Gå til innhold

Hvordan er slike personer i et forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som omtrent hver dag legger ut selvfies, noe om at de har oppnådd noe spesielt, eller hatt ekstra uflaks som vekker oppsikt. Slikt det er vanskelig å ikke gi likes på eller kommentere.

Modererer slike personer seg privat, eller krever de like mye oppmerksomhet på den arenaen også? Spør fordi jeg liker en person, og vedkommende virker jo også morsom og hyggelig. Men ja.. 

Anonymkode: 4c6be...434

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At de legger ut så mye har sannsynligvis en av to årsaker:

1. De er veldig usikre på seg selv og trenger stadig bekreftelse fra andre.

2. De er avhengig av oppmerksomhet, blir rett og slett oppløftet og litt "høy" på det. 

Hvis vedkommende tilhører første gruppen så tenker jeg at det kan gå bra. Blir han/hun trygg på forholdet og har det bra, blir h*n Kanskje tryggere på seg selv også og slutter å ha dette behovet for bekreftelse fra andre. Om det er andre gruppen hadde jeg personlig styrt unna, rett og slett fordi jeg synes slik oppførsel vitner om potensielt narsasissme,  og det vil jeg ikke blande meg opp i. 

Anonymkode: 1c18a...594

Skrevet

Jeg vet ikke, men tenker at det kanskje er et uttrykk for at de får for lite oppmerksomhet privat og at hvis de går inn i et forhold vil det kanskje bli mindre behov for å legge ut selfies og hevde seg på sosiale medier. Men det kan nok også være et tegn på hvordan personligheten og væremåten deres er...🤔

Anonymkode: b84d3...381

Skrevet

Jeg vet ikke helt, men det er mulighet for at personen er usikker. Det virker som om vedkommende har fin familie i foreldre, tanter, onkler og barn, og det er mange bilder av personen og venner. Det legges ut noe hver dag, og gjerne et par tre ganger om dagen. Har fått litt kontakt på messenger og det er veldig hyggelig. Jeg er likevel skeptisk på grunn av behovet for stadig bekreftelse. Får se det litt an. 

Skrevet

Jeg har en slik venn på FB. Gjerne 2-3 innlegg hver dag. Hun er ufør og tror hun kjeder seg litt. Skjønner det må være veldig kjedelig å gå slik hver dag.

Anonymkode: 58f58...1fa

Skrevet

Jeg legger aldri ut noe på Instagram eller veggen min på Facebook. Skifter sjelden profil eller forsidebilde.

Men jeg legger ofte ut noe i historien min på Facebook. Sjelden selfies, men fine øyeblikk ute i naturen, eller ting jeg syns er morsomt. Jeg har hatt en tanke om at historie er mer lavterskel og ikke like påtrengende. Er bruk av historie også irriterende og bekymringsverdig? I så ftilfelle - hva skal vi da med sosiale medier, egentlig.. hvis vi ikke kan legge ut noe? 

Anonymkode: 66e39...f96

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg legger aldri ut noe på Instagram eller veggen min på Facebook. Skifter sjelden profil eller forsidebilde.

Men jeg legger ofte ut noe i historien min på Facebook. Sjelden selfies, men fine øyeblikk ute i naturen, eller ting jeg syns er morsomt. Jeg har hatt en tanke om at historie er mer lavterskel og ikke like påtrengende. Er bruk av historie også irriterende og bekymringsverdig? I så ftilfelle - hva skal vi da med sosiale medier, egentlig.. hvis vi ikke kan legge ut noe? 

Nyanser er ikke helt din ting? Du ser at det er forskjell på flere ganger daglig og aldri? 

Anonymkode: baf07...bcb

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Selvfølgelig må folk legge ut saker og ting. Det vil jo bli kjedelig ellers. Her er det heller mengden, og ting det er vanskelig å overse. De aller fleste trykker like på selfies, og helst når det handler om kjærlighetserklæringer til barna. Litt vanskelig å gå inn på hva vedkommende skriver for ikke å avsløre for mye her, men det er ting det er vanskelig å overse. Andre kan man trekke litt på skulderen av, og ikke alltid man forventer likes selv. Denne personen kan også tagge folk mye på fb. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nyanser er ikke helt din ting? Du ser at det er forskjell på flere ganger daglig og aldri? 

Anonymkode: baf07...bcb

Siden du sitter med fasiten da - hva er en respektabel frekvens? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig må folk legge ut saker og ting. Det vil jo bli kjedelig ellers. Her er det heller mengden, og ting det er vanskelig å overse. De aller fleste trykker like på selfies, og helst når det handler om kjærlighetserklæringer til barna. Litt vanskelig å gå inn på hva vedkommende skriver for ikke å avsløre for mye her, men det er ting det er vanskelig å overse. Andre kan man trekke litt på skulderen av, og ikke alltid man forventer likes selv. Denne personen kan også tagge folk mye på fb. 

Tagging er en uting, enig i det.

Det jeg irriterer meg over, og som er grunnen til at jeg nok kommer til å fase ut Facebook fra eget liv, det er at jeg sjelden ser ting fra livet til folk lenger. Alle deler lenker til nyhetssaker og det popper opp annonser.

For meg er det nettopp det å følge med på de fine tingene i livet til venner som gjør at Facebook er interessant. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Siden du sitter med fasiten da - hva er en respektabel frekvens? 

Det er stor forskjell på selfier og bilder av naturen der man er på tur, eller morsomme situasjoner. Selfier tenker jeg at man maks bør legge ut en gang i måneden eller så, men fine naturbilder kan deles flere ganger i uken. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er stor forskjell på selfier og bilder av naturen der man er på tur, eller morsomme situasjoner. Selfier tenker jeg at man maks bør legge ut en gang i måneden eller så, men fine naturbilder kan deles flere ganger i uken. 

Notert 🙃

Skrevet

Kjenner en sånn person, hun har vært gift 4 ganger, og blir gift med de etter ca 6 mnd. Fått barn med 3 forskjellige, hun er kronisk utro, og går fra mann til mann, er aldri singel.

Anonymkode: f0645...db2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...