Gå til innhold

Utvelgelsen av Stoltenberg

Anbefalte innlegg

Skrevet

På innsiden av den topphemmelige prosessen: Bestemte seg tidlig for Stoltenberg – VG

De legitimerer vurderingen med at Backer Skeie er benyttet i prosessen. Et firma hvor kun 1 av 10 partnere er kvinner, og hvorav minst halvparten er hvite menn over 50. Firmaet har heller ingen kvinner i styret.

Det mest problematiske er likevel feilvurderingene som har blitt gjort av kandidatenes kompetanse og egnethet i prosessen her. 

Anonymkode: 1e7c7...b86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble ikke overrasket, men ristet voldsomt på hodet da jeg leste det. Kunne veddet huset på at han fikk jobben, men det er så forbanna urettferdig og korrupt!

Anonymkode: 8f7bf...bfc

Skrevet

Sånn er det når gutteklubben Grei står i spissen. Det er vel ingen som ikke så dette komme, Ida Wolden Bache hadde ikke en sjangs i havet. Det som og er, er jo det at en sentralbanksjef bør være politisk nøytral, noe Stoltenberg ikke er litt nærheten av engang.

Anonymkode: e3837...938

Skrevet

Tenkte det samme - kan ikke lenger si at land i Øst Europa er korrupte, for det er like korrupt her og 😕 

Anonymkode: 55bc2...3fd

Skrevet

Jens ga Jonas partilederjobben. Jonas ga nå Jens sentralbanksjefsjobben.

Heldigvis har vi ikke korrupsjon her i Norge.

Anonymkode: 2b26c...d7d

Skrevet

Jeg kjenner at det faktisk ikke provoserer meg det minste. Hva har det egentlig å si hvem som er sentralbanksjef? Stoltenberg er helt sikkert kvalifisert. 

Anonymkode: 0ef8f...1bd

Skrevet

Runkeringen fikk bestemme. Som vanlig. 

Skrevet

Han har veldig mye nyttig erfaring og kompetanse. Jeg er sikker på at han kommer til å gjøre en svært god jobb.

han har ikke vært aktiv i norsk politikk på 8 år forøvrig. 

Anonymkode: f8d93...75f

Skrevet

Jonas erklærte seg inhabil.

Etter forvaltningsloven, dersom en offentlig tjenestemann er inhabil vil også de under personen være det.
Ministere utpekes at statsministerens kontor, altså vil faktisk finansministeren og de under han også være inhabile.

Altså, jens ble utpekt an inhabile personer.
Hele saken stinker

Anonymkode: e94aa...a79

Skrevet

Mangler bare at Kongen blir erstattet av en fra venstresiden i politikken. Fra før har de alle aviser, NRK og nå Norges Bank. Korrupsjon er eneste riktige betegnelse. 

Anonymkode: 81a47...ecd

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Mangler bare at Kongen blir erstattet av en fra venstresiden i politikken. Fra før har de alle aviser, NRK og nå Norges Bank. Korrupsjon er eneste riktige betegnelse. 

Anonymkode: 81a47...ecd

Venstresiden? Ap ligger langt ut på høyre, iallefall i miljøpolitikken.

Anonymkode: 40012...de2

Skrevet

Så bror skal bestemme over våre penger og søster skal bestemme over smittevern og friheten vår? Hvis ikke dette er skoleeksempel på oligarkstyret, så vet ikke jeg. 

Anonymkode: d473f...50d

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Venstresiden? Ap ligger langt ut på høyre, iallefall i miljøpolitikken.

Anonymkode: 40012...de2

Ap er definitivt et høyreparti, ja.

Man er ikke på venstresiden selv om man er litt mer venstrevridd enn Høyre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Så bror skal bestemme over våre penger og søster skal bestemme over smittevern og friheten vår? Hvis ikke dette er skoleeksempel på oligarkstyret, så vet ikke jeg. 

Spot on.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Herregud, for ei smørje du koker ihop. 

Så - om et søskenpar født inn i en politisk aktiv familie er både over snittet intelligente og driftige, tar høyere utdanning og får muligheten til å få lederstillinger fordi de er de best kvalifiserte - så må en av dem gi fra seg muligheten? Hvem skulle takket nei? Skulle andre mindre kvalifiserte fått stillingen? 

Konspirasjoner meg her og meg der, jeg gidder bare ikke  

Skrevet
Hannasbananas skrev (1 minutt siden):

Herregud, for ei smørje du koker ihop. 

Så - om et søskenpar født inn i en politisk aktiv familie er både over snittet intelligente og driftige, tar høyere utdanning og får muligheten til å få lederstillinger fordi de er de best kvalifiserte - så må en av dem gi fra seg muligheten? Hvem skulle takket nei? Skulle andre mindre kvalifiserte fått stillingen? 

Konspirasjoner meg her og meg der, jeg gidder bare ikke  

Fordi det finnes mange andre som er like godt eller bedre kvalifisert, men de heter ikke Stoltenberg. 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Fordi det finnes mange andre som er like godt eller bedre kvalifisert, men de heter ikke Stoltenberg. 

Åja, vet du det, eller bare synser du? 
Kjipesen å tilfeldigvis ha et kjent (og i mange tilfeller anerkjent) navn, da, for da kan du ikke bli noen ting. 
Det må være noe dritt å ikke klare å forstå at folk både kan være dyktige OG ha et kjent etternavn. 

Endret av Hannasbananas
Semantikk
Skrevet
Hannasbananas skrev (9 minutter siden):

Åja, vet du det, eller bare synser du? 
Kjipesen å tilfeldigvis ha et kjent (og i mange tilfeller anerkjent) navn, da, for da kan du ikke bli noen ting. 
Det må være noe dritt å ikke klare å forstå at folk både kan være dyktige OG ha et kjent etternavn. 

Nå er det ikke bare jeg som reagerer...

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nå er det ikke bare jeg som reagerer...

Også er det mange som ikke reagerer, fordi mange er fornuftige mennesker som ser at Stoltenberg passer godt i rollen uavhengig om han heter Stoltenberg eller Hansen, og at ikke alt her i verden er korrupsjon eller konspirasjoner. 

Skrevet
Hannasbananas skrev (5 minutter siden):

Også er det mange som ikke reagerer, fordi mange er fornuftige mennesker som ser at Stoltenberg passer godt i rollen uavhengig om han heter Stoltenberg eller Hansen, og at ikke alt her i verden er korrupsjon eller konspirasjoner. 

Det har ingenting med konspirasjoner å gjøre. Men med at en yrkespolitiker ikke har en nubbsjans til å være helt politisk uavhengig.  Og at Ida har økonomiutdanning og erfaring i lignende stilling, mens Jens ikke har det. 

Skrevet

Jeg spyr av at han fikk den jobben. Hadde et ørlite håp om at den beste kandidaten skulle bli utnevnt, men nei da. 

Anonymkode: 11c0c...640

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Det har ingenting med konspirasjoner å gjøre. Men med at en yrkespolitiker ikke har en nubbsjans til å være helt politisk uavhengig.  Og at Ida har økonomiutdanning og erfaring i lignende stilling, mens Jens ikke har det. 

Nuvel, vi får vel bare være enige om å være uenige, da. 🤷🏽‍♀️ Det lever jeg godt med. 

Skrevet

Jeg føler meg trygg på at Stoltenberg kommer til å gjøre en god jobb. Er få som kan skilte med den ledererfaringen han har, og han er nok absolutt kvalifisert. 

Anonymkode: 5d764...180

Skrevet

Jeg ble glad for at det var han som fikk jobben.

Anonymkode: c98a6...213

Skrevet

Så den eneste grunnen til at dere er opprørte er at han er den han er? Ikke at dere tror at han vil gjøre en dårlig jobb? Å utelate noen pga navn og familie, hva kan det betegnes som tro?

Anonymkode: 0ef8f...1bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...