Gå til innhold

Barn som kaster opp med høy feber- omgangssyke eller korona nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har bare hørt, men leser ingen sted tydelig at oppkast og diaré er vanlige symptomer hos barn med korona. Hun har ingen luftveissymptomer. Begynte bare plutselig å,kaste opp i natt og hatt diaré i dag med høy feber. Veldig slakk. Ingen smerter noen steder ellers. Tar hurtigtester som er negative. Hun har allerede hatt omgangssyken i vinter, så tror ikke det kan være det? Går det mye omgangssyke nå eller er det stort sett korona-omikron med disse symptomene per i dag? Andre med erfaring? Når er det vanlig å slå ut på testen såfall…og kan det være vi gjør noe feil slik at testen ikke slår ut? Feks ikke får pinnen langt nok inn eller rører lenge nok? Vanskelig å teste barn som gjør motstand😣

Del gjerne erfaringer, kunnskaper og råd/tips på området!🌸

Anonymkode: e2cd1...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke barn, men jeg som voksen har vært veldig kvalm i en uke før det slo ut positivt på pcr. Barna hadde også korona, var litt kvalm et par dager når de hadde feber. 

Anonymkode: 8e06a...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Ikke barn, men jeg som voksen har vært veldig kvalm i en uke før det slo ut positivt på pcr. Barna hadde også korona, var litt kvalm et par dager når de hadde feber. 

Anonymkode: 8e06a...fcb

Takk for at du delte din erfaring!

Anonymkode: e2cd1...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om et barn på 9 år som ikke var forkjølet, kun oppkast og høy feber, som testet positivt for noen dager siden.

Anonymkode: 2161b...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har samboeren kastet opp et par dager, hatt høy feber som er kommet og gått, men testet negativt på alle tester. Kjøpte flere merker for å prøve, men nei. Og nå er det ene barnet sykt. Kastet opp masse i natt, og fått feber, og klager over i vondt i halsen. Har ikke testet ennå, siden det begynte i natt. Men tror nok hun også tester negativt. Hun har hatt korona i høst, men utelukker ikke at vi får det igjen til tross for fullvaksinasjon på oss voksne.

Anonymkode: 20066...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste har vondt i hodet, svimmel og feber. Testet neg I går. Nå har yngste feber og oppkast. Skal teste senere i dag, men regner med at det er korona. Holder oss hjemme uansett i dag.

Anonymkode: dc2e6...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går korona i barnehagen her, halvparten av barna som har fått bekreftet smitte har startet med oppkast, så har det tatt et par dager før positiv test. 

Anonymkode: 30886...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det både covid og norovirus samtidig. Datteren min hadde omikron for 2,5 uker siden. Nå har hun noro. Kaster opp masse og heftig diare. Tok en test for moro. Den var negativ. 

Anonymkode: 48b40...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Her går det både covid og norovirus samtidig. Datteren min hadde omikron for 2,5 uker siden. Nå har hun noro. Kaster opp masse og heftig diare. Tok en test for moro. Den var negativ. 

Anonymkode: 48b40...1d2

Mye som går nå etter at vi åpnet.

Anonymkode: dc2e6...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...