Gå til innhold

Utenlandsreise i sommer,vet ikke om vi tørr..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ønsker nå litt sol, varme, vann og strand, sett på Hellas. Men vet ikke om vi tørr pga covid, ikke redd for å bli smittet, men hvis man havner i karantene på hotellet o.l. hva tenker dere om utenlandstur i sommer? Ikke noe problem å være i Norge heller, har feriert her de siste 6-7 årene, så er vant med det.

Anonymkode: d4191...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden):

Tenker det er helt fint å dra til utlandet i sommer. Her er tur booket😊

Takk for svar :) vil alt være som "normalt" osv? Kjedelig hvis ting er stengt, man må gå med munnbind osv. Kjenner jeg er litt skeptisk 😅 og hvis den skulle blitt avlyst så hadde det blitt en stor skuffelse.

Hi

Anonymkode: d4191...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tør ikke. Ikke pga korona, men pga amerikansk tilstedeværelse i Middelhavet med sine hangarskip og dem anspente situasjonen, som går langt utover Ukraina problematikk 😕 

Anonymkode: 4a515...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar :) vil alt være som "normalt" osv? Kjedelig hvis ting er stengt, man må gå med munnbind osv. Kjenner jeg er litt skeptisk 😅 og hvis den skulle blitt avlyst så hadde det blitt en stor skuffelse.

Hi

Anonymkode: d4191...c0e

Hm… ting blir kanskje ikke heeelt som før . Angående munnbind så er det ganske uproblematisk. Man blir vant til det , men ingen vet hvile regler det blir i sommer. Man bør nok bestille kun hvis man kan leve fint med endringer eller at ting blir avlyst😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi tør ikke. Ikke pga korona, men pga amerikansk tilstedeværelse i Middelhavet med sine hangarskip og dem anspente situasjonen, som går langt utover Ukraina problematikk 😕 

Anonymkode: 4a515...e65

Samme her. Situasjonen med Russland og Ukraina gjør at Hellas er helt utelukket som reisemål 

Anonymkode: 89ddd...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri sett noe poeng i å reise til utlandet, så er kanskje ikke rette person til å svare. Ser enda mindre poenget nå. Trange flyplasser, karantene i ferien, innestenging osv. Trist ferie tenker jeg. Ville ventet et år med utlandet. De kloke gjør det nå om det ikke er noe spesielt

Anonymkode: cd276...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også skikkelig reisesyk, men tenker at det er best å la 2022 også bli norgesferie, så satser vi på sol og varme til neste år. Jeg vil ikke bidra til å føre mutasjoner til landet. 

Anonymkode: 811ba...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede booket flere turer til utlandet i løpet av 2022 ☺️ Alt er enten til familie eller egen eiendom, og tenker at det er ganske trygt nå etter så mange doser med vaksine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sittet på gjerdet, men nå er det på tide å ta livet tilbake så i kveld bestilte vi utenlandsferie til sommeren. Skal bli herlig å reise litt mer igjen!

Anonymkode: c7117...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var poenget med all testingen, karantenen, alle vaksinedosene, om vi ikke snart kan leve fritt igjen? Er vi blitt så kuet at vi ikke kan ta oss en utenlandstur uten å være redde for Å STENGES INNE ET STED PÅ VEIEN??! Ser dere ikke hvor galt det er blitt? Østerrike tvangsvaksinerer befolkningen sin! Med en vaksine som ikke fungerer en gang! Verden er blitt gal! 
For all del hi, reis. Men sjekk reglene konstant i landet du skal til, hver dag. 

Anonymkode: 8069d...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt at dere som liker å reise, har lyst til å bestille turer for sommeren. Syns det er helt greit, selv velger jeg å være hjemme. Aldri ferierer noe særlig andre steder enn i Danmark, men tror jeg venter et par år til, tar Norgesferie i år også.

Det som man må ta med i betraktningen er at hvis man blir syk, og havner på hotell eller sykehus i isolasjon, så er det liten sympati å hente, og direkte flaut å gå til avisen og klage. Vi vet hva som skjer med turister som blir syke i utlandet, og vi vet at dere må sitte innesperret i mange dager, og ferien blir spolert. Hvis det er ok, og man ikke klager i ettertid, så er det bare å ta sjansen. 

Anonymkode: 730f6...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å reise. Tror ikke at det blir noe tryggere om ti år, for å si det sånn. Ting er jo som normalt om ikke lenge nå, og helt trygt til sommeren. Dette er jeg ganske så sikker på. Dra og nyt hva enn dere måtte ønske. 

Anonymkode: 8efc8...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner godt at dere som liker å reise, har lyst til å bestille turer for sommeren. Syns det er helt greit, selv velger jeg å være hjemme. Aldri ferierer noe særlig andre steder enn i Danmark, men tror jeg venter et par år til, tar Norgesferie i år også.

Det som man må ta med i betraktningen er at hvis man blir syk, og havner på hotell eller sykehus i isolasjon, så er det liten sympati å hente, og direkte flaut å gå til avisen og klage. Vi vet hva som skjer med turister som blir syke i utlandet, og vi vet at dere må sitte innesperret i mange dager, og ferien blir spolert. Hvis det er ok, og man ikke klager i ettertid, så er det bare å ta sjansen. 

Anonymkode: 730f6...4a6

Dette er jeg helt enig i. Folk må tåle eventuelle endringer når de reiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det uaktuelt økonomisk sett, fordi PCR-tester for meg og barna kommer på rundt 6 000 kroner hver veg. I tillegg vet jeg ikke hvor man får tatt disse testene, da det ikke gjøres i kommunens regi her jeg bor, og noe privat helsetjeneste har vi ikke her. Derfor blir mannen å reise alene i sitt barns konfirmasjon, da han kommer til å ha tre doser av vaksinen og slipper testing.

Anonymkode: ea967...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Her er det uaktuelt økonomisk sett, fordi PCR-tester for meg og barna kommer på rundt 6 000 kroner hver veg. I tillegg vet jeg ikke hvor man får tatt disse testene, da det ikke gjøres i kommunens regi her jeg bor, og noe privat helsetjeneste har vi ikke her. Derfor blir mannen å reise alene i sitt barns konfirmasjon, da han kommer til å ha tre doser av vaksinen og slipper testing.

Anonymkode: ea967...991

Testene får man tatt på feks Gardermoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Testene får man tatt på feks Gardermoen.

Vi gidder ikke å kjøre om Gardermoen når vi skal fra Nord-Norge til Nord-Sverige. 

Anonymkode: ea967...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og yngste dra 6 dager til Gran Canaria i vinterferien. 
Jeg og eldste drar 1 uke til New York i juni 

Hele familien drar 14 dager til Hellas i juli

Jeg gleder meg sykt mye til disse turene! 👏😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma`n til Will& Ailo skrev (Akkurat nå):

Jeg og yngste dra 6 dager til Gran Canaria i vinterferien. 
Jeg og eldste drar 1 uke til New York i juni 

Hele familien drar 14 dager til Hellas i juli

Jeg gleder meg sykt mye til disse turene! 👏😊

Må barna ha en gyldig koronatest eller være vaksinert? Hvor gamle er barna dine?

Anonymkode: ea967...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi gidder ikke å kjøre om Gardermoen når vi skal fra Nord-Norge til Nord-Sverige. 

Anonymkode: ea967...991

Da får man Google hvor man får tatt slike tester i nærheten av der man skal kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Da får man Google hvor man får tatt slike tester i nærheten av der man skal kjøre.

Og du tror ikke at vi har gjort det? Og ikke funnet noe?

Anonymkode: ea967...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og du tror ikke at vi har gjort det? Og ikke funnet noe?

Anonymkode: ea967...991

Vel… da må dere bare avvente å se hvilke regler som gjelder rundt tiden dere skal reise da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Må barna ha en gyldig koronatest eller være vaksinert? Hvor gamle er barna dine?

Anonymkode: ea967...991

Yngste er 10 og eldste er snart 15.

Vi fikk alle korona i januar. 
Mannen har 3 doser, jeg har 2 doser og eldste har 1 dose.

Så vi har alle gyldig koronapass. 
Yngste trenger ikke å vise noe siden han er under 12 år.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...