Gå til innhold

Er det ufint å leve strengere enn anbefalingene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har høyt sykefravær nå.

Har fri i morgen og avtale om å treffe venninne. Hun har ikke avlyst, selv om to av barna ligger med korona. 
Jeg har ikke så lyst å være med henne da hun mulig er smittet. Men i følge anbefaling så kan hun treffe hvem hun vil. 

Anonymkode: caf4d...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, jeg får dårlig samvittighet av å gå på butikken når barnet mitt er forkjølet og har testet negativt. 😛

Men nei, jeg synes ikke det er ufint om du avlyser, hun bør ha forståelse for det. Det som hadde vært ufint er om du hadde lagt deg borti hva hun gjør ellers, som ikke involverer deg. Men du må jo ha lov til å ta denne avgjørelsen for deg selv.

Anonymkode: 45a78...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Vi har høyt sykefravær nå.

Har fri i morgen og avtale om å treffe venninne. Hun har ikke avlyst, selv om to av barna ligger med korona. 
Jeg har ikke så lyst å være med henne da hun mulig er smittet. Men i følge anbefaling så kan hun treffe hvem hun vil. 

Anonymkode: caf4d...5dc

Selvfølgelig er det ikke ufint å leve strengere enn anbefalingene. Det som er ufint, er å forvente at alle andre rundt en gjør det samme. Men det forventer ikke du, så det å ikke ville treffe ei venninne med syke barn er fullstendig innenfor, slik det også var før korona.

Anonymkode: 4f1b3...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan hun gjøre men det betyr ikke å du er tvunget til å møte henne. Et hvert fornuftig menneske vil jo forstå om du ikke vil møte noen som har korona i hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må n innrømme at jeg begynner å bli lei av folk som lever strengere enn nødvendig nå. Vi har levd så begrenset i to år og nå skal jo alle ha dette greiene, like greit å bare få det overstått. 

Anonymkode: 2bfd3...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ufint å leve strengere enn anbefalt. Det er ufint å legge seg opp i andres valg.

Kjenner forresten en del familier nå hvor kun en blir smittet og resten av familien ikke. Her er et barn smittet, men far, 2 søsken og jeg er ikke smittet

Anonymkode: 36de8...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg må n innrømme at jeg begynner å bli lei av folk som lever strengere enn nødvendig nå. Vi har levd så begrenset i to år og nå skal jo alle ha dette greiene, like greit å bare få det overstått. 

Anonymkode: 2bfd3...227

Men så lenge det ikke går utover andre, så er det vel ikke et problem?

Anonymkode: 36de8...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ufint å leve strengere , men det er ufint om de som lever strengere enn nødvendig dømmer de som ikke gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt irriterer meg. 
måååå man på død liv leve normalt , når man har korona i hus, kan man ikke være litt smarte da, vær så snill …. 
 

ja ja alle skal ha viruset men MÅ alle ha det samtidig. 
 

Avlys og anbefal venninnen din å holde seg hjemme, muntre henne opp til å gjøre en god «gjerning». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært din venninne så hadde jeg utsatt. Jeg har korona syke barn nå og møter ikke kjæresten engang.

Anonymkode: 84659...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvinna30 skrev (12 minutter siden):

Sånt irriterer meg. 
måååå man på død liv leve normalt , når man har korona i hus, kan man ikke være litt smarte da, vær så snill …. 
 

ja ja alle skal ha viruset men MÅ alle ha det samtidig. 
 

Avlys og anbefal venninnen din å holde seg hjemme, muntre henne opp til å gjøre en god «gjerning». 

Det er greit at man vil leve strengere selv, men å be andre om det er ufint.

Anonymkode: 60242...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg må n innrømme at jeg begynner å bli lei av folk som lever strengere enn nødvendig nå. Vi har levd så begrenset i to år og nå skal jo alle ha dette greiene, like greit å bare få det overstått. 

Anonymkode: 2bfd3...227

Det kommer ann på årsaken. HI skriver at det er høyt sykefravær. Det er en god grunn til å leve strengere enn anbefalingene. Jeg går hjemme på AAP, og lever etter anbefalingene, for det har ikke noe å si for min del om jeg får korona nå eller om en mnd. 

Anonymkode: 836f2...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sug lut skrev (12 minutter siden):

Dette sier mest om din venninne.

Jeg må innrømme jeg blir litt nysgjerrig på hva du mener med det?

Anonymkode: b6f2a...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg må innrømme jeg blir litt nysgjerrig på hva du mener med det?

Anonymkode: b6f2a...d3f

Hun tenker tydeligvis ikke på andre enn seg selv, hvis hun drar på besøk når hun har huset fullt av smitte. Ordentlige mennesker gjør ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (1 minutt siden):

Hun tenker tydeligvis ikke på andre enn seg selv, hvis hun drar på besøk når hun har huset fullt av smitte. Ordentlige mennesker gjør ikke det.

Nja...

Hadde det vært min venninne, hadde jeg lett vært med henne. Jeg går hjemme på AAP og er ikke bekymret for smitte. HI har høyt sykefravær, og ønsker ikke å bli smittet. Da er det gyldig grunn til å avlyse.

Hvis venninnen blir sur, da er det grunn å til å reagere. 

Anonymkode: 836f2...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nja...

Hadde det vært min venninne, hadde jeg lett vært med henne. Jeg går hjemme på AAP og er ikke bekymret for smitte. HI har høyt sykefravær, og ønsker ikke å bli smittet. Da er det gyldig grunn til å avlyse.

Hvis venninnen blir sur, da er det grunn å til å reagere. 

Anonymkode: 836f2...220

Det er hun som bærer ansvaret for omsorg for de hun har rundt seg. Det minste hun kan gjøre er å tilby avlysing, ikke legge ansvaret på den andre for å være den "kjipe".

Sånn forsvinner venner over i kategoriene fjerne bekjente og påtrufne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo åpen om situasjonen hjemme.  De fleste møter smitte på mange arenaer for tiden, så de som ønsker å være ekstra forsiktig må nesten ta det ansvaret selv.

Så å ikke avlyse når man har sykdom hjemme er greit. Å ikke ville møte noen som har sykdom hjemme er også greit. 

Å skulle endre vennskap på grunnlag av det ene eller andre er jo bare teit.

Anonymkode: c0213...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere ville ikke møtt en vennine som har to unger hjemme som har korona. Men dere synes det er helt greit at ett barn går på skolen når foreldrene har korona,når barnet ikke har noen symtomer. Det gir jo ikke mening!

Anonymkode: 2094e...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Så dere ville ikke møtt en vennine som har to unger hjemme som har korona. Men dere synes det er helt greit at ett barn går på skolen når foreldrene har korona,når barnet ikke har noen symtomer. Det gir jo ikke mening!

Anonymkode: 2094e...f16

Det er ikke så mye som gir mening i denne pandemien.

Anonymkode: b6f2a...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg må n innrømme at jeg begynner å bli lei av folk som lever strengere enn nødvendig nå. Vi har levd så begrenset i to år og nå skal jo alle ha dette greiene, like greit å bare få det overstått. 

Anonymkode: 2bfd3...227

Selv om du får det nå kan du få det siden også. Jeg kjenner fler som har hatt det to ganger og en som har hatt det tre ganger på et år. Ingen av dem som rakk å vaksinere seg har blitt særlig syke da.

Anonymkode: dc084...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Selv om du får det nå kan du få det siden også. Jeg kjenner fler som har hatt det to ganger og en som har hatt det tre ganger på et år. Ingen av dem som rakk å vaksinere seg har blitt særlig syke da.

Anonymkode: dc084...bdf

Så løsningen er å leve strengt resten av vårt liv?

Anonymkode: 4f1b3...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Så dere ville ikke møtt en vennine som har to unger hjemme som har korona. Men dere synes det er helt greit at ett barn går på skolen når foreldrene har korona,når barnet ikke har noen symtomer. Det gir jo ikke mening!

Anonymkode: 2094e...f16

Jeg drar det sånn at begge deler gir ganske dtor smitterisiko  men skole er mye billigere enn venninnebesøk. Derfor synes jeg skole er ok, men ikke vennetreff.

Anonymkode: dc084...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Så dere ville ikke møtt en vennine som har to unger hjemme som har korona. Men dere synes det er helt greit at ett barn går på skolen når foreldrene har korona,når barnet ikke har noen symtomer. Det gir jo ikke mening!

Anonymkode: 2094e...f16

Ingen her i tråden har sagt det. Du må slutte å tillegge folk meninger de ikke har uttrykt.

Anonymkode: 60242...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...