Gå til innhold

Kan han være hjemme alene med feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en 10 åring være alene hjemme med feber til 14-15.00 idag? Han har nettopp fått paracet. Begynte i ny jobb 1.februar å jobbet der bare 4 dager før jeg fikk korona. Nå var jeg tilbake på jobb igår men nå har altså 10 åringen fått feber. Han sovnet nå etter han fikk paracet. Besteforeldre ønsker ikke passe han når han er syk ettersom det er mye korona smitte i klassen hans.

Anonymkode: c21a8...813

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke latt han være hjemme alene. Feber kan stige og han kan bli forvirret og for slapp til å ringe etter noen. Har hatt så høy feber med feberfantasi selv og det var ikke noen behagelig opplevelse, og da var jeg voksen. Vær hjemme hos han du. Det må de jo forstå på jobben din. 

Anonymkode: 59d58...474

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg ville ikke latt han være hjemme alene. Feber kan stige og han kan bli forvirret og for slapp til å ringe etter noen. Har hatt så høy feber med feberfantasi selv og det var ikke noen behagelig opplevelse, og da var jeg voksen. Vær hjemme hos han du. Det må de jo forstå på jobben din. 

De var ikke så veldig forståelsefull når jeg hadde korona. Men ble vel veldig stresset av at det plutselig var en vekke til.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

De var ikke så veldig forståelsefull når jeg hadde korona. Men ble vel veldig stresset av at det plutselig var en vekke til.

Da får de bare la være å forstå selv om det føles kjipt for deg. Du har all god grunn til å være hjemme. 

Skrevet

Barna kommer først! Hva med faren?

Anonymkode: 59e39...2d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Barna kommer først! Hva med faren?

Anonymkode: 59e39...2d3

Han bor bare en halvtime unna men han er livredd for smitte,å han vet at det er mange i klassen som har korona nå.

Skrevet

Det viktigste; hva vil barnet?

Mine barn var hjemme før dette når de hadde feber eller var syke, men jeg spurte om de ville være hjemme alene eller jeg skulle være hjemme. Unger er ulike når de er syke, så hvordan ditt barn er er det bare du som vet. Mine to barn syns det er herlig å være hjemme alene og kose seg på sofaen alene, mens mine bonusbarn måtte se en voksen konstant og torde ikke være hjemme alene. 

Anonymkode: aaf43...b93

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Kan en 10 åring være alene hjemme med feber til 14-15.00 idag? Han har nettopp fått paracet. Begynte i ny jobb 1.februar å jobbet der bare 4 dager før jeg fikk korona. Nå var jeg tilbake på jobb igår men nå har altså 10 åringen fått feber. Han sovnet nå etter han fikk paracet. Besteforeldre ønsker ikke passe han når han er syk ettersom det er mye korona smitte i klassen hans.

Nei, tenk viss Paracet ikke virker og feberen stiger … hadde vært hjemme jeg. Jobben er ikke alt, og tenk viss det er korona han har fått. Barna først

Anonymkode: 3de93...523

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nei

Anonymkode: 9cb98...ae1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han bor bare en halvtime unna men han er livredd for smitte,å han vet at det er mange i klassen som har korona nå.

Far kan ta seg ei bolle. Han kan bare glemme å være redd smitte når han er far.

Anonymkode: aea10...2b3

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Det viktigste; hva vil barnet?

Mine barn var hjemme før dette når de hadde feber eller var syke, men jeg spurte om de ville være hjemme alene eller jeg skulle være hjemme. Unger er ulike når de er syke, så hvordan ditt barn er er det bare du som vet. Mine to barn syns det er herlig å være hjemme alene og kose seg på sofaen alene, mens mine bonusbarn måtte se en voksen konstant og torde ikke være hjemme alene. 

Anonymkode: aaf43...b93

Barnet liker å være hjemme alene å syns det var helt greit nå også. 

Skrevet

Er hjemme med min tiåring selv i dag, hadde aldri turt å la han være alene med feber og korona sykdom, han har jo aldri hatt det så jeg vet ikke hvordan han reagerer. Fikk Paracet i natt og det tok feberen minimalt, var kjempe dårlig. Bli hjemme er regelen her. Skjønner at det er vanskelig, men tror og håper arbeidsgiveren din har forståelse. Er en grunn til at vi har disse dagene fram til barnet er 12.

Anonymkode: 6b924...ea3

Skrevet

Det kan raskt forverre seg

Anonymkode: 9cb98...ae1

Skrevet

Da 11 åringen her fikk korona, fikk han plutselig veldig høy feber vi ikke fikk ned med Paracet, han ble veldig plutselig veldig dårlig, pleier ikke å reagere sånn på feber, men den ble over 40, gikk ned litt for så å stige veldig raskt igjen. Vær hjemme med barnet ditt når han er syk. 

Anonymkode: 1a8b5...ded

Skrevet

Én time går greit. 

Anonymkode: d294f...050

Skrevet

Så klart det kan det om barnet selv synes det er greit, og har telefon tilgjengelig. Sett frem ei flaske vann, litt mat og så klarer det seg

Anonymkode: 45972...c47

Skrevet

Du har rett til å være hjemme med sykt barn selv om du har ny jobb. Barna kommer først, så vær hjemme for barnet ditt.

Anonymkode: 18148...9e6

Skrevet

Å der fikk han positiv koronatest også ja :S

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du har rett til å være hjemme med sykt barn selv om du har ny jobb. Barna kommer først, så vær hjemme for barnet ditt.

Anonymkode: 18148...9e6

Ja jeg vet at jeg har rett på det,men er ikke så lett når jeg nettopp er begynt i ny jobb å jeg har knapt har vært der. 

Skrevet

Skjønner det er kjedelig når du nettopp har begynt i ny jobb igjen har vært syk selv. Men hadde ikke latt barnet mitt vært alene hjemme med feber. En ting er om de har vondt i halsen eller litt vondt i hodet. Det har jeg gjort flere ganger,  men blir hjemme når de er ordentlig syke. Og det er man jo når man har feber. 

Anonymkode: 28ca1...35c

Skrevet

Hjemme så klart. 

Min 13-åring hadde korona forrige uke. 2 paracet hjalp ingenting. Så vi passet på, målte feberen jevnlig og hjalp til med  kalde kompresser. 

Anonymkode: 4ff47...7c5

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hjemme så klart. 

Min 13-åring hadde korona forrige uke. 2 paracet hjalp ingenting. Så vi passet på, målte feberen jevnlig og hjalp til med  kalde kompresser. 

Hva slags da brukte du da? Min 13 åring er hjemme med covid nå, 39 i feber. Hun klarte seg bra alene. Man har jo ikke sykt barn dager når de er over 12, så sant man ikke har det utvidet pga diagnoser da. Jeg kjente litt på det når jeg dro, men hva gjør man? 

Anonymkode: 8cda3...1f3

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Hva slags da brukte du da? Min 13 åring er hjemme med covid nå, 39 i feber. Hun klarte seg bra alene. Man har jo ikke sykt barn dager når de er over 12, så sant man ikke har det utvidet pga diagnoser da. Jeg kjente litt på det når jeg dro, men hva gjør man? 

Dro selv fra sønnen min idag med dårlig samvitighet. Men nå når jeg vet at han har korona så tar jeg ingen sjanser,blir borte fra jobb så lenge han har feber hvertfall.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Viktig å huske at man tåler feberen forskjellig. Min sønn var såpass slapp at vi ikke turde å reise fra han. Man må se ann allmentilstand, men de første (som regel også de verste) dagene hadde jeg nok blitt hjemme uansett. Med mindre formen er god. 

Om du spør hva slags kompresser, så mente jeg kald klut🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...