Gå til innhold

Blir folk svært dårlige?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er svogerforskning på høyt nivå, men vi bor på et lite sted hvor vi har hatt nærmest ingen smitte før det nå eksploderte. Jeg føler at det er så mange som blir skikkelig dårlige, inkludert de helt unge på 13-17 år. Ikke sånn respiratordårlig, men mer enn en vanlig influensa og langt over en forkjølelse. Hva er deres erfaring?

Anonymkode: a6c52...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var de alm ved vanlig sykdom. Verste var da migrenen til ene barnet «hang seg opp» og anfallet varte i 3 dager før vi kunne få nødvendige medisiner. Ellers har de fleste ikke vært særlig dårlige blant de jeg kjenner. De fleste er vaksinert med en dose, så kanskje derfor

Anonymkode: 93f34...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av alt rundt her, noen snufser en sag eller to, mange som får det som en kraftig influensa, og andre får noen av symptomene som hodepine. Veldig forskjellig med andre ord.

Anonymkode: a51ec...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Litt av alt rundt her, noen snufser en sag eller to, mange som får det som en kraftig influensa, og andre får noen av symptomene som hodepine. Veldig forskjellig med andre ord.

Anonymkode: a51ec...b27

Hvis de snufser en sag, så tror jeg de blir dårlige😂😂 bra autokorrekt 😂

Anonymkode: 93f34...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Dette er svogerforskning på høyt nivå, men vi bor på et lite sted hvor vi har hatt nærmest ingen smitte før det nå eksploderte. Jeg føler at det er så mange som blir skikkelig dårlige, inkludert de helt unge på 13-17 år. Ikke sånn respiratordårlig, men mer enn en vanlig influensa og langt over en forkjølelse. Hva er deres erfaring?

Anonymkode: a6c52...b87

Her jeg bor har vi også hatt lite smitte før, men mye nå. Mitt inntrykk er at de aller fleste har hatt mild sykdom, enkelte har knapt hatt symptomer i det hele tatt. Noen av de jeg kjenner har vært ganske dårlige som en kraftig influensa, men ikke trengt sykehusbehandling. 

Anonymkode: 731ea...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at barna blir ganske dårlige. Mine tre har hatt symptomer som en middels influensa, men de er så trøtte, lang tid etterpå. De voksne har milde symptomer, uvaksinerte som vaksinerte. Selv er jeg uvaksinert og merket nesten ingenting annet enn at kroppen føltes rar.

Anonymkode: 73683...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis de snufser en sag, så tror jeg de blir dårlige😂😂 bra autokorrekt 😂

Anonymkode: 93f34...c28

Huff, ja, blir som i repsils-reklamen det 😅

Anonymkode: a51ec...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle får det ganske likt - alt fra ingen symptomer til varierende grad av forkjølelse med eller uten feber. Virker å være likt forløp for  vaksinerte/uvaksinerte.

Anonymkode: 78835...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor får de fleste det veldig mildt. Noen melder om 1-2 dager med lett feber, litt hodepine av og på og sår hals, samt slapp, noe som er en forkjølelse å beregne. Noen har ikke hatt symptomer i det hele tatt.  

Anonymkode: dd906...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min på 13 hadde det forrige uke. Han hadde først feber på 39-40 et døgns tid, så var han helt fin i 3 dager før han ble forkjølet og først da testet han positivt. Var bare lett forkjølet og egentlig ikke syk(sett bort fra feberen)

Anonymkode: 424f1...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12-åringen her i huset hadde ingen symptomer, hun var den eneste av 5 i huset som ble smittet.

Anonymkode: 3aa44...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seksåringen hadde knapt symptomer, bare litt tett i nesa. En uke siden nå, men fortsatt ingen andre i husstanden som er smittet. Hører andre som har barn som har vært skikkelig dårlige, så for meg virker det som litt bingo hvem som blir dårlig og ikke.

Anonymkode: a354e...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig individuelt. En kollega kastet opp en morgen, ellers ingen symptomer. En annen kollega kastet opp skikkelig over lengre tid, tett nese og bryst, hoster ennå selv om det er flere uker siden. En annen ble litt småuggen. Ei ble sengeliggende ett par dager. Av unger jeg kjenner fikk de fleste feber en dag eller to, deretter helt fine igjen. En annen lå nesten en uke med høy feber og slet med å fullføre setninger noen uker etter, fordi han var nødt til å trekke pusten innimellom. Resten har vært lettere forkjølet, men med litt raspete stemme en stund etterpå. 

Anonymkode: 5cdd5...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13-åringen min er veldig dårlig. I går lurte jeg på om jeg måtte ringe lege fordi hun hadde høy feber som gikk opp etter paracet. I dag er hun litt bedre, men flyr rett opp til oppunder 40 i feber når paracet/ibux begynner å miste effekten sin. Vi måtte våke over henne i natt. Hun orker absolutt ingenting, ikke en gang se TV eller være på mobilen (og alle som har tenåringer vet at da er det ille!). Regner med at vi andre følger på selv snart, i hvert fall jeg som har vært så tett på henne det siste døgnet, så er litt bekymret for å være ærlig. 

Anonymkode: fb7c3...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

13-åringen min er veldig dårlig. I går lurte jeg på om jeg måtte ringe lege fordi hun hadde høy feber som gikk opp etter paracet. I dag er hun litt bedre, men flyr rett opp til oppunder 40 i feber når paracet/ibux begynner å miste effekten sin. Vi måtte våke over henne i natt. Hun orker absolutt ingenting, ikke en gang se TV eller være på mobilen (og alle som har tenåringer vet at da er det ille!). Regner med at vi andre følger på selv snart, i hvert fall jeg som har vært så tett på henne det siste døgnet, så er litt bekymret for å være ærlig. 

Anonymkode: fb7c3...d3c

Av ren nysgjerrighet - er hun og dere vaksinert?

Anonymkode: 73683...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Av ren nysgjerrighet - er hun og dere vaksinert?

Anonymkode: 73683...b43

Ja, hun fikk en dose i september. Til sammenligning var fetteren like dårlig. Han er et år yngre og uvaksinert. Min svigerinne og svoger er begge trippelvaksinert, som oss, og de reagerte helt ulikt. Ene fikk høy feber og var veldig dårlig i en uke, andre hadde litt vondt i halsen et par dager. Niesen min har to doser og hadde lett feber i et par dager og litt sår hals.

Anonymkode: fb7c3...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

13-åringen min er veldig dårlig. I går lurte jeg på om jeg måtte ringe lege fordi hun hadde høy feber som gikk opp etter paracet. I dag er hun litt bedre, men flyr rett opp til oppunder 40 i feber når paracet/ibux begynner å miste effekten sin. Vi måtte våke over henne i natt. Hun orker absolutt ingenting, ikke en gang se TV eller være på mobilen (og alle som har tenåringer vet at da er det ille!). Regner med at vi andre følger på selv snart, i hvert fall jeg som har vært så tett på henne det siste døgnet, så er litt bekymret for å være ærlig. 

Anonymkode: fb7c3...d3c

God bedring til jenta di ❤️ Håper hun er over det verste nå. Krysser fingrene for at dere andre ikke blir dårlige. 

Anonymkode: 5cdd5...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

God bedring til jenta di ❤️ Håper hun er over det verste nå. Krysser fingrene for at dere andre ikke blir dårlige. 

Anonymkode: 5cdd5...874

Tusen takk ❤

Anonymkode: fb7c3...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 16.2.2022 den 12.28):

Mitt inntrykk er at barna blir ganske dårlige. Mine tre har hatt symptomer som en middels influensa, men de er så trøtte, lang tid etterpå. De voksne har milde symptomer, uvaksinerte som vaksinerte. Selv er jeg uvaksinert og merket nesten ingenting annet enn at kroppen føltes rar.

Anonymkode: 73683...b43

Sånn var det her også. Det vil si seksåringen slapp unna med et par dagers feber, men ni- og elleveåringen (uvaksinerte) og 15-åringen (én dose) haddd influensaaktig sykdom en uke, og sliter fortsatt med dårlig form en mnd etter. Jeg fikk ingen symptomer, og mannen ble småforkjølt. Vi har begge fått tre doser, men mannen har underliggende sykdom (jeg er helt frisk).

Anonymkode: b7ff4...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det varierer veldig fra person til person.

Datteren min på 10 har egentlig bare hatt litt vondt i magen en kveld, og litt grøtete i stemmen.
Andre jeg kjenner (barn og voksne) har hatt 40 i feber flere dager.

Anonymkode: 3152d...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 åringen hadde positov test mandags kveld, 38,6 i feber og vondt i hodet/panne/øyne. 39 i temp tirsdags morgen, frisk igjen onsdag. Tett nese og litt snørrete nå, og blir fort sliten. Ikke vaksinert. Ingen av oss 4 andre blitt syke enda. Jeg hadde covid i november 20, før vaksinen kom. Har 2 vaksiner etter det. Mannen 3 vaksiner, de to andre barna ikke vaksinert.

Anonymkode: 346c2...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 19.2.2022 den 13.32):

13-åringen min er veldig dårlig. I går lurte jeg på om jeg måtte ringe lege fordi hun hadde høy feber som gikk opp etter paracet. I dag er hun litt bedre, men flyr rett opp til oppunder 40 i feber når paracet/ibux begynner å miste effekten sin. Vi måtte våke over henne i natt. Hun orker absolutt ingenting, ikke en gang se TV eller være på mobilen (og alle som har tenåringer vet at da er det ille!). Regner med at vi andre følger på selv snart, i hvert fall jeg som har vært så tett på henne det siste døgnet, så er litt bekymret for å være ærlig. 

Anonymkode: fb7c3...d3c

Sånn er min 13-åring også. Ble syk på lørdag, og er fortsatt sengeliggende. Var så dårlig at jeg nesten synes det var skummelt. Hun fikk en dose i september, og er foreløpig eneste i huset som er smittet. Håper datteren din er litt bedre nå❤️

 

 

Anonymkode: 7c124...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Sånn er min 13-åring også. Ble syk på lørdag, og er fortsatt sengeliggende. Var så dårlig at jeg nesten synes det var skummelt. Hun fikk en dose i september, og er foreløpig eneste i huset som er smittet. Håper datteren din er litt bedre nå❤️

 

 

Anonymkode: 7c124...3d1

Ja, nå er hun bedre, heldigvis! Hun er feberfri (37.6) og hoster og har veldig vondt i halsen, men er på beina i det minste. I dag testet jeg, mannen og to brødre positivt, men vi har alle bare hoste og sår hals, så håper det stopper der for oss. God bedring til din datter også ❤

Anonymkode: fb7c3...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...