Gå til innhold

Uff, tåredryppende :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kjærlig mor nektes kontakt med sin sønn fordi en narcissistisk og manipulerende far klarer å manipulere både sønnen og politi til å støtte han, ta hans side, mot den stakkars moren.

Så påstår menn at de diskrimineres av rettsvesenet! Er det ikke heller omvendt, at det oftere er menn som klarer å manipulere og lure rettsvesenet til å støtte dem? Det synes jeg det virker som.

Hjerteskjærende...

Anonymkode: 53aeb...803

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Statistikk...

Det er oftest mor som får medhold i rettsvesenet, det er et statistisk fakta 

Men selvfølgelig finnes det også manipulerende, psykopatiske osv menn. 

Ingen regel uten unntak.

Men husk at alle historier har minst to sider, og uten å ha sett på linken din tipper jeg at du der får servert kun den ene siden.

Anonymkode: d6aaa...283

Skrevet

Her er det viktig å skille på hvilket land man bor i. I USA så ser det ut som den som har best økonomi får hovedomsorgen for barna. Her tenker jeg en del kvinner har seg selv å takk siden de har valgt å være hjemme til barna går på skole. 

I Norge blir ikke økonomi det viktigste, men hvem som har vært viktigst i barnas liv. 

Anonymkode: 29961...fe6

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Her er det viktig å skille på hvilket land man bor i. I USA så ser det ut som den som har best økonomi får hovedomsorgen for barna. Her tenker jeg en del kvinner har seg selv å takk siden de har valgt å være hjemme til barna går på skole. 

I Norge blir ikke økonomi det viktigste, men hvem som har vært viktigst i barnas liv. 

Anonymkode: 29961...fe6

Likevel er det viktig med en god advokat. Noe de fleste menn har råd til, noe de færreste kvinner har råd til.

Skrevet

Det er ikke noe i den videoen som viser at faren har manipulert sønnen. 

Anonymkode: f1a2d...ebd

Skrevet

Det er ikke noe i den videoen som viser at faren har manipulert sønnen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

En kjærlig mor nektes kontakt med sin sønn fordi en narcissistisk og manipulerende far klarer å manipulere både sønnen og politi til å støtte han, ta hans side, mot den stakkars moren.

Så påstår menn at de diskrimineres av rettsvesenet! Er det ikke heller omvendt, at det oftere er menn som klarer å manipulere og lure rettsvesenet til å støtte dem? Det synes jeg det virker som.

Hjerteskjærende...

Hører du at sønnen gråter og sier at han og moren bare krangler, og trygler om å få slippe å gå dit? Hører du at hun avfeier ham, og bruker hersketeknikker? Og at barn over 12 år har krav på å bli hørt og ha medbestemmelse i disse sakene? 

Anonymkode: 4e20f...be5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Statistikk...

Det er oftest mor som får medhold i rettsvesenet, det er et statistisk fakta 

Men selvfølgelig finnes det også manipulerende, psykopatiske osv menn. 

Ingen regel uten unntak.

Men husk at alle historier har minst to sider, og uten å ha sett på linken din tipper jeg at du der får servert kun den ene siden.

Anonymkode: d6aaa...283

Statistikken forteller også at flest menn er manipulerende. 

Anonymkode: ef505...c73

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hører du at sønnen gråter og sier at han og moren bare krangler, og trygler om å få slippe å gå dit? Hører du at hun avfeier ham, og bruker hersketeknikker? Og at barn over 12 år har krav på å bli hørt og ha medbestemmelse i disse sakene? 

Man kan manipulere barn også. Det heter «foreldrefremmedgjøring». 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Du hører at faren sitter og renser tennene med tanntråd mens han koser seg med hele spetakkelet han har stelt i stand. Jeg kjenner typen, han er manipulerende og har manipulert gutten. Det hører du på gutten. Gutten ser på faren gjentatte ganger og sier det faren har bedt han om å si.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du hører at faren sitter og renser tennene med tanntråd mens han koser seg med hele spetakkelet han har stelt i stand. Jeg kjenner typen, han er manipulerende og har manipulert gutten. Det hører du på gutten. Gutten ser på faren gjentatte ganger og sier det faren har bedt han om å si.

Det er flere av disse videoene. Det er far som legger de ut. En viser at mor ikke er helt på plass. Det vises også i denne videoen. «Vil du bare reise fra søsknene dine og en mor som elsker deg?» er et eksempel

Skrevet

Jeg ser det helt andre veien. En mor som forsøker å presse sønnen hjem ved å utpresse han emosjonelt. Han sier jo blant annet at hun har slått han i ansiktet en rekke ganger, skikkelig kjærlig mor der,altså.

MEN, ingen av oss kjenner historien,så ingen av oss vet noe med sikkerhet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det er flere av disse videoene. Det er far som legger de ut. En viser at mor ikke er helt på plass. Det vises også i denne videoen. «Vil du bare reise fra søsknene dine og en mor som elsker deg?» er et eksempel

Hvis FAR legger ut videoer av sitt eget barn i en sånn situasjon, da er han ikke mye på plass selv heller!! 😳

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvis FAR legger ut videoer av sitt eget barn i en sånn situasjon, da er han ikke mye på plass selv heller!! 😳

Det er en helt annen mentalitet på dette i USA enn det er i Norge. De legger ut alle mulige videoer der bort som bevis. Bare se hvor mange som filmer når de blir stoppet av politiet eller de møter en «karen»

Skrevet

Jeg har sett mer av saken enn den videoen og har helt mottsatt oppfatning enn deg hi.

Anonymkode: 47f83...78b

Skrevet

Her har vi en 14 år gammel gutt, som har i allefall 3 småsøsken. Far sier i videoen st de har 4 barn sammen, og kanskje mor har barn med ny mann også? 

Uansett. Gutten sider de krangler mye, 3-4 småsøsken tar mye plass i ett hjem, uansett hvordan man vrir og vender på det. Mor er kanskje sliten, stefar tar mors parti og det blir "to mot en".

Hos far er han "enebarn" og får mer oppmerksomhet. 

Dette KAN være en årsak.

Anonymkode: e4c61...689

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hjerteskjærende...

Skjønner sønnen. At han ikke orker å bo med stefar og mange småsøsken. Kan tenke meg at stefar er autoritær. 

Anonymkode: 1d70b...4de

Skrevet

Foreldre som eksponerer barna på denne måten er bare søppel!

Anonymkode: c43bd...243

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er en helt annen mentalitet på dette i USA enn det er i Norge. De legger ut alle mulige videoer der bort som bevis. Bare se hvor mange som filmer når de blir stoppet av politiet eller de møter en «karen»

Hva "mentaliteten" er på dette i USA har da ingen betydning - å kringkaste dette er et overgrep mot barnet. Uansett land.

Skrevet

Hvem filmer slikt?

Anonymkode: 109b6...265

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvem filmer slikt?

En manipulerende far.

Skrevet

Synes man skal være forsiktig å mene for mye i slike saker. Spesielt forsiktig bør man være å skylde på kjønn.

Mange er så enkle at har de en bekjent som er offer for en manipulerende mor, så er det alltid kvinnene det er noe med. Eller omvendt.

Jeg har kjempet en lang kamp i mange år mot barnas far. Jeg skal ikke komme inn på noe detaljer, men kan love at det er mange enkeltmennesker i trygge Norge som lever like utrygt som i krigsherjede land.

Poenget med innlegget er at faren til mine barn kunne fint laget en identisk historie som den du postet. 
Mulig det ikke er tilfelle i denne saken. Men offeret blir svært ofte beskyldt for å være narsissisten.

Anonymkode: 20f29...a20

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Statistikken forteller også at flest menn er manipulerende. 

Det er vel en feministisk vrangforestilling?

At fedre blir diskriminert i barnefordelinggsaker i Norge er det vel derimot lite tvil om.

Omtrent 20 % av alle rettsaker i Norge er om barnefordeling, i over 90 % av tilfellene ender barnet med hovedbostedsadresse hos mor og mellom 50 000 - 60 000 fedre kjemper en forgjeves kamp for rettferdig samvær i egne barns oppvekst.

Anonymkode: caa0d...72a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

At fedre blir diskriminert i barnefordelinggsaker i Norge er det vel derimot lite tvil om.

Omtrent 20 % av alle rettsaker i Norge er om barnefordeling, i over 90 % av tilfellene ender barnet med hovedbostedsadresse hos mor og mellom 50 000 - 60 000 fedre kjemper en forgjeves kamp for rettferdig samvær i egne barns oppvekst.

Det hadde nok hjulpet en god del om de hadde vært tilsvarende ivrige da de hadde sjansen. Det er ikke diskriminerende å forholde seg til realiteten.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Barnefordelingssaker handler faktisk om barnet. Det er derfor det heter barnefordelingssaker. Det er barnas behov som er i fokus. Ikke foreldrenes. Derfor kan fedre ikke diskrimineres i barnefordelingssaker. Det handler faktisk ikke om dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...