Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #26 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Alle mennesker synes det som avviker fra normen er littegrann rart. Sånn er vi, vi er flokksosiale dyr. Men vi venner oss til, og lærer å akseptere, det som bare er litt rart. (Så lenge det ikke blir for uoversiktlig og komplisert.) Så: Lisa som er "litt mannhaftig" ligger godt innenfor en kategori vi har vent oss til. Ved første møte er hun kanskje "litt rar", men det ser vi raskt forbi, om vi liker henne. Mer komplisert er det med "Trench" som både er ikke-binær og panfil og skal omtales som "de/dem". Da blir kategoriene for kompliserte for de fleste av oss, så "Trench" forblir dessverre "rar" (og ikke bare litt). Anonymkode: 67f75...ed4 Jeg er enig med deg Anonymkode: 4fa58...e72
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #27 Skrevet 14. februar 2022 Jeg kommer aldri, og jeg gjentar ALDRI, til å kalle noen for verken hen, de eller dem. Dette er noe fuckings bullshit føleri som den yngre generasjonen har funnet på. Det finnes to kjønn og bare to. Det eneste jeg kommer til å respektere er hvis noen kutter av seg ballene, lager en vagina og ber om å bli kalt Else. Anonymkode: 17a27...c19
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #28 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg kommer aldri, og jeg gjentar ALDRI, til å kalle noen for verken hen, de eller dem. Dette er noe fuckings bullshit føleri som den yngre generasjonen har funnet på. Det finnes to kjønn og bare to. Det eneste jeg kommer til å respektere er hvis noen kutter av seg ballene, lager en vagina og ber om å bli kalt Else. Anonymkode: 17a27...c19 Skal du sjekke det først og eller? Anonymkode: dc0ba...22a
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #29 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg kommer aldri, og jeg gjentar ALDRI, til å kalle noen for verken hen, de eller dem. Dette er noe fuckings bullshit føleri som den yngre generasjonen har funnet på. Det finnes to kjønn og bare to. Det eneste jeg kommer til å respektere er hvis noen kutter av seg ballene, lager en vagina og ber om å bli kalt Else. Anonymkode: 17a27...c19 Hva med neopronomen da? https://sprakprat.no/2019/01/03/hen-men-ogsa-they-zie-xe-og-ey-kjonnsnoytrale-pronomen-i-norsk-svensk-og-engelsk/ Anonymkode: 861ce...4d8
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #30 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Hva med neopronomen da? https://sprakprat.no/2019/01/03/hen-men-ogsa-they-zie-xe-og-ey-kjonnsnoytrale-pronomen-i-norsk-svensk-og-engelsk/ Anonymkode: 861ce...4d8 Se listen i gul firkant øverst. Nå finnes det minst 112 slike benevnelser, og antallet er raskt økende ettersom noen heller vil kalles noe enda nyere som ingen andre har kommet på enda. Lykke til med å lære alle bøyninger av alle nye liksomkjønnsbåsbetegnelser... Anonymkode: 7e021...ebc
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #31 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hva med neopronomen da? https://sprakprat.no/2019/01/03/hen-men-ogsa-they-zie-xe-og-ey-kjonnsnoytrale-pronomen-i-norsk-svensk-og-engelsk/ Anonymkode: 861ce...4d8 Men da kan jeg be alle om å snakke til meg på mitt morsmål, siden jeg ikke identifiserer meg som en nordmann? Det blir knall Anonymkode: 7b1c8...fe1
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #32 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Hva med neopronomen da? https://sprakprat.no/2019/01/03/hen-men-ogsa-they-zie-xe-og-ey-kjonnsnoytrale-pronomen-i-norsk-svensk-og-engelsk/ Anonymkode: 861ce...4d8 Er det faktisk sånn at det nå er fritt fram for å dikte sine egne pronomen og kreve at det aksepteres av alle og tas inn i ordbøker, helt uavhengig av hvor utbredt det er? Anonymkode: 426d2...f9d
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #33 Skrevet 14. februar 2022 Jeg er enig, dette tar rett og slett litt av. Jeg merker også at det påvirker datteren min på 12 år. Hun har aldri uttrykket ønske om noe annet, men fordi det er så "in" å være bifil, panfil og hva nå alt heter, og samtidig ikke føle seg som det eller det kjønnet, går hun rundt og grubler masse over dette og føler at hun er unormal(!) fordi hun egentlig føler seg som en hetrofil jente. Jeg blir helt svett, jeg. For min del må folk være akkurat den de vil, og jeg har ikke noe problem med at Geir blir til Gina eller omvendt. Jeg kan til og med gå med på å bruke "hen", men grensen min går ved "vi", "dem" ol. Ingen er flertall, man er faktisk bare én person! At man kan føle seg ulik fra dag til dag, javel, men man er fortsatt bare én person! Anonymkode: 8228a...8a3
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #34 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg er enig, dette tar rett og slett litt av. Jeg merker også at det påvirker datteren min på 12 år. Hun har aldri uttrykket ønske om noe annet, men fordi det er så "in" å være bifil, panfil og hva nå alt heter, og samtidig ikke føle seg som det eller det kjønnet, går hun rundt og grubler masse over dette og føler at hun er unormal(!) fordi hun egentlig føler seg som en hetrofil jente. Jeg blir helt svett, jeg. For min del må folk være akkurat den de vil, og jeg har ikke noe problem med at Geir blir til Gina eller omvendt. Jeg kan til og med gå med på å bruke "hen", men grensen min går ved "vi", "dem" ol. Ingen er flertall, man er faktisk bare én person! At man kan føle seg ulik fra dag til dag, javel, men man er fortsatt bare én person! Anonymkode: 8228a...8a3 Altså, hvis man føler seg som to eller flere forskjellige personer, kalles det schizofreni. Plutselig har det blitt normalt å bli omtalt i flertall... Anonymkode: 7b1c8...fe1
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #35 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg kommer aldri, og jeg gjentar ALDRI, til å kalle noen for verken hen, de eller dem. Dette er noe fuckings bullshit føleri som den yngre generasjonen har funnet på. Det finnes to kjønn og bare to. Det eneste jeg kommer til å respektere er hvis noen kutter av seg ballene, lager en vagina og ber om å bli kalt Else. Anonymkode: 17a27...c19 Det er jo en av de aller viktigste feministiske kampsakene for tiden; at alle skal få velge hvilket kjønn de føler at de er, selv om det ikke finnes fra før. Anonymkode: 14838...e7e
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #36 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Altså, hvis man føler seg som to eller flere forskjellige personer, kalles det schizofreni. Plutselig har det blitt normalt å bli omtalt i flertall... Anonymkode: 7b1c8...fe1 Schizofreni har ingenting med forskjellige personer/splittet personlighet å gjøre Anonymkode: 508ca...5b7
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #37 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Schizofreni har ingenting med forskjellige personer/splittet personlighet å gjøre Anonymkode: 508ca...5b7 Sorry, my bad. Det kalles multippel personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: 7b1c8...fe1
HeiteH Skrevet 14. februar 2022 #38 Skrevet 14. februar 2022 Jeg kan (kanskje) gå med på å bruke hen, men jeg vil ADRI bruke en flertallsform på et enkeltindivid. Det er like åndssvakt som naboen min som omtaler seg i tredjeperson, i all sin viktighet.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #39 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det er da bare å ignorere slikt fjas. Anonymkode: 17a27...c19 Helt riktig! Anonymkode: 7c7aa...b28
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2022 #40 Skrevet 15. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg kommer aldri, og jeg gjentar ALDRI, til å kalle noen for verken hen, de eller dem. Dette er noe fuckings bullshit føleri som den yngre generasjonen har funnet på. Det finnes to kjønn og bare to. Det eneste jeg kommer til å respektere er hvis noen kutter av seg ballene, lager en vagina og ber om å bli kalt Else. Anonymkode: 17a27...c19 «Yngre generasjon»? Bilde fra satireavisen Simplicissimus, 1925 Anonymkode: 3bcc8...41e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå