Anonym bruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Er ikke det motbevist opp til flere ganger? Likevel bruker folk det støtt og stadig. Anonymkode: 6cabc...7f8
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Var det et dumt spørsmål? Anonymkode: e6081...901
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 Jeg tenker det er et uttrykk som stemmer langt oftere enn det motsatte. Ergo står det seg fint. Anonymkode: 78c1c...afd
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Jo det er motbevist utallige ganger. Syns heller at dumme spørsmål fortjener dumme svar. Det beste er at en dåre kan spørre mer enn ti vise kan svare. Noen ganger spør folk så idiotiske spørsmål at en blir bare sittende å lure på om man leser riktig. Anonymkode: 2b145...6ed
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 Hvilke spørsmål tenker derre er dumme? Hvis noen lurer bør de jo spørre. Anonymkode: af3ab...16d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvilke spørsmål tenker derre er dumme? Hvis noen lurer bør de jo spørre. Anonymkode: af3ab...16d Som om brune egg kommer fra brune høner. Om det er muskler i kjøtt vi spiser. Om Frankriket ligger i Europa. Hvilke land som hører til Skandinavia. Om hvor mange verdensdeler det er. Om Syden er et land. Det er de spørsmålene jeg kom på i farten av de jeg har sett, som voksne mennesker bør kunne. Anonymkode: 2b145...6ed
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Som om brune egg kommer fra brune høner. Om det er muskler i kjøtt vi spiser. Om Frankriket ligger i Europa. Hvilke land som hører til Skandinavia. Om hvor mange verdensdeler det er. Om Syden er et land. Det er de spørsmålene jeg kom på i farten av de jeg har sett, som voksne mennesker bør kunne. Anonymkode: 2b145...6ed De aller fleste har kunskapshull på noen områder. De som tør å spørre kan få tettet hullene. Det er mye bedre enn å fortsette å lure eller ta feil. Antall verdensdeler som du nevner er det jo ikke en gang enighet blant eksperter om. Hvis du hadde turt å stille litt fler spørsmål hadde du kanskje vist det. Anonymkode: af3ab...16d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): De aller fleste har kunskapshull på noen områder. De som tør å spørre kan få tettet hullene. Det er mye bedre enn å fortsette å lure eller ta feil. Antall verdensdeler som du nevner er det jo ikke en gang enighet blant eksperter om. Hvis du hadde turt å stille litt fler spørsmål hadde du kanskje vist det. Anonymkode: af3ab...16d Hva er det du sier nå? Er det ikke enighet blant eksperter om hvor mange verdensdeler vi har? Anonymkode: 2b145...6ed
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hva er det du sier nå? Er det ikke enighet blant eksperter om hvor mange verdensdeler vi har? Anonymkode: 2b145...6ed Nei, det er det ikke. I noen systemer renes Europa og Asia som et kontinent og i noen Sør og Noramerika som et kontinent. Dermed kan "riktig" svar være 5, 6 eller 7. Anonymkode: af3ab...16d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er det ikke. I noen systemer renes Europa og Asia som et kontinent og i noen Sør og Noramerika som et kontinent. Dermed kan "riktig" svar være 5, 6 eller 7. Anonymkode: af3ab...16d Det samme problemet oppstår foresten med "Skandinavia" det er ikke en full enighet om hva det betyr. Anonymkode: af3ab...16d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er det ikke. I noen systemer renes Europa og Asia som et kontinent og i noen Sør og Noramerika som et kontinent. Dermed kan "riktig" svar være 5, 6 eller 7. Anonymkode: af3ab...16d Hva er det du surrer med nå? I noen systemer? Ja, i noen sammenhenger. Men det er uansett syv verdensdeler som regnes normalt. Anonymkode: 2b145...6ed
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #12 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det samme problemet oppstår foresten med "Skandinavia" det er ikke en full enighet om hva det betyr. Anonymkode: af3ab...16d Hva det BETYR? Anonymkode: 2b145...6ed
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #13 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Nei, det er det ikke. I noen systemer renes Europa og Asia som et kontinent og i noen Sør og Noramerika som et kontinent. Dermed kan "riktig" svar være 5, 6 eller 7. Anonymkode: af3ab...16d Jorden deles inn i syv verdensdeler. Da jeg gikk på skolen var det bare fem, men nå har de delt Nord- og Sør-Amerika og lagt til Antarktis. Det er ikke særlig stor uenighet om dette altså. Kontinent og verdensdel er heller ikke helt det samme. Anonymkode: e6081...901
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #14 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jorden deles inn i syv verdensdeler. Da jeg gikk på skolen var det bare fem, men nå har de delt Nord- og Sør-Amerika og lagt til Antarktis. Det er ikke særlig stor uenighet om dette altså. Kontinent og verdensdel er heller ikke helt det samme. Anonymkode: e6081...901 Poenget er at det ikke er et opplagt svar og det er ikke dumt å spørre hverken om hva du mener er riktig, hva som er den allmenne oppfattelsen eller hvordan oppfattelsen har variert gjennom årene for eksempel. Det er farlig å være for skråsikker på at man selv har rett eller at ikke andre kan ha andre meninger om en sak enn deg selv. Anonymkode: af3ab...16d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #15 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Hva det BETYR? Anonymkode: 2b145...6ed Ja, hva ordet "Skandinavia" betyr. Anonymkode: af3ab...16d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #16 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, hva ordet "Skandinavia" betyr. Anonymkode: af3ab...16d Åherregud sier jeg bare. Anonymkode: 2b145...6ed
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #17 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Poenget er at det ikke er et opplagt svar og det er ikke dumt å spørre hverken om hva du mener er riktig, hva som er den allmenne oppfattelsen eller hvordan oppfattelsen har variert gjennom årene for eksempel. Det er farlig å være for skråsikker på at man selv har rett eller at ikke andre kan ha andre meninger om en sak enn deg selv. Anonymkode: af3ab...16d Men noen ting kan man ikke ha en mening om? Hva som er Skandinavia eller hvor mange verdensdeler det finnes er noen av de. Anonymkode: e6081...901
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #18 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Åherregud sier jeg bare. Anonymkode: 2b145...6ed Hva synes du er dumt? "Skandinavia" brukes som regel om Norge, Sverige og Danmatk, men kan også brukes om den skandinaviske halvøy. Da er ikke Danmark med, men noen tar da med litt av Finland. Du kan godt synes det er dumt når noen stiller spørsmål om slike ting, men det tyder mest på at du selv bare har ganske overfladiske kunskaper på området. De som spør lærer masse. Anonymkode: af3ab...16d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #19 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Åherregud sier jeg bare. Anonymkode: 2b145...6ed Det tror jeg i hvertfall må være et godt ekermpel på et dumt svar 😊 Anonymkode: af3ab...16d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #20 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det tror jeg i hvertfall må være et godt ekermpel på et dumt svar 😊 Anonymkode: af3ab...16d Her er det mørkt skjønner jeg 😂 Anonymkode: e2c23...1a0
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #21 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Her er det mørkt skjønner jeg 😂 Anonymkode: e2c23...1a0 Her forstår jeg ikke hva du mener. Jeg forstår at du synes det jeg skriver er dumt, men jeg forstår ikke hva som er dumt. Hva mener du? Anonymkode: af3ab...16d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #22 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hva synes du er dumt? "Skandinavia" brukes som regel om Norge, Sverige og Danmatk, men kan også brukes om den skandinaviske halvøy. Da er ikke Danmark med, men noen tar da med litt av Finland. Du kan godt synes det er dumt når noen stiller spørsmål om slike ting, men det tyder mest på at du selv bare har ganske overfladiske kunskaper på området. De som spør lærer masse. Anonymkode: af3ab...16d De som spør lærer masse? Nei, helt åpenbart ikke. De har bare stilt dumme spørsmål hele sitt liv Anonymkode: 2b145...6ed
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #23 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Som om brune egg kommer fra brune høner. Om det er muskler i kjøtt vi spiser. Om Frankriket ligger i Europa. Hvilke land som hører til Skandinavia. Om hvor mange verdensdeler det er. Om Syden er et land. Det er de spørsmålene jeg kom på i farten av de jeg har sett, som voksne mennesker bør kunne. Anonymkode: 2b145...6ed Men nå svarer du ut fra et voksenperspektiv. Hvor gammel mener du man bør være før dette blir "dumme" spørsmål? Evt hvor ung (jfr antall verdensdeler der mange lærte at svaret er 5). Anonymkode: b6b07...ace
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #24 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): De som spør lærer masse? Nei, helt åpenbart ikke. De har bare stilt dumme spørsmål hele sitt liv Anonymkode: 2b145...6ed Du kan selvfølgelig si det er dumt å stille spørsmål til idioter eller drittsekker som helst vil henge ut andre og forsøke å få andre til å føle seg mindreverdige eller liknende, men da er det ikke spørsmålet som er dumt, men hvem du spør. Anonymkode: af3ab...16d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2022 #25 Skrevet 6. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men nå svarer du ut fra et voksenperspektiv. Hvor gammel mener du man bør være før dette blir "dumme" spørsmål? Evt hvor ung (jfr antall verdensdeler der mange lærte at svaret er 5). Anonymkode: b6b07...ace Jeg skrev som voksne bør kunne. Barn må jo få lov til å spørre om alt. Anonymkode: 2b145...6ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå