Anonym bruker Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 Jeg fikk et tillegg på 100.000 kun for ikke å søke meg bort de første årene da jeg var mest attraktiv. Jeg fikk også tre år fulltids videreutdanning med lønn, dvs tid til doktorgrad, på et tidspunkt hvor jeg ellers ville vurdert å bytte jobb. Hva gjør arbeidsgiveren din? Anonymkode: ae187...b57
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2022 #2 Skrevet 7. februar 2022 Ingen verdens ting. Derfor er jeg aktiv med å søke nye jobber. Anonymkode: 244f6...091
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2022 #3 Skrevet 7. februar 2022 Nada. Trist, for det er ingen her med mine kvalifikasjoner. De er verdifulle for bransjen, men det blåser de i. Ting kunne blitt mye tryggere for en allerede utsatt bransje, men pengene rår, ingenting annet. Anonymkode: e5cc9...c3b
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2022 #4 Skrevet 7. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nada. Trist, for det er ingen her med mine kvalifikasjoner. De er verdifulle for bransjen, men det blåser de i. Ting kunne blitt mye tryggere for en allerede utsatt bransje, men pengene rår, ingenting annet. Anonymkode: e5cc9...c3b Hva har DU gjort for at de skal skjønne dette? Anonymkode: 36a55...838
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2022 #5 Skrevet 7. februar 2022 Jeg jobber i kommunen, så ingen store muligheter for fete bonuser og sånt. Men jeg har verdens beste leder og kollegaer. Jeg kan fortelle hva jeg trenger for å ha det bra, og blir ivaretatt. Jeg får lønn under videreutdanning. Jeg får høre hva jeg er flink til og det blir verdsatt. Anonymkode: 163ee...708
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2022 #6 Skrevet 7. februar 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Hva har DU gjort for at de skal skjønne dette? Anonymkode: 36a55...838 Bevist det gang på gang ved å dele av min erfaring som tilfeldigvis er unik her på bruket. Men det er fordi jeg har initiert det selv. Det settes pris på der og da av de andre på gulvet, men ledelsen gjør det de kan for å ignorere meg. Jeg tror ikke de vil vite hva jeg har erfart, de har det så komfortabelt i sin egen virkelighet. Anonymkode: e5cc9...c3b
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2022 #7 Skrevet 7. februar 2022 Nå jobber jeg ikke i noe lukrativt yrke som gir så enorm lønnsforhøyelse, men jeg har mange goder som ikke alle kollegaene mine har. Min tilstedeværelse på jobb er såpass viktig at de strekker seg langt for at jeg skal orke å stå i det enorme presset som er. Jeg kan ha hjemmekontor når jeg ønsker (før covid) jeg skriver bare opp i kalenderen om jeg ikke er her, jeg kan dra til lunsj om jeg må til frisør. Sjefen stoler på at jeg jobber det jeg skal og legger seg ikke oppi når jeg kommer på jobb eller når jeg drar. Jeg har jobba hardt og målretta bestandig, vært ansatt her i 11 år og kommer aldri til å bli overflødig fordi jeg har mye kunnskap og vilje som ikke alle de andre har. Anonymkode: 4ba82...56a
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2022 #8 Skrevet 7. februar 2022 Lite og ingen ting, så jeg sluttet. Da jeg ble takket av, sa nærmeste leder noe om at de jo kunne leie meg inn nå og da til å holde kurs. "Det har dere ikke råd til," sa jeg da. Der er ikke penger nok på kloden til å leie meg inn et sted der de behandler folk dårlig. (Men de trenger min kompetanse, da. Det hadde hun rett i.) Anonymkode: 471b3...a87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå