Gå til innhold

Fjerde dag hjemme, men dårligere form


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Arbeidsgiver regner nok med at jeg er tilbake i morgen, men jeg er fortsatt ikke frisk, (som i fortsatt sengeliggende, og kraftig forkjølet, ikke bare snufs). Må jeg på jobb? (Jobber i Sfo)

Anonymkode: a3982...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo ta utgangspunkt i symptomene dine og hvordan du faktisk føler deg. Hvis du hadde vært dårlig av vanlig forkjølelse eller influensa, hadde du da gått på jobb i den formen du er i nå? Hvis nei, så blir du hjemme. Hvis ja, så går du på jobb.

Anonymkode: 40ff1...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er for syk til å gå på jobb i mer enn 3 dager, får du en sykmelding fra fastlegen. 

Anonymkode: e7ae7...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger blir jeg forundret over at enkelte klarer stå i en jobb. Hvis man ikke klarer å finne ut av om de kan jobbe eller ikke fordi man er syk. Hvordan i himmelens navn mener du vi skal kunne gi deg svaret hi?

Anonymkode: f4e40...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier du å gå på jobb når du er syk? Hvis ikke så holder du deg hjemme til du er frisk nok denne gangen også. Er dere IA bedrift har du 8 dager egenmelding, hvis ikke må du få sykemelding fra i morgen. 

Anonymkode: ed5d8...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Noen ganger blir jeg forundret over at enkelte klarer stå i en jobb. Hvis man ikke klarer å finne ut av om de kan jobbe eller ikke fordi man er syk. Hvordan i himmelens navn mener du vi skal kunne gi deg svaret hi?

Anonymkode: f4e40...04b

Poenget mitt var at myndighetene har gitt inntrykk av at korona varer i 4 dager, og at arbeidsgiver da forventer at jeg er tilbake i morgen. Har en sånn «syke er en belastning for arbeidsplassen-sjef», så det er faktisk ikke så hyggelig. Regner ikke med at kollegaer eller foreldre vil at jeg kommer, men det forventer sjefen. 
Og her inne går jo folk på jobb med byllepest, tuberkulose og kolera, så spm er vel om jeg er teit som holder meg hjemme.

Anonymkode: a3982...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Poenget mitt var at myndighetene har gitt inntrykk av at korona varer i 4 dager, og at arbeidsgiver da forventer at jeg er tilbake i morgen. Har en sånn «syke er en belastning for arbeidsplassen-sjef», så det er faktisk ikke så hyggelig. Regner ikke med at kollegaer eller foreldre vil at jeg kommer, men det forventer sjefen. 
Og her inne går jo folk på jobb med byllepest, tuberkulose og kolera, så spm er vel om jeg er teit som holder meg hjemme.

Anonymkode: a3982...d17

Myndighetene har slett ikke gitt inntrykk av at korona er over etter fire dager, det er den minst anbefalte perioden å være hjemme etter påvist smitte. 
 

Du er teit om du går syk på jobb, spesielt når du jobber med barn. 

Anonymkode: ed5d8...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg ringte legen forrige tirsdag for å si jeg trengte sykemelding fikk jeg en uke uten å spørre. Sjefen min forventet nok og at jeg kom tilbake på fredag da jeg var ute av isolasjon, men jeg var så ufattelig dårlig at det hadde ikke gått uansett hva man kalte sykdommen. 
Jeg er på jobb idag, men er fortsatt ikke ship shape. Jeg hadde første symptom forrige søndag. Jeg jobber på kontor da så kan ta det med ro. Jobbe med barn i den formen, nei. Det hadde jeg ikke makta, selv idag. Så bli hjemme, og ring legen om du trenger sykemelding. 

Anonymkode: 1e752...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Poenget mitt var at myndighetene har gitt inntrykk av at korona varer i 4 dager, og at arbeidsgiver da forventer at jeg er tilbake i morgen. Har en sånn «syke er en belastning for arbeidsplassen-sjef», så det er faktisk ikke så hyggelig. Regner ikke med at kollegaer eller foreldre vil at jeg kommer, men det forventer sjefen. 
Og her inne går jo folk på jobb med byllepest, tuberkulose og kolera, så spm er vel om jeg er teit som holder meg hjemme.

Anonymkode: a3982...d17

Er du sengeliggende, så spiller det jo ingen rolle hva sjefen din måtte mene.

Anonymkode: 6ecde...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er du voksen når du lurer på om du må på jobb når du fortsatt er syk? Herlighet. 

Anonymkode: ab741...6ed

Enig. Er helt utrolig at voksne mennesker ikke klarer å finne ut av dette selv. 

Anonymkode: 50415...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Poenget mitt var at myndighetene har gitt inntrykk av at korona varer i 4 dager, og at arbeidsgiver da forventer at jeg er tilbake i morgen. Har en sånn «syke er en belastning for arbeidsplassen-sjef», så det er faktisk ikke så hyggelig. Regner ikke med at kollegaer eller foreldre vil at jeg kommer, men det forventer sjefen. 
Og her inne går jo folk på jobb med byllepest, tuberkulose og kolera, så spm er vel om jeg er teit som holder meg hjemme.

Anonymkode: a3982...d17

Slik har ikke jeg tolket det. Men friske voksne med lite eller ingen symptomer kan gå på jobb etter fire dager fordi de er regnet som mindre smittsomme da. Nå er ikke isolasjon engang påbudt, men der betyr ikke at man ikke skal være hjemme om man er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan se for meg at ufyselige arbeidsgivere blir å mase nå. Jeg hadde min første dag på jobb med unger etter 7 dager ! Det var for tidlig ! Skaff en sykemelding. 

Anonymkode: f17e1...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 2/14/2022 den 12.32):

Kan se for meg at ufyselige arbeidsgivere blir å mase nå. Jeg hadde min første dag på jobb med unger etter 7 dager ! Det var for tidlig ! Skaff en sykemelding. 

Anonymkode: f17e1...517

Har en ikke rett på fleire dager hjemme når det er koronatelatert? Jeg er hjemme i dag og i morgon (vonde ledd, vond nakke og hodeverk), testet i dag morges. Har så fri frem til fredag kveld og skal jobbe i helga med langvakter (12.5 time) lørdagoæ og søndag. Må jeg da gå sykemelding eller går det under egenmelding. Er nesten aldri sjuk, derfor jeg lurer.

Anonymkode: e1afa...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 2022-2-14 den 9.26):

Arbeidsgiver regner nok med at jeg er tilbake i morgen, men jeg er fortsatt ikke frisk, (som i fortsatt sengeliggende, og kraftig forkjølet, ikke bare snufs). Må jeg på jobb? (Jobber i Sfo)

Anonymkode: a3982...d17

Er du seriøs? Trodde voksne folk visste at man holder seg hjemme når man er syk, samme om det er på dag 4 eller 10.

Anonymkode: 222e8...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...