Gå til innhold

Tips til tema på uformell bryllupsfeiring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har allerede giftet oss, men avventet feiring til pandemien va over. Nå skal vi ha en koselig sommerfest. Altså ikke det tradisjonelle bryllupet med tre-retter og hestesko , ja dere skjønner. 

Vi skal ha tapas og god drikke, uformell stemning, dansing og bare være sammen. Men selv om det ikke blir det tradisjonelle, vil jeg gjerne ha en arti og koselig kveld, litt utenom det vanlig?

Tips til  tema? sommerfest er vel og bra, man kan jo dekorere alt med sommerblomster og sånn. 

Men jeg vil gjerne ha flere ideer. 

Anonymkode: 1eecf...218

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med "bryllupstema"?  

Anonymkode: a9a8f...995

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva med "bryllupstema"?  

Ja hva vil det si da? De tradisjonelle talene, skikk og bruk og egenkomponerte sanghefte? Vi bil bare feire kjærligheten med gode venner og  bfamilie, men det skal være uhøytidelig, men samtidig romme noe «snert». 
dårlig å forklare hva jeg mener her. Er det ingen som har vært i skikkelige koselige bryllup, uten det tradisjonelle, kjedelige opplegget? 

Skrevet

Jeg har ikke vært i særlig utradisjonelle bryllup. Men hvor har dere tenkt å ha festen? Hjemme? I leid lokale? Utendørs? Skal det være utendørs så kommer jo mye an på hvor i landet dere skal være under festen også.

Jeg ville hatt litt dans. Kan være du kan finne lokale musikere som kan spille live til en ikke ille pris, men likevel fengende og bra.

Skulle jeg hatt det utendørs - og være tillot det - så ville jeg hatt en del fargede lykter hengt opp i trærne rundt, det synes jeg skaper stemning utover kvelden.

Tror jeg ville lagt opp dagen/festen ut fra hva du og mannen din er interessert i. Ev. kan dere lage en kveld som gir stemning fra dit dere skal på bryllupsreise, eller et sted dere kunne tenkt dere å reise på en romantisk ferie. Jo mer personlig dere gjør det, jo koseligere og mer avslappet tenker jeg det blir.

Tror ikke jeg er så god på "snert" ;)

Anonymkode: 74a32...897

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ja hva vil det si da? De tradisjonelle talene, skikk og bruk og egenkomponerte sanghefte? Vi bil bare feire kjærligheten med gode venner og  bfamilie, men det skal være uhøytidelig, men samtidig romme noe «snert». 
dårlig å forklare hva jeg mener her. Er det ingen som har vært i skikkelige koselige bryllup, uten det tradisjonelle, kjedelige opplegget? 

Jeg har vært i mange koselige bryllup. Det eneste kjedelige var et hvor de hadde gjort det helt enkelt bare med fokus på brudeparet. Det var ute selv om været ikke var strålende, enkel og lite mat på papptalerkner, bryllupskake og ikke noe annet søtt, ingen toastmaster, ikke noe dansegulv til gjestene, kun medbrakt alkohol mm. De fleste gikk hjem før det hadde gått 3 timer. Et vanlig tradisjonelt bryllup det brudeparet ikke tar seg selv så høytidelig er mye bedre.

Skrevet

Lave skuldre, nok alkohol, fredelig mat (ikke kjedelig typisk bryllupsmat), musikk, og evt kunstneriske innslag fra gjestene har skapt de beste bryllupene jeg har vært i.

Anonymkode: 3d84a...2e7

Skrevet

Vi hadde et laidback bryllup. Ville kose oss sammen med gjestene. Var kun taler under middagen. Serverte tapas. Hadde en trubadur og vi danset mye. 

Anonymkode: 17949...26f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi hadde et laidback bryllup. Ville kose oss sammen med gjestene. Var kun taler under middagen. Serverte tapas. Hadde en trubadur og vi danset mye. 

Ja det er noe sånt jeg ser for meg, tapas og god drikke, men ikke trubadur. Er det ufint å bare ha god musikk på stereoanlegg som folk kan danse til? 

Jeg er så redd for at det skal bli kjedelig for gjestene hvis det ikke skjer noe liksom, underholdning eller noe... 

Er bare god mat og drikke og musikk nok? Og så håper jeg jo noen vil si noen ord.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ja det er noe sånt jeg ser for meg, tapas og god drikke, men ikke trubadur. Er det ufint å bare ha god musikk på stereoanlegg som folk kan danse til? 

Jeg er så redd for at det skal bli kjedelig for gjestene hvis det ikke skjer noe liksom, underholdning eller noe... 

Er bare god mat og drikke og musikk nok? Og så håper jeg jo noen vil si noen ord.

Vi hadde stereoanlegg i tillegg, der spilte vi Spotify, alle gjestene hadde lagt inn musikk de kunne tenke seg å høre på en liste vi lagde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...