Gå til innhold

I hvilke yrker er de sureste menneskene? Og de blideste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror ikke at jeg har hørt flere bli klaget på enn helsesekretærer. De er sure ved ankomst og vanskelige på telefonen om du må snakke med dem. Jeg er ikke enig. Jeg syns at bussjåfører er de sureste jeg selv har opplevd. 

De blideste er er ansatte på Rema og Narvesen. Dette er min erfaring. De er også ganske blide på bensinstasjoner jeg er innom. 

Anonymkode: 1161f...760

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns at de fleste er blide når jeg møter dem. Men så møter jeg dem selv med et stort smil og er hyggelig. 

Anonymkode: 1a797...64d

Skrevet

Det der synes jeg er så individuelt at det ikke går an å se en yrkesgruppe under ett. Likevel vil jeg kanskje trekke fram sykepleierne på barneavdelingen som spesielt bilde og herlige mennesker, alle sammen. Og har kanskje oftest opplevd mindre blide mennesker i en del butikker som selger litt dyrere plagg og gjenstander. Noen ser egentlig irritert ut, som om jeg som kunde forstyrrer dem.

Anonymkode: 0acc6...f3a

Skrevet

Inspirert av innlegget mitt ang fastlegen? Ja, det finnes mange sure helsesekretærer veit jeg, ikke kan jeg da skjønne hva de gjør i det yrket. Men sånn er det i mange serviceyrker dessverre. Hvis man kan skryte av seg selv så er jeg en veldig blid, hyggelig og serviceinnstilt helsesekretær, møter alltid folk med smil, om det er på tlf eller i luke. Og da får man ofte blide pasienter tilbake :)

men hvilket yrke som er blidest og surest vet jeg ikke, møter jeg folk med et smil får jeg det tilbake :) før så var det kanskje telefonselgere, de ble fort sure hvis man takket nei.

Anonymkode: 0fd8a...a11

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Inspirert av innlegget mitt ang fastlegen? Ja, det finnes mange sure helsesekretærer veit jeg, ikke kan jeg da skjønne hva de gjør i det yrket. Men sånn er det i mange serviceyrker dessverre. Hvis man kan skryte av seg selv så er jeg en veldig blid, hyggelig og serviceinnstilt helsesekretær, møter alltid folk med smil, om det er på tlf eller i luke. Og da får man ofte blide pasienter tilbake :)

men hvilket yrke som er blidest og surest vet jeg ikke, møter jeg folk med et smil får jeg det tilbake :) før så var det kanskje telefonselgere, de ble fort sure hvis man takket nei.

Anonymkode: 0fd8a...a11

Kom til å tenke på det da jeg så innlegget ditt ja. Jeg var som du så ikke enig i at det er helsefagarbeidere selv. De jeg har med å gjøre er utrolig hyggelige og serviceinnstilte. Jeg bare hører andre har flere dårlige erfaringer. 

Skrevet
On 2/5/2022 at 5:32 PM, Anonym bruker said:

Tror ikke at jeg har hørt flere bli klaget på enn helsesekretærer. De er sure ved ankomst og vanskelige på telefonen om du må snakke med dem. Jeg er ikke enig. Jeg syns at bussjåfører er de sureste jeg selv har opplevd. 

De blideste er er ansatte på Rema og Narvesen. Dette er min erfaring. De er også ganske blide på bensinstasjoner jeg er innom. 

sureste : noen enkelte som jobber på mac donalds

bildest : de i butikkene

Anonymkode: 083ec...6df

Skrevet

Tja. De sureste er ikke de som jobber i serviceyrker i alle fall. Antakelig jobber de ikke med mennesker i det hele tatt fordi de er så sure. De blideste jobber med mennesker

Anonymkode: fd05a...662

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Tja. De sureste er ikke de som jobber i serviceyrker i alle fall. Antakelig jobber de ikke med mennesker i det hele tatt fordi de er så sure. De blideste jobber med mennesker

Hadde det vært så vel! :ler:

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hadde det vært så vel! :ler:

Blant de jeg kjenner er det ofte slik at de sureste er de som føler at de er litt bedre enn andre. De som har høyere utdannelse og som hater å ta feil. Spesielt om de blir korrigert av noen med to år på yrkesfag og to år i lære. Har kuttet ut noen sånne. Kjenner mange renholdere (jobber med dem) og de får enormt mye skryt for at de er så blide og greie og yter god service

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Blant de jeg kjenner er det ofte slik at de sureste er de som føler at de er litt bedre enn andre. De som har høyere utdannelse og som hater å ta feil. Spesielt om de blir korrigert av noen med to år på yrkesfag og to år i lære. Har kuttet ut noen sånne. Kjenner mange renholdere (jobber med dem) og de får enormt mye skryt for at de er så blide og greie og yter god service

Tja. Jeg syns de sureste er de som føler seg verre enn andre :) man måå ikke ha selvtillit og humor for å være hyggelig, men det hjelper.

Men klart, det kan gå begge veier. At de som tror de er bedre ikke tåler så mye. Kanskje renholdere er så hyggelige fordi de er mer i bevegelse enn andre? Bare en tanke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Tja. Jeg syns de sureste er de som føler seg verre enn andre :) man måå ikke ha selvtillit og humor for å være hyggelig, men det hjelper.

Men klart, det kan gå begge veier. At de som tror de er bedre ikke tåler så mye. Kanskje renholdere er så hyggelige fordi de er mer i bevegelse enn andre? Bare en tanke. 

Akkurat det kan stemme. De ligger på ca 20 000 skritt hver dag på jobb. De har masse humor, og er omgjengelige. Kanskje fordi de møter så mange forskjellige mennesker at de lett tilpasser seg

Skrevet

Jeg har bare møtt smilende og hyggelige bussjåfører 🙂, jeg synes at de sureste, er de som svarer på telefoner på legekontor. 

Anonymkode: ce888...185

Skrevet

Altså jeg som konduktør har en gruppe menn som utmerker seg som de sureste. De er kontor menn 45+ dress og kalosjer som beskytter skoene på bena. Samtlige av de sure går av på Lysaker 😅. Gjorde sport ut av en veldig sur mann. Hver gang jeg så han smilte jeg bredt sa god morgen. Passet på at jeg stod i samme dør han gikk av sa ha det bra, ha en fin dag osv. tilslutt greide han ikke annet en å smile og le når jeg kom. 

Anonymkode: 2b987...616

Skrevet

Er så enig i at de sureste er de som jobber på legekontor og ikke er leger.

Anonymkode: 1e592...b00

Skrevet

Sureste: definitivt voksne damer i dyre klesbutikker/interiørbutikker. Usj!

Anonymkode: 5d15f...8a9

Skrevet

De sureste er definitivt de som jobber på tivoli! Tror de har nedfelt i arbeidsavtalen at de ikke skal smile😅

Skrevet
52 minutes ago, Anonym bruker said:

Sureste: definitivt voksne damer i dyre klesbutikker/interiørbutikker. Usj!

Anonymkode: 5d15f...8a9

Enig! Tror de er så superimportant, og har rett til å måle folk opp og ned basert på utseende 🤢 

Anonymkode: 2d41f...9c2

Skrevet

Tenker det har mer med hvordan personen å gjøre og ikke hvilke yrke de har. Så du møter så klart en blanding uansett yrke. 

Anonymkode: 3168e...cd0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Tenker det har mer med hvordan personen å gjøre og ikke hvilke yrke de har. Så du møter så klart en blanding uansett yrke. 

Anonymkode: 3168e...cd0

Ja, dette er ikke noe å bygge statistikk på, men litt underholdende å lese andres erfaringer. Kanskje litt interessant også :) 

Skrevet

Generelt synes jeg hunkjønn er surere en hankjønn. Uansett yrke..

Anonymkode: 5e11e...051

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Generelt synes jeg hunkjønn er surere en hankjønn. Uansett yrke..

Anonymkode: 5e11e...051

Måtte tenke. Jeg er dessverre enig. 

Skrevet

De sureste er de som ikke blir verdsatt eller trives i den jobben de gjør.

Skrevet

Jeg er helsesekretær og møter alltid pasienter med et smil, selv de som ikke fortjener det. Jeg har kollegaer hvor ei er blid som ei sol dagen lang, mens andre lar humøret ellers påvirke arbeidet. 
Jeg har møtt sure bussjåfører og blide. Er nok ikke yrket som avgjør hvorvidt man er blid eller sur :)

Anonymkode: 81272...087

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Jeg er helsesekretær og møter alltid pasienter med et smil, selv de som ikke fortjener det. Jeg har kollegaer hvor ei er blid som ei sol dagen lang, mens andre lar humøret ellers påvirke arbeidet. 
Jeg har møtt sure bussjåfører og blide. Er nok ikke yrket som avgjør hvorvidt man er blid eller sur :)

Anonymkode: 81272...087

Nei, dette var bare sånn uhøytidelig greie. Jeg syns kanskje noe er bittelitt påfallende fra før, for det er litt typisk noen ganger. Har bla lest i lignende tråder at butikkansatte får mye ros. Jeg bet meg merke i det fordi jeg tenkte på alle rare og kjeftete kunder de møter. Så var det det med din yrkesgruppe. Det kan jo bare være at folk som møter dere er ekstra sårbare fordi de jo mest sannsynlig ikke er friske :) og at rengjøringspersonell frigjør masse endorfiner som gjør de så hyggelige. 

Morsomme tanker da :)

Kan jo være som en skriver her, at de heller ikke blir verdsatt på jobb rett og slett. 

Skrevet

Har sjelden møtt en bussjåfør i godt humør. Så den sangen der er en bløff.

De blideste er de som har tillit og autonomi i jobben og kan gjøre omtrent som de vil. Jeg kommer ikke på så mange, men en dame her i nærheten driver hjemmebakeri, og hun bestemmer jo over sin egen arbeidsdag. Hun er alltid blid som ei sol. (Jeg driver også for meg selv og er stort sett bare smilende og happy på jobb.)

Anonymkode: f752e...4a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...