Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #26 Del Skrevet 9. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så løsningen er å leve strengt resten av vårt liv? Anonymkode: 4f1b3...ca0 Nei, det var ikke det jeg sa. Vi må bare ikke tro det er lurt å la seg smitte for "å bli ferdig med det". Anonymkode: dc084...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #27 Del Skrevet 9. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei, det var ikke det jeg sa. Vi må bare ikke tro det er lurt å la seg smitte for "å bli ferdig med det". Anonymkode: dc084...bdf Å bli ferdig med det i denne omgang, slippe testinghelvete i tre måneder og ikke trenge å bekymre seg for koronapass. Anonymkode: 4f1b3...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #28 Del Skrevet 9. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så dere ville ikke møtt en vennine som har to unger hjemme som har korona. Men dere synes det er helt greit at ett barn går på skolen når foreldrene har korona,når barnet ikke har noen symtomer. Det gir jo ikke mening! Anonymkode: 2094e...f16 Det er regler en ikke får gjort noe med. Anonymkode: 84659...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #29 Del Skrevet 9. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er regler en ikke får gjort noe med. Anonymkode: 84659...46f Joda, man kan ta barna ut av skolen og undervise dem hjemme. Anonymkode: 4f1b3...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #30 Del Skrevet 9. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er regler en ikke får gjort noe med. Anonymkode: 84659...46f Foreldrene kan selvsagt velge å holde barnet hjemme fra skolen til foreldrene ikke lenger er i isolasjon Anonymkode: 2094e...f16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #31 Del Skrevet 9. februar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Foreldrene kan selvsagt velge å holde barnet hjemme fra skolen til foreldrene ikke lenger er i isolasjon Anonymkode: 2094e...f16 ‘Selvsagt?’ ‘Selvsagt’ holde barna hjemme? Jeg er så lei av det ordet her inne. Det er ikke selvsagt at en holder barna hjemme fra skolen. Det bør være seriøse, tungtveiende grunner for det å rive barna ut av skolemiljøet sitt. Anonymkode: b6f2a...d3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #32 Del Skrevet 9. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): ‘Selvsagt?’ ‘Selvsagt’ holde barna hjemme? Jeg er så lei av det ordet her inne. Det er ikke selvsagt at en holder barna hjemme fra skolen. Det bør være seriøse, tungtveiende grunner for det å rive barna ut av skolemiljøet sitt. Anonymkode: b6f2a...d3f Dette var vel kommentar til at "man har ikke noe valg". Joda, det har man i aller høyeste grad. Anonymkode: 4f1b3...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #33 Del Skrevet 9. februar 2022 Ja det er ufint å leve strengerre enn reglene. Feks ved å sende stygge blikk til de som ikke bruker munnbind selv om meteren overholdes. Anonymkode: ffced...3b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #34 Del Skrevet 9. februar 2022 Nei. Folk er i forskjellige situasjoner, du må leve ut fra din. Forrige uke hadde vi en større rapporteringsfrist og nesten 50 % fravær grunnet isolasjon. Da var jeg ekstremt forsiktig. Nå er vi i mål og de andre er tilbake på jobb, nå lever jeg mer som vanlig. Alt til sin tid. Anonymkode: 7901f...817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #35 Del Skrevet 9. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Så dere ville ikke møtt en vennine som har to unger hjemme som har korona. Men dere synes det er helt greit at ett barn går på skolen når foreldrene har korona,når barnet ikke har noen symtomer. Det gir jo ikke mening! Anonymkode: 2094e...f16 Synes vi det? Hvor står det? Jeg testet positivt i går, barnet må på skolen. Jeg synes ikke det er greit, men det gir ikke gyldig fravær. Og han har kommet forbi det nivået hvor jeg har kompetanse til å undervise ham hjemme. Anonymkode: 45a78...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2022 #36 Del Skrevet 9. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Ja det er ufint å leve strengerre enn reglene. Feks ved å sende stygge blikk til de som ikke bruker munnbind selv om meteren overholdes. Anonymkode: ffced...3b1 Stygge blikk? Du sutrer over stygge blikk? Anonymkode: ea4b1...b11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #37 Del Skrevet 10. februar 2022 Min mening er at det aldri vil være ufint å vise hensyn til andre. Jeg var i butikken i dag, da jeg måtte handle etter fire dager i isolasjon. Jeg har ikke feber, og føler meg fin, men for å være på den sikre siden tok jeg på et munnbind og passet på å holde avstand til de få som var i butikken så tidlig på morgenen. Da jeg skulle plukke et brød var det en dame som lente seg foran meg. Jeg skvatt, og tok to skritt tilbake så hun skulle få ta det brødet hun ville ha. Så absolutt ikke stygt på henne eller noe (smilte lett), men hun sa klart i fra om hva hun mente om «hysteriske folk». Vi må virkelig slutte å dømme hverandre så hardt. Jeg forstår oppriktig ikke hva som er så galt med å bruke munnbind, men jeg har skjønt at det er blitt en politisk greie. Anonymkode: a37b7...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #38 Del Skrevet 10. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Min mening er at det aldri vil være ufint å vise hensyn til andre. Jeg var i butikken i dag, da jeg måtte handle etter fire dager i isolasjon. Jeg har ikke feber, og føler meg fin, men for å være på den sikre siden tok jeg på et munnbind og passet på å holde avstand til de få som var i butikken så tidlig på morgenen. Da jeg skulle plukke et brød var det en dame som lente seg foran meg. Jeg skvatt, og tok to skritt tilbake så hun skulle få ta det brødet hun ville ha. Så absolutt ikke stygt på henne eller noe (smilte lett), men hun sa klart i fra om hva hun mente om «hysteriske folk». Vi må virkelig slutte å dømme hverandre så hardt. Jeg forstår oppriktig ikke hva som er så galt med å bruke munnbind, men jeg har skjønt at det er blitt en politisk greie. Anonymkode: a37b7...c62 Men du oppfører deg hysterisk når du skvetter av vanlig menneskelig oppførsel! Selvfølgelig er det ikke noe galt med å bruke munnbind, men å bli skremt at folk er veldig rar oppførsel. Anonymkode: 4f1b3...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #39 Del Skrevet 10. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men du oppfører deg hysterisk når du skvetter av vanlig menneskelig oppførsel! Selvfølgelig er det ikke noe galt med å bruke munnbind, men å bli skremt at folk er veldig rar oppførsel. Anonymkode: 4f1b3...ca0 Det er jo en spontan reaksjon man kanskje ikke rår helt over der og da, utfordring med munnbind er jo at omverden ikke ser at man smiler 😅 Vi lever i en litt forvirrende tid akkurat nå, det er så mange personlige grunner til at folk reagerer eller oppfører seg slik de gjør. Noen har kanskje syke familiemedlemmer de skal møte, andre prøver å holde seg friske til nok kollegaer er tilbake fra isolasjon. Noen er redd for å smitte andre. Noen har nettopp vært smittet og er helt uredde. Hvis vi bare er litt greie med hverandre nå de neste ukene, så går det nok bra til slutt. Ikke overtolke og la oss irritere så mye over andres måte å møte dette. Stole litt på den adaptive adferden som danskene tok med i beregningene sine. De fleste har en god grunn for å gjøre som de gjør, det bare står ikke skrevet i panna på de til enhver tid. Anonymkode: 7901f...817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #40 Del Skrevet 10. februar 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det er jo en spontan reaksjon man kanskje ikke rår helt over der og da, utfordring med munnbind er jo at omverden ikke ser at man smiler 😅 Vi lever i en litt forvirrende tid akkurat nå, det er så mange personlige grunner til at folk reagerer eller oppfører seg slik de gjør. Noen har kanskje syke familiemedlemmer de skal møte, andre prøver å holde seg friske til nok kollegaer er tilbake fra isolasjon. Noen er redd for å smitte andre. Noen har nettopp vært smittet og er helt uredde. Hvis vi bare er litt greie med hverandre nå de neste ukene, så går det nok bra til slutt. Ikke overtolke og la oss irritere så mye over andres måte å møte dette. Stole litt på den adaptive adferden som danskene tok med i beregningene sine. De fleste har en god grunn for å gjøre som de gjør, det bare står ikke skrevet i panna på de til enhver tid. Anonymkode: 7901f...817 Men da bør man kanskje jobbe litt med seg selv, ta et par timer hos psykolog for å bli kvitt den ubegrunnede frykten. Vi har levd med viruset i to år. Man bør begynne å roe seg ned litt. Anonymkode: 4f1b3...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #41 Del Skrevet 10. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Men da bør man kanskje jobbe litt med seg selv, ta et par timer hos psykolog for å bli kvitt den ubegrunnede frykten. Vi har levd med viruset i to år. Man bør begynne å roe seg ned litt. Anonymkode: 4f1b3...ca0 Ett par timer hos psykolog fordi man skvatt på butikken? Akkurat det jeg mener med å være litt greie med hverandre. De fleste blir vant til dette, noen trenger litt mer tid enn andre. Ro ned sjæl tenker jeg, hvis man virkelig skal la seg irritere over det. Anonymkode: 7901f...817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #42 Del Skrevet 10. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men du oppfører deg hysterisk når du skvetter av vanlig menneskelig oppførsel! Selvfølgelig er det ikke noe galt med å bruke munnbind, men å bli skremt at folk er veldig rar oppførsel. Anonymkode: 4f1b3...ca0 Jeg skvatt ikke hysterisk tilbake altså. Hun kom litt brått på (hørte henne ikke, og forventet ikke å få noen helt innpå meg all den tid meteren fortsatt gjelder). Men jeg ble overrasket, og tok rolig to skritt tilbake. Jeg smiler med øynene også, så det burde ikke være noe problem å se. Anonymkode: a37b7...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #43 Del Skrevet 10. februar 2022 Anonym bruker skrev (På 2/9/2022 den 9.01): Vi har høyt sykefravær nå. Har fri i morgen og avtale om å treffe venninne. Hun har ikke avlyst, selv om to av barna ligger med korona. Jeg har ikke så lyst å være med henne da hun mulig er smittet. Men i følge anbefaling så kan hun treffe hvem hun vil. Anonymkode: caf4d...5dc Nei, det er ikke ufint av deg. Bare si at det passer veldig dårlig med smitte akkurat nå og at du derfor forsøker å unngå det så godt det lar seg gjøre og spør om dere kan skyve litt på avtalen. Anonymkode: 0bd32...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #44 Del Skrevet 10. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg skvatt ikke hysterisk tilbake altså. Hun kom litt brått på (hørte henne ikke, og forventet ikke å få noen helt innpå meg all den tid meteren fortsatt gjelder). Men jeg ble overrasket, og tok rolig to skritt tilbake. Jeg smiler med øynene også, så det burde ikke være noe problem å se. Anonymkode: a37b7...c62 Jo, det er problem å se om folk smiler eller ikke når de har på munnbind. Anonymkode: 4f1b3...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #45 Del Skrevet 10. februar 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Jo, det er problem å se om folk smiler eller ikke når de har på munnbind. Anonymkode: 4f1b3...ca0 Ok. Hvis man har problem med å lese ansiktsuttrykk er det kanskje det. Jeg har ganske sterk mimikk med veldig smilende øyne. Men det var ikke akkurat hovedpoenget mitt. Anonymkode: a37b7...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2022 #46 Del Skrevet 10. februar 2022 Når jeg hadde coronasyke barn og ikke var i karantene (hadde tre doser) så dro jeg verken på besøk eller avtalte å møte noen. Dette var en selvfølge for meg. Tenker at det er lov å bruke hodet 😉 Anonymkode: 60dff...f0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg