Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Får ikke barnet til å svelge tabletter (knust, delt osv), ikke smeltetabl, ikke flytende Paracet blandet, og iallefall ikke stikkpiller. Høy feber pga corona nå, andre tips? Anonymkode: d5e55...b9c
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Vi hadde samme problem med vår 10 åring datter for 3 uker siden. Tilslutt så satte jeg stikkpille når hun sov. Hun regarte ikke på det. Etter 4 dager så var hun i bra form. Anonymkode: b34e8...b5b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 https://www.farmasiet.no/catalog/feber-og-forkjolelse/febernedsettende/pinex-gran--500mg-jordbaer-10,5000224 Disse tar min. De smaker ikke vondt i det hele tatt. Anonymkode: 701a5...4fe
uhhuhher Skrevet 14. februar 2022 #4 Skrevet 14. februar 2022 Kan du gi et glass brus eller saft med flytende eller brusetablett i uten å si at det er tablett?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 Optatium skrev (12 minutter siden): Men må du gi febernedsettende da? Du tror ikke at det er en vurdering hi har gjort før hn prøver alt i sin makt for å få barnet til å ta det? Hi, barnet er stort nok til å bli forklart alvoret og at hvis det ikke klarer å svelge så er stikkpille siste utvei. Det er ubehagelig, men ikke vondt, og over på 10 sek. Jeg hadde blitt streng og sagt at enten stikkpille eller legevakt, medisin må man ha. Anonymkode: 1b084...78b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Du tror ikke at det er en vurdering hi har gjort før hn prøver alt i sin makt for å få barnet til å ta det? Hi, barnet er stort nok til å bli forklart alvoret og at hvis det ikke klarer å svelge så er stikkpille siste utvei. Det er ubehagelig, men ikke vondt, og over på 10 sek. Jeg hadde blitt streng og sagt at enten stikkpille eller legevakt, medisin må man ha. Anonymkode: 1b084...78b Det høres ikke ut som om dette er noe HI vet så mye om siden hun spør på dib....Og særlig prekært kan det ikke være om hun ikke kan få en 11-åring til å skjønne fornuftige argumenter. Om feberen er veldig høy må de jo til lege, om ikke den er farlig høy er det like greit å ha den. Den har jo sin misjon i at bakterier og virus drepes. Anonymkode: 00aa5...242
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): https://www.farmasiet.no/catalog/feber-og-forkjolelse/febernedsettende/pinex-gran--500mg-jordbaer-10,5000224 Disse tar min. De smaker ikke vondt i det hele tatt. Anonymkode: 701a5...4fe Disse er de eneste jeg fikk i mitt barn en periode. Smaker faktisk veldig godt, så kan til og med kamufleres som godteri. Anonymkode: cc22d...abe
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #9 Skrevet 14. februar 2022 Smakstilsatt flytende blandet i en smoothie eller litt sterk saft? Anonymkode: f72bd...587
Optatium Skrevet 14. februar 2022 #10 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du tror ikke at det er en vurdering hi har gjort før hn prøver alt i sin makt for å få barnet til å ta det? Hi, barnet er stort nok til å bli forklart alvoret og at hvis det ikke klarer å svelge så er stikkpille siste utvei. Det er ubehagelig, men ikke vondt, og over på 10 sek. Jeg hadde blitt streng og sagt at enten stikkpille eller legevakt, medisin må man ha. Anonymkode: 1b084...78b Det virker som noen gir febernedsettende "med en gang" og ikke liker at barna er syke. Selvfølgelig ikke sikkert det er saken her, men spørsmålet i seg selv er betimelig syns jeg da.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #11 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Vi hadde samme problem med vår 10 åring datter for 3 uker siden. Tilslutt så satte jeg stikkpille når hun sov. Hun regarte ikke på det. Etter 4 dager så var hun i bra form. Anonymkode: b34e8...b5b Rart å sette stikkpille på en sovende 10 åring synes jeg. I 4 dager uten at hun våknet? Anonymkode: 93765...dbc
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #12 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Får ikke barnet til å svelge tabletter (knust, delt osv), ikke smeltetabl, ikke flytende Paracet blandet, og iallefall ikke stikkpiller. Høy feber pga corona nå, andre tips? Anonymkode: d5e55...b9c Har du prøvd med sånn tablettovertrekk på? https://www.vitusapotek.no/baby-og-barn/barneplager/medcoat-tablettovertrekk-sitrus---10-pk/p/941662 Anonymkode: 83431...eb2
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #13 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Det høres ikke ut som om dette er noe HI vet så mye om siden hun spør på dib....Og særlig prekært kan det ikke være om hun ikke kan få en 11-åring til å skjønne fornuftige argumenter. Om feberen er veldig høy må de jo til lege, om ikke den er farlig høy er det like greit å ha den. Den har jo sin misjon i at bakterier og virus drepes. Anonymkode: 00aa5...242 Feber på 40 og slapphet, da gir en febernedsettende! Trenger ikke lege for alt. Pinex pulver er bra, ellers som jeg sa til min nå med 40 i feber, corona og slapphet, denne vil gjøre det bedre for deg og ga han en smeltetablett og saft i glasset til etterpå. Han likte den ikke, men tok den Anonymkode: fbc79...56d
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2022 #14 Skrevet 14. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): https://www.farmasiet.no/catalog/feber-og-forkjolelse/febernedsettende/pinex-gran--500mg-jordbaer-10,5000224 Disse tar min. De smaker ikke vondt i det hele tatt. Anonymkode: 701a5...4fe Det kommer an på hvem du spør. Min sønn liker ikke smaken på denne. Vi deler Paracet i fire, da klarer han å svelge dem (nesten) uten å brekke seg. Anonymkode: 6341f...94e
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2022 #15 Skrevet 15. februar 2022 Du får gi han de forskjellige valgene, og si at han må ta en av delene. Ikke dill så mye! Anonymkode: 01155...3d0
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2022 #16 Skrevet 15. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du får gi han de forskjellige valgene, og si at han må ta en av delene. Ikke dill så mye! Anonymkode: 01155...3d0 Jeg er faktisk enig med denne. I de få tilfellene det har vært helt nødvendig med medisiner og de har nektet, så har de fått valget. Enten stikkpiller eller så drikker/tar du denne. Ingen har valgt stikkpiller og pent tatt medisinen sin. Jeg er vanligvis en veldig snill mamma som lytter til barna og ikke liker tvang, men i noen få tilfeller er det nødvendig for å ivareta helsen deres. Anonymkode: 2cb57...222
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2022 #17 Skrevet 15. februar 2022 Gi tabletten med yoghurt eller biola. Eller knust i syltetøy. Anonymkode: 416ab...3be
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2022 #18 Skrevet 15. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg er faktisk enig med denne. I de få tilfellene det har vært helt nødvendig med medisiner og de har nektet, så har de fått valget. Enten stikkpiller eller så drikker/tar du denne. Ingen har valgt stikkpiller og pent tatt medisinen sin. Jeg er vanligvis en veldig snill mamma som lytter til barna og ikke liker tvang, men i noen få tilfeller er det nødvendig for å ivareta helsen deres. Anonymkode: 2cb57...222 Ja, men man kan jo ikke tvinge i dem en stikkpille. Anonymkode: bf916...e3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå