Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det ER manipulasjon. Det ER skremsel. Se deg rundt. Folk går med munnbind alene på gata. Til og med i bilen alene ser jeg mennesker med munnbind. I skogen (!) har jeg møtt på folk med munnbind, ALENE. Fremdeles, nå i dag så jeg ei stå på parkeringsplassen til skolen, alene, med munnbind på. Folk har vært, og er, livredde. Hva tror du det kommer av? Det kommer selvsagt fra mediene som i to år har lagt frem manipulerte tall.

Jeg er den eneste som dropper munnbind i butikken om dagen. Folk stirrer på meg enda vi bare er to stykker på hele Rema 1000. Det er 15 meter til neste kunde, hva kan gå galt? Se på tråden om munnbind på fly og små barn. Flertallet mener munnbind på småbarn er fornuftig. Fornuftig å dra på en seksåring munnbind i fem timer! 
For ikke å snakke om hvis du tilfeldigvis er uvaksinert. Da er det din skyld at smitten eksploderer, at bestemor på 93 år døde MED korona etter tre doser, at vi fremdeles hadde et nedstengt samfunn. Det var rene heksejakten på de 8% som av ulike årsaker ikke ville eller kunne vaksinere seg. Javel, så du blødde i tre måneder i strekk etter dose en? Du er en illojal egoist hvis du ikke fortsetter med dose to og tre! Jeg mistet min beste venninne fordi vi hadde forskjellig syn på vaksinene. Hun mente jeg var høyreekstrem da jeg sa jeg ville avvente.
Folk har vært så stygge med hverandre at jeg ikke visste at det gikk an, og det særlig her inne. For hva? For manipulerte, feilaktige tall i mediene. 

Anonymkode: 32a84...f87

Du har ikke tenkt på at folk går med munnbind av andre grunner enn at de er redde? Tanken har ikke slått deg liksom? Jeg gjør det mest av vane. På butikken, inne på skolen, og i byene har jeg brukt det i mange år pga forurensning som plager luftveiene mine enormt. Jeg er en av få her som fortsatt bruker det. Ikke fordi jeg er redd og ikke fordi jeg er manipulert. 

Anonymkode: 36e0c...b93

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du har ikke tenkt på at folk går med munnbind av andre grunner enn at de er redde? Tanken har ikke slått deg liksom? Jeg gjør det mest av vane. På butikken, inne på skolen, og i byene har jeg brukt det i mange år pga forurensning som plager luftveiene mine enormt. Jeg er en av få her som fortsatt bruker det. Ikke fordi jeg er redd og ikke fordi jeg er manipulert. 

Jeg har aldri før pandemien sett folk i Norge bruke munnbind, unntatt japanske turister. 
Hvorfor bruker du munnbind da? Sånn egentlig? Hvis du ikke er manipulert, kan det da være at du ikke tør å ta det av fordi du skiller deg ut? Jeg ser den altså, det er ubehagelig å bli stirret på og tidvis ropt til. Hvorfor bruker du egentlig munnbind nå?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har sagt det hele tiden, men har blitt slengt dritt etter og blitt kalt tinnfoliehatt, konspirasjonsteoretiker, antivaxxer og mere til. 

NÅ KOMMER SANNHETEN ENDELIG FREM. Dette ble omtalt som rene konspirasjonsteorier av norske myndigheter. 

Danmark.
- 40-50 prosent av pasientene er innlagt av andre årsaker, men har en positiv coronatest. Også om du dør i en bilulykke, og tre uker før testet positivt for corona, registreres det som et corona-dødsfall. Derfor er antall på intensivplasser det beste tallet, og det er nedadgående, sier Lone Simonsen, pandemiekspert og professor ved Roskilde Universitet.

Det første året ble alle smittede som døde i Norge inntil 60 dager etter at de ble smittet,regnet som covid-19 døde, uansett hva de døde av. Bilulykker osv...Det siste året har regelen vært at hvis du dør innen 30 dager etter smitte,så er det covid-19 dødsfall,helt uavhengig av dødsårsak. 

Jeg har sagt det før : Maks 100 dødsfall i Norge kan knyttes direkte opp mot smitte. Nå bør dødsårsaksstatistikken til FHI begraves en gang for alle. 

ETT SAMLET NORGE KREVER NÅ HELE SANNHETEN OM COVID-19 PÅ BORDET! NOK ER NOK!!!

https://www.dagbladet.no/nyheter/na-blir-det-bedre/75325452?fbclid=IwAR1XVBSkx3XtwxB0F7reo5RTFMD2ZMjQZh8Io3F1jDxdAKPwusgu0SC0SxE

Hvorfor er ikke du på Stortinget/ ansatt i FHI/ eller i WHO???? You outsmarted them all!

Anonymkode: 4a8cc...dbe

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Se på tråden om munnbind på fly og små barn. Flertallet mener munnbind på småbarn er fornuftig.

Når det er det du leser ut av den tråden, så er det jo ikke rart at at du mener at vi blir manipulert, for det er ingen i den tråden som sier at det er fornuftig med munnbind på småbarn. Du leser jo fanden på veggen i alt.

Anonymkode: 7d201...62d

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Jeg har aldri før pandemien sett folk i Norge bruke munnbind, unntatt japanske turister. 
Hvorfor bruker du munnbind da? Sånn egentlig? Hvis du ikke er manipulert, kan det da være at du ikke tør å ta det av fordi du skiller deg ut? Jeg ser den altså, det er ubehagelig å bli stirret på og tidvis ropt til. Hvorfor bruker du egentlig munnbind nå?

Fordi jeg helst vil unngå å bli smittet. Og fordi der er en vane. Og jeg bruker vel munnbind akkurat som jeg vil uten at du skal bestemme at jeg er manipulert. Jeg bruker det, og Jar brukt det i mange år av helsemessige årsaker. 
Jeg har av og til vært tom for munnbind eller gått til butikken og da glemt det. Ingen har ropt og skreket etter meg av den grunn. Ikke er jeg blitt stirret på heller. Her er det vel 50/50 om man bruker munnbind eller ikke. Jeg synes ikke munnbind er et problem. Og heller ikke et symbol på at jeg er manipulert. Da ble jeg i alle fall det for 13 år siden da jeg måtte begynne å bruke munnbind på forurensede områder.

Du driver å lager egne ideer om hvorfor folk velger det ene og det andre. Har du aldri tenkt på det? At det er like mye valg som det du velger? Du føler seg nok som en rebell som sitter på sannheten fordi du ikke er kildekritisk og er blitt helt Svein Østvik. Men du tenker ikke mer selv enn andre. Vi tenker også selv. Og så tar vi vurderinger etter den informasjonen vi har, akkurat som deg. Men vi har kommet frem til noe annet bare. Det er et like informert valg, men bare et annet enn ditt. At du ønsker å manipulere folk til å følge ditt eksempel beviser vel bare at vi ikke lar oss manipulere. Nå har du forsøkt om og om igjen å fortelle folk at du har rett, men ingen følger deg. Uansett hvor høyt du roper.

Jeg har fortalt deg før at det finnes folk som bruker munnbind i byer uten at det er en pandemi. Fortsatt tror du ikke på det fordi du ikke har sett det. Jeg har svart deg på akkurat hvorfor jeg bruker munnbind og hvorfor sønnen min gjør det. Kan du ikke bare tro på det? Hvorfor skal jeg lyve om det?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke jeg heller. Så at det var veldig vanlig før pandemien tror jeg ikke noe på. Jeg har hørt noen si i dag at han "føler seg naken uten". Da har man oppnådd høyeste grad av hjernevask, tenker jeg, hvis man oppfatter munnbind som hverdagsklær eller en del av kroppen. 

Anonymkode: 65019...dcc

Annonse

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Fordi jeg helst vil unngå å bli smittet. Og fordi der er en vane. Og jeg bruker vel munnbind akkurat som jeg vil uten at du skal bestemme at jeg er manipulert. Jeg bruker det, og Jar brukt det i mange år av helsemessige årsaker. 
Jeg har av og til vært tom for munnbind eller gått til butikken og da glemt det. Ingen har ropt og skreket etter meg av den grunn. Ikke er jeg blitt stirret på heller. Her er det vel 50/50 om man bruker munnbind eller ikke. Jeg synes ikke munnbind er et problem. Og heller ikke et symbol på at jeg er manipulert. Da ble jeg i alle fall det for 13 år siden da jeg måtte begynne å bruke munnbind på forurensede områder.

Du driver å lager egne ideer om hvorfor folk velger det ene og det andre. Har du aldri tenkt på det? At det er like mye valg som det du velger? Du føler seg nok som en rebell som sitter på sannheten fordi du ikke er kildekritisk og er blitt helt Svein Østvik. Men du tenker ikke mer selv enn andre. Vi tenker også selv. Og så tar vi vurderinger etter den informasjonen vi har, akkurat som deg. Men vi har kommet frem til noe annet bare. Det er et like informert valg, men bare et annet enn ditt. At du ønsker å manipulere folk til å følge ditt eksempel beviser vel bare at vi ikke lar oss manipulere. Nå har du forsøkt om og om igjen å fortelle folk at du har rett, men ingen følger deg. Uansett hvor høyt du roper.

Jeg har fortalt deg før at det finnes folk som bruker munnbind i byer uten at det er en pandemi. Fortsatt tror du ikke på det fordi du ikke har sett det. Jeg har svart deg på akkurat hvorfor jeg bruker munnbind og hvorfor sønnen min gjør det. Kan du ikke bare tro på det? Hvorfor skal jeg lyve om det?

Vi tror ikke på det fordi vi ikke har sett et eneste av disse menneskene du forteller om. Jeg har bodd fem forskjellige steder i Norge, deriblant to store byer, og ALDRI har jeg sett et menneske med munnbind ute på gata før pandemien startet. Eller jo, japanske turister som bruker munnbind for å unngå forurensning, og som ikke har forstått at lufta i Norge er mye renere enn lufta i Japan. 

En annen ting er at det ikke var munnbind å få kjøpt så veldig mange steder før pandemien startet og alle butikker og apotek begynte å selge det.

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Hvorfor er ikke du på Stortinget/ ansatt i FHI/ eller i WHO???? You outsmarted them all!

Anonymkode: 4a8cc...dbe

Kanskje fordi Regjeringen ikke har kompetanse innen helse (hva har Stortinget med dette her å gjøre? De har jo vært satt ut av spill når det gjelder alt med korona i kraft av den foreløpig evigvarende fullmaktsloven), og fordi FHI overestimerte tall til de grader altfor mange ganger. Når Danmark klarer å treffe, hvorfor klarer ikke vi det, og lager skremselspropaganda igjen og igjen?

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Når det er det du leser ut av den tråden, så er det jo ikke rart at at du mener at vi blir manipulert, for det er ingen i den tråden som sier at det er fornuftig med munnbind på småbarn. Du leser jo fanden på veggen i alt.

De fleste som har svart i tråden har jo sagt at selskapene har en grunn til å bruke munnbind på seksåringer, når den nasjonale grensen hele tiden var tolv år. At man bare må holde kjeft og adlyde, at flyselskapene kan begrunne dette hvordan de vil og at det er en hensikt ved det, altså fornuftig. Jeg savner fortsatt begrunnelsen for hvorfor munnbind på seksåringer er fornuftig i et fly, men ikke på skolen, i barnehagen, på treningen, inne på kjøpesentre, lekeland, basseng osv. Hva skiller fly fra alle disse andre stedene?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vi tror ikke på det fordi vi ikke har sett et eneste av disse menneskene du forteller om. Jeg har bodd fem forskjellige steder i Norge, deriblant to store byer, og ALDRI har jeg sett et menneske med munnbind ute på gata før pandemien startet. Eller jo, japanske turister som bruker munnbind for å unngå forurensning, og som ikke har forstått at lufta i Norge er mye renere enn lufta i Japan. 

En annen ting er at det ikke var munnbind å få kjøpt så veldig mange steder før pandemien startet og alle butikker og apotek begynte å selge det.

Det skal godt gjøres å treffe alle mennesker i hele landet. Og kanskje har du sett det og ikke lagt merke til det. Og jo, munnbind var mulig å kjøpe før pandemien også. De har alltid solgt det på apotek. Du bare så det ikke før pandemien. Kanskje var du manipulert til å ikke se det? For det stod ikke om oss i avisen.

Men jeg har aldri fått blikk eller kommentarer om jeg hadde det på da heller. Folk flest bryr seg ikke. Og selv om luften er renere i Norge enn i Japan, så er forurensningen om vinteren i Oslo ganske grusom. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

De fleste som har svart i tråden har jo sagt at selskapene har en grunn til å bruke munnbind på seksåringer, når den nasjonale grensen hele tiden var tolv år. At man bare må holde kjeft og adlyde, at flyselskapene kan begrunne dette hvordan de vil og at det er en hensikt ved det, altså fornuftig. Jeg savner fortsatt begrunnelsen for hvorfor munnbind på seksåringer er fornuftig i et fly, men ikke på skolen, i barnehagen, på treningen, inne på kjøpesentre, lekeland, basseng osv. Hva skiller fly fra alle disse andre stedene?

At de sier at selskapene har en grunn til det, er jo ikke det samme som at man selv synes det er fornuftig.

At man sitter sammen i en blikkboks med ganske stille luft i 5 timer? 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

At man sitter sammen i en blikkboks med ganske stille luft i 5 timer? 

Det er ventilasjon på flyet. Man sitter også i en tett klasserom i fem timer hver dag, man sitter tettpakket på bussen til skolen hver dag, man trener med andre enn dem man går på skole med flere ganger i uka og så videre. Men hvorfor trekker de grensa ved seks år? Hvorfor ikke tre år? Fire år? Eller er det slik at barn under seks år ikke smitter? 

Annonse

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Asiater bruker ikke bare munnbind pga. forurensning. De bruker det også når de selv er syke for å beskytte andre fra smitte. 

Anonymkode: f03fe...b6f

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er ventilasjon på flyet. Man sitter også i en tett klasserom i fem timer hver dag, man sitter tettpakket på bussen til skolen hver dag, man trener med andre enn dem man går på skole med flere ganger i uka og så videre. Men hvorfor trekker de grensa ved seks år? Hvorfor ikke tre år? Fire år? Eller er det slik at barn under seks år ikke smitter? 

Man har friminutt og man lufter og har mye bedre ventilasjon i et klasserom. Bussen tar ikke så lang tid, og trening er heller ikke over så lang tid. Grensen på 6 år kan virke fornuftig fordi barn da er i skolealder og klarer for det meste å forstå at de må ha det på. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Alle apotek har alltid solgt munnbind. Er di så manipulert at du ikke har sett det?

Anonymkode: 7bd9c...f73

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Man har friminutt og man lufter og har mye bedre ventilasjon i et klasserom. Bussen tar ikke så lang tid, og trening er heller ikke over så lang tid. Grensen på 6 år kan virke fornuftig fordi barn da er i skolealder og klarer for det meste å forstå at de må ha det på. 

Et fly har renere luft enn en operasjonssal. Luften byttes ut hele tiden og den renses av avanserte hepa-filtre. Just for info tidlig på morgenen. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Et fly har renere luft enn en operasjonssal. Luften byttes ut hele tiden og den renses av avanserte hepa-filtre. Just for info tidlig på morgenen. 

Støvsugere har hepa-filter. De er ikke så avanserte, men de samler opp partikler. Likevel er det begrenset ventilasjon og man kan ikke åpne vinduet og lufte litt

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Støvsugere har hepa-filter. De er ikke så avanserte, men de samler opp partikler. Likevel er det begrenset ventilasjon og man kan ikke åpne vinduet og lufte litt

Men det første jeg skrev valgte du glatt å ignorere?

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg lager mine egne ideer? Jeg har forsøkt om og om igjen? Har jeg ropt? 🙈

Okei, okei. Dette skled helt ut. Poenget med hi var at mediene har fremstilt koronapandemien med uriktige tall. De blinkende overskriftene som har rullet over skjermen i rødt og gult med smittetallene og antall døde, har vært uriktige. Bryr det deg ikke? Syns du det er greit? Mener du/dere at det ikke er manipulasjon? Hva skulle hensikten med det være annet enn å skremme oss? Det handler jo ikke om opplysning lenger.

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Men det første jeg skrev valgte du glatt å ignorere?

Tja. Du valgte å ignorere alt jeg skrev fordi jeg okke svare direkte på en setning fra deg. 
Nei, fly har ikke renere luft enn en operasjonssal. Det sier seg selv. Hver gang noen setter seg eller reiser seg, så fyker det støvpartikler rundt i flyet.

Din tur

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg lager mine egne ideer? Jeg har forsøkt om og om igjen? Har jeg ropt? 🙈

Okei, okei. Dette skled helt ut. Poenget med hi var at mediene har fremstilt koronapandemien med uriktige tall. De blinkende overskriftene som har rullet over skjermen i rødt og gult med smittetallene og antall døde, har vært uriktige. Bryr det deg ikke? Syns du det er greit? Mener du/dere at det ikke er manipulasjon? Hva skulle hensikten med det være annet enn å skremme oss? Det handler jo ikke om opplysning lenger.

Jeg bryr meg ikke om tallene til media, fordi vi hele tiden har visst at de kan være misvisende. Det har aldri vært hemmelig. Nei, det er ikke manipulasjon. Hensikten med det er å gi oss en viss oversikt over døde av og med covid, så kan vi selv søke opp hvor mange som er av og hvor mange som er med. De færreste er skremt. Så må du ta ansvar for at du ikke har fått med deg at det er et skille på av og med før nå, når alle andre enn de som tror det samme som deg, har visst det hele tiden. Det er ikke medias feil at det går tregt hos deg vel?

Jeg bryr meg ikke om tallene til media, fordi vi hele tiden har visst at de kan være misvisende. Det har aldri vært hemmelig. Nei, det er ikke manipulasjon. Hensikten med det er å gi oss en viss oversikt over døde av og med covid, så kan vi selv søke opp hvor mange som er av og hvor mange som er med. De færreste er skremt. Så må du ta ansvar for at du ikke har fått med deg at det er et skille på av og med før nå, når alle andre enn de som tror det samme som deg, har visst det hele tiden. Det er ikke medias feil at det går tregt hos deg vel?

De fleste søker ikke opp detaljer, har jeg opplevd. Myndighetene har blant annet i sine kalkulasjoner lagt til grunn tall for døde både AV og MED, noe som ikke er helt korrekt hvis man skal anvende smittevernloven etter sin ordlyd. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Tja. Du valgte å ignorere alt jeg skrev fordi jeg okke svare direkte på en setning fra deg. 
Nei, fly har ikke renere luft enn en operasjonssal. Det sier seg selv. Hver gang noen setter seg eller reiser seg, så fyker det støvpartikler rundt i flyet.

Din tur

«Det sier seg selv» er ikke fasiten. 
Hva er det du vil jeg skal svare på? Påstanden din om at jeg føler meg som Svein Østvik? 
Nei, jeg tror ikke at du tar en fornuftig og kalkulert valg fordi «du tenker selv.» Jeg tror at du, og veldig mange andre, er ubevisst påvirket av blant annet medienes skremsel og feilaktige, manipulerende tall om antall smittede og døde. Aldri, aldri, aldri har jeg sett etnisk norske mennesker bruke munnbind i norske byer før korona. Aldri. Kun japanere og andre asiatiske turister som ikke vet bedre. 
Jeg er ingen rebell slik du påstår, men jeg syns det er forferdelig trist å se folk manipuleres til en ha en ubegrunnet frykt for et virus som for de aller fleste ikke er farlig. Ikke kom her og påstå at vi ikke er blitt pumpet fulle i alle nyhetskanaler til å tro det. Det er blitt avholdt mer enn 120 pressekonferanser, og hver eneste dag har vi blitt presentert tall som det nå viser seg har vært feil. Jeg tror ikke noe på at du og hele Norges befolkning «visste at tallene var misvisende.» Nix. 

• Opprett ny...