Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #1 Skrevet 10. februar 2022 Jeg er et menneske med følelser. Det er utrolig vondt/sårt og bli oversett og ignorert. Hvordan og hvorfor er det greit å gjøre det mot andre? Det er bare sånn folk gjør for å vise sin mening og at man ikke bryr seg og fordi det er den bestemte person. Så stillhet og ignorering er et budskap! At de vil ha noe med personen å gjøre! Anonymkode: eab60...022
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #2 Skrevet 10. februar 2022 Mitt håp er at en dag får de tilbake som de behandler andre! Skal huske dette for alltid 💔💔💔 Anonymkode: eab60...022
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #3 Skrevet 10. februar 2022 H a har skjedd? Anonymkode: 5c687...da8
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #4 Skrevet 10. februar 2022 Du er kryptisk, og da kan du like så godt droppe å skrive dette innlegget. Skriv det heller på Facebook. Da får du sikkert flere som lurer på "hva har skjedd?" og så kan du få gleden av å skrive "kan ikke ta det offentlig. Sender PM ❤️". Anonymkode: 8bf4e...01c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #5 Skrevet 10. februar 2022 Sutrepung. Anonymkode: d9ce8...494
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #6 Skrevet 10. februar 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Du er kryptisk, og da kan du like så godt droppe å skrive dette innlegget. Skriv det heller på Facebook. Da får du sikkert flere som lurer på "hva har skjedd?" og så kan du få gleden av å skrive "kan ikke ta det offentlig. Sender PM ❤️". Anonymkode: 8bf4e...01c Jeg skriver jo hva som er skjedd. Og hvordan jeg føler meg behandlet, Og nei. Lager ikke sånne innlegg på Facebook og kommer ikke til å gjøre det her. For det er ikke der det gjelder, men her! Anonymkode: eab60...022
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #7 Skrevet 10. februar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg skriver jo hva som er skjedd. Og hvordan jeg føler meg behandlet, Og nei. Lager ikke sånne innlegg på Facebook og kommer ikke til å gjøre det her. For det er ikke der det gjelder, men her! Anonymkode: eab60...022 Behandlet av hvem? Anonymkode: 5c687...da8
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #8 Skrevet 10. februar 2022 Finn andre folk som ikke behandler deg sånn Anonymkode: f7f14...6dd
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #9 Skrevet 10. februar 2022 Om du spesifikt mener her på forumet, så tenker jeg at anonyme personer på et forum er folk du ikke bør gi så stor rett til å definere hvordan du føler deg, Hi. Generelt sett, om noen kutter kontakt så kan det være vondt. Men måten å komme videre på er å akseptere og så gå videre selv, fokusere på ting en selv kan gjøre for å ha det best mulig i eget liv og ev. få det bedre, lage seg kort- og langsiktige mål, ev. jobbe langsiktig for å få et større nettverk og flere venner, om man trenger det. Tar disse følelsene stor plass i livet ditt, søk hjelp av fagfolk, HI. Anonymkode: 4e0f7...41f
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #10 Skrevet 10. februar 2022 Du må ikke ta ting på et forum personlig! Vi glemmer sikkert å respondere alle sammen flere ganger, og mye får man ikke engang med seg i forskjellige tråder. Det er nok ingen som bevisst går inn for å overse dine innlegg. Anonymkode: db3a6...679
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #11 Skrevet 10. februar 2022 Tja. Hvis det er det som er tilfelle har du jo ikke noe valg. Du får heller holde seg til mennesker som liker deg da. Anonymkode: a64ba...6ab
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #12 Skrevet 10. februar 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Jeg skriver jo hva som er skjedd. Og hvordan jeg føler meg behandlet, Og nei. Lager ikke sånne innlegg på Facebook og kommer ikke til å gjøre det her. For det er ikke der det gjelder, men her! Anonymkode: eab60...022 1. Les gjennom innlegget ditt på nytt, men med øynene til en som ikke vet hva som har skjedd. Det er slett ikke enkelt å forstå. 2. Du er på et forum. Det er ikke svarplikt på innlegg. 3. Om du skriver som anonym er det umulig at det er deg spesifikt som blir ignorert av alle. 4. Les litt på forumet. Se på hva slags tråder som har mange svar og hvor mange tråder det er med bare få svar. Med mindre alle de med få svar er dine tråder, slutt å tro at forumet har bestemt seg for å fryse ut deg. Tråder med mange svar er gjerne tråder der det er temaer som mange kan kjenne seg igjen i eller mene noe om. Vil du ha mange svar, så skriv om noe som engasjerer folk flest. Anonymkode: 88e59...a12
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #13 Skrevet 10. februar 2022 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Om du spesifikt mener her på forumet, så tenker jeg at anonyme personer på et forum er folk du ikke bør gi så stor rett til å definere hvordan du føler deg, Hi. Generelt sett, om noen kutter kontakt så kan det være vondt. Men måten å komme videre på er å akseptere og så gå videre selv, fokusere på ting en selv kan gjøre for å ha det best mulig i eget liv og ev. få det bedre, lage seg kort- og langsiktige mål, ev. jobbe langsiktig for å få et større nettverk og flere venner, om man trenger det. Tar disse følelsene stor plass i livet ditt, søk hjelp av fagfolk, HI. Anonymkode: 4e0f7...41f På de to første sidene på skravle-forumet er det kun én tråd som ikke har fått svar. Jeg så denne tråden først nå. Er det den tråden som er din og som har gitt deg følelsen av være uønsket, Hi? Jeg så som sagt denne tråden først nå. Grunnen til at jeg ikke ønsker å svare på den er todel. Det ene er at den er veldig lik tråder som en bruker (deg?) her inne stadig starter, tråder som tydeligvis ikke er sunne for denne brukeren, fordi brukeren stadig bruker svarene til å tolke eget liv negativt. Jeg har ikke lyst å bidra til det. Og den mer personlige grunnen, det er at det for tiden skjer en del ting i mitt liv, med relasjoner til andre, som er vanskelig og vondt. Den tråden som ligger uten svar på side to ville det for meg vært vondt å svare på, og derfor velger jeg helt bevisst å ikke svare der, fordi det ikke gjør meg godt, fordi jeg heller vil bruke min energi på noe som er bedre for meg nå. Det tror jeg du også bør gjøre, Hi. Det at noen ikke svarer deg på et forum, det trenger ikke ha noe med deg å gjøre. Og hvis du ikke forstår det, eller om du uansett ikke greier å la være å ta slike ting personlig her inne, da tenker jeg det er på tide å ta en forumpause og heller finne måter å fylle livet på som er mer positivt for deg ❤️ Anonymkode: 4e0f7...41f
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #14 Skrevet 10. februar 2022 Jeg tror og tenker at jeg blir ignorert pga de tenker det er meg som skriver innlegget/innleggene. Fordi jeg er håpløs osv. ja, jeg legger mye i det og blir lei meg. Kanskje fordi livet mitt er som det er. Så trenger man noen om det så er et forum. Og blir ikke det heller bra! Så blir alt forsterket. Nei, er ikke svarplikt. Ingen plikt og mennesker stryrer unna. Og som en annen skrev. Får ikke gjort noe med det!!! Anonymkode: eab60...022
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #15 Skrevet 10. februar 2022 Like sikkert som fredagspizzaen, så dukker disse innleggene opp når helgen nærmer seg. Ja, du har nok helt rett. Mange styrer unna innleggene dine fordi vi er lei av at det samme skjer hver helg. Prøv å lag noen innlegg som ikke har fokus på deg selv, og du har større sjans for å få svar. Anonymkode: e535d...167
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #16 Skrevet 10. februar 2022 Hvilket innlegg er det snakk om? Finner ikke. Anonymkode: cf2e0...9f1
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #17 Skrevet 10. februar 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Jeg tror og tenker at jeg blir ignorert pga de tenker det er meg som skriver innlegget/innleggene. Fordi jeg er håpløs osv. ja, jeg legger mye i det og blir lei meg. Kanskje fordi livet mitt er som det er. Så trenger man noen om det så er et forum. Og blir ikke det heller bra! Så blir alt forsterket. Nei, er ikke svarplikt. Ingen plikt og mennesker stryrer unna. Og som en annen skrev. Får ikke gjort noe med det!!! Anonymkode: eab60...022 Det var deg igjen, ja. Hvor mange innlegg der du trenger trøst, bekreftelse, hjerter og forståelse tenker du at vi skal svare på her inne? Hvor mange ganger skal du får de samme rådene, love at du skal ta de til deg og så varer det bare til neste helg? Vi har nok alle skjønt a du har det vanskelig og at du sliter med noe, men vi som forum kan ikke fikse dette for deg. Om det handler om kontakt, så skaper du selv det du frykter. Du er redd ingen skal bry seg, se deg, svare deg, anerkjenne deg, så da skriver du om det, gang på gang på gang, med det resultatet at folk ikke gidder å svare på innlegg nummer 62 om at du føler deg ensom eller at du ikke har fått noen snapper. Mønsteret skaper du selv. Om noen skriver 8 innlegg hver helg om folk følger med på Farmen, så vil ikke de heller få svar etter hvert. Anonymkode: 88e59...a12
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #18 Skrevet 10. februar 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Det var deg igjen, ja. Hvor mange innlegg der du trenger trøst, bekreftelse, hjerter og forståelse tenker du at vi skal svare på her inne? Hvor mange ganger skal du får de samme rådene, love at du skal ta de til deg og så varer det bare til neste helg? Vi har nok alle skjønt a du har det vanskelig og at du sliter med noe, men vi som forum kan ikke fikse dette for deg. Om det handler om kontakt, så skaper du selv det du frykter. Du er redd ingen skal bry seg, se deg, svare deg, anerkjenne deg, så da skriver du om det, gang på gang på gang, med det resultatet at folk ikke gidder å svare på innlegg nummer 62 om at du føler deg ensom eller at du ikke har fått noen snapper. Mønsteret skaper du selv. Om noen skriver 8 innlegg hver helg om folk følger med på Farmen, så vil ikke de heller få svar etter hvert. Anonymkode: 88e59...a12 Hi, jeg har svart tidligere, men dette er viktig. Det er ikke kritikk, men det er viktig at du ser dette selv. Vi forstår at du sliter, men du må gjøre endringer i ditt liv, for forumet vil aldri kunne gi deg alt du trenger. Jeg, og flere andre, har svart deg gang på gang, kommet meg gode råd. Og så ser vi at samme type tråder som bare blir negativt for deg selv, de fortsetter du å skrive. Til slutt går det en grense for hvor mange ganger andre på et forum orker å skrive det samme og riktige - når inntrykket av alle disse trådene som kun blir negativt for deg fordi du sammenligner deg direkte med de som svarer, det er at du ikke tar til deg noen av rådene. Jeg synes du har slitt så lenge nå, Hi, at jeg håper du gjør alvor av å ringe legen din i morgen og bestiller en time, for det er helt tydelig at du trenger hjelp for å komme deg videre. Det er ikke noe galt i det, tvert om viser du styrke om du søker hjelp når du trenger det. Og en ting til - bruk denne helgen til å lage deg en plan for hvordan du kan få det bedre (for det kan du om du skaffer deg hjelp!). Og så bruker du helgen til å spise sunt, kose deg, komme deg ut i dagslys hver eneste dag. Sett deg en realistisk plan for noen få øvelser, f.eks. tre øvelser, som du gjør annenhver dag for å trene styrke (f.eks. planken i lett variant, knebøy og armhev mot et bord), finn ut hvilke kurs og aktiviteter som finnes der du bor og noe du kan melde deg på. Sjekk ut frivillig arbeid i kommunen du kanskje kan involvere deg i, eller også f.eks. søke en besøksvenn gjennom Røde Kors eller Frivillighetssentralen eller lignende. Det er tøft å slite som du gjør nå, men bare du kan få deg selv videre - og da må du be om hjelp og gå aktivt inn for å oppsøke både hjelp og aktiviteter som vil få deg rett vei. Anonymkode: 4e0f7...41f
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #19 Skrevet 10. februar 2022 Men mener du at du har rett til og krav på kontakt med andre som ikke vil være din venn eller ha kontakt med deg? Hvorfor vil du i så fall det, og hvorfor mener du at ditt ønske om å være sammen er viktigere enn den andres ønske om å selv velge sine venner? Anonymkode: debe7...9f4
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #20 Skrevet 10. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Tja. Hvis det er det som er tilfelle har du jo ikke noe valg. Du får heller holde seg til mennesker som liker deg da. Anonymkode: a64ba...6ab Eller bli en person som det er lett å like. En klengete, klam og sutrete person er ikke mitt førstevalg på vennelista. Anonymkode: debe7...9f4
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2022 #21 Skrevet 11. februar 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg er et menneske med følelser. Det er utrolig vondt/sårt og bli oversett og ignorert. Hvordan og hvorfor er det greit å gjøre det mot andre? Det er bare sånn folk gjør for å vise sin mening og at man ikke bryr seg og fordi det er den bestemte person. Så stillhet og ignorering er et budskap! At de vil ha noe med personen å gjøre! Anonymkode: eab60...022 Kanskje du rett og slett bare er litt rar og annerledes? Ofte handler dette om vår mentale helse til syvende og sist. Og sliter en med helsa, enten det er psykisk eller fysisk, så blir folk ofte usikre og trekker seg litt unna. Det blir en ond sirkel. Det er kanskje noe sånn du opplever her tipper jeg. Hilsen ei annen litt rar og annerledes (som forøvrig har god hjelp i samtale terapi) 🍀 Anonymkode: 0a0a2...b5f
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2022 #22 Skrevet 11. februar 2022 Jeg skjønner! 💔 Anonymkode: eab60...022
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå