Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #1 Skrevet 4. februar 2022 På innsiden av den topphemmelige prosessen: Bestemte seg tidlig for Stoltenberg – VG De legitimerer vurderingen med at Backer Skeie er benyttet i prosessen. Et firma hvor kun 1 av 10 partnere er kvinner, og hvorav minst halvparten er hvite menn over 50. Firmaet har heller ingen kvinner i styret. Det mest problematiske er likevel feilvurderingene som har blitt gjort av kandidatenes kompetanse og egnethet i prosessen her. Anonymkode: 1e7c7...b86
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #2 Skrevet 4. februar 2022 Jeg ble ikke overrasket, men ristet voldsomt på hodet da jeg leste det. Kunne veddet huset på at han fikk jobben, men det er så forbanna urettferdig og korrupt! Anonymkode: 8f7bf...bfc
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #3 Skrevet 4. februar 2022 Sånn er det når gutteklubben Grei står i spissen. Det er vel ingen som ikke så dette komme, Ida Wolden Bache hadde ikke en sjangs i havet. Det som og er, er jo det at en sentralbanksjef bør være politisk nøytral, noe Stoltenberg ikke er litt nærheten av engang. Anonymkode: e3837...938
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #4 Skrevet 4. februar 2022 Tenkte det samme - kan ikke lenger si at land i Øst Europa er korrupte, for det er like korrupt her og 😕 Anonymkode: 55bc2...3fd
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #5 Skrevet 4. februar 2022 Jens ga Jonas partilederjobben. Jonas ga nå Jens sentralbanksjefsjobben. Heldigvis har vi ikke korrupsjon her i Norge. Anonymkode: 2b26c...d7d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #6 Skrevet 4. februar 2022 Jeg kjenner at det faktisk ikke provoserer meg det minste. Hva har det egentlig å si hvem som er sentralbanksjef? Stoltenberg er helt sikkert kvalifisert. Anonymkode: 0ef8f...1bd
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #8 Skrevet 4. februar 2022 Han har veldig mye nyttig erfaring og kompetanse. Jeg er sikker på at han kommer til å gjøre en svært god jobb. han har ikke vært aktiv i norsk politikk på 8 år forøvrig. Anonymkode: f8d93...75f
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #9 Skrevet 4. februar 2022 Jonas erklærte seg inhabil. Etter forvaltningsloven, dersom en offentlig tjenestemann er inhabil vil også de under personen være det. Ministere utpekes at statsministerens kontor, altså vil faktisk finansministeren og de under han også være inhabile. Altså, jens ble utpekt an inhabile personer. Hele saken stinker Anonymkode: e94aa...a79
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #10 Skrevet 4. februar 2022 Mangler bare at Kongen blir erstattet av en fra venstresiden i politikken. Fra før har de alle aviser, NRK og nå Norges Bank. Korrupsjon er eneste riktige betegnelse. Anonymkode: 81a47...ecd
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #11 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Mangler bare at Kongen blir erstattet av en fra venstresiden i politikken. Fra før har de alle aviser, NRK og nå Norges Bank. Korrupsjon er eneste riktige betegnelse. Anonymkode: 81a47...ecd Venstresiden? Ap ligger langt ut på høyre, iallefall i miljøpolitikken. Anonymkode: 40012...de2
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #12 Skrevet 4. februar 2022 Så bror skal bestemme over våre penger og søster skal bestemme over smittevern og friheten vår? Hvis ikke dette er skoleeksempel på oligarkstyret, så vet ikke jeg. Anonymkode: d473f...50d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #13 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Venstresiden? Ap ligger langt ut på høyre, iallefall i miljøpolitikken. Anonymkode: 40012...de2 Ap er definitivt et høyreparti, ja. Man er ikke på venstresiden selv om man er litt mer venstrevridd enn Høyre. Anonymkode: 8f7bf...bfc
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #14 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Så bror skal bestemme over våre penger og søster skal bestemme over smittevern og friheten vår? Hvis ikke dette er skoleeksempel på oligarkstyret, så vet ikke jeg. Anonymkode: d473f...50d Spot on. Anonymkode: 8f7bf...bfc
Hannasbananas Skrevet 4. februar 2022 #15 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så bror skal bestemme over våre penger og søster skal bestemme over smittevern og friheten vår? Hvis ikke dette er skoleeksempel på oligarkstyret, så vet ikke jeg. Anonymkode: d473f...50d Herregud, for ei smørje du koker ihop. Så - om et søskenpar født inn i en politisk aktiv familie er både over snittet intelligente og driftige, tar høyere utdanning og får muligheten til å få lederstillinger fordi de er de best kvalifiserte - så må en av dem gi fra seg muligheten? Hvem skulle takket nei? Skulle andre mindre kvalifiserte fått stillingen? Konspirasjoner meg her og meg der, jeg gidder bare ikke
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #16 Skrevet 4. februar 2022 Hannasbananas skrev (1 minutt siden): Herregud, for ei smørje du koker ihop. Så - om et søskenpar født inn i en politisk aktiv familie er både over snittet intelligente og driftige, tar høyere utdanning og får muligheten til å få lederstillinger fordi de er de best kvalifiserte - så må en av dem gi fra seg muligheten? Hvem skulle takket nei? Skulle andre mindre kvalifiserte fått stillingen? Konspirasjoner meg her og meg der, jeg gidder bare ikke Fordi det finnes mange andre som er like godt eller bedre kvalifisert, men de heter ikke Stoltenberg. Anonymkode: d473f...50d
Hannasbananas Skrevet 4. februar 2022 #17 Skrevet 4. februar 2022 (endret) Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Fordi det finnes mange andre som er like godt eller bedre kvalifisert, men de heter ikke Stoltenberg. Anonymkode: d473f...50d Åja, vet du det, eller bare synser du? Kjipesen å tilfeldigvis ha et kjent (og i mange tilfeller anerkjent) navn, da, for da kan du ikke bli noen ting. Det må være noe dritt å ikke klare å forstå at folk både kan være dyktige OG ha et kjent etternavn. Endret 4. februar 2022 av Hannasbananas Semantikk
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #18 Skrevet 4. februar 2022 Hannasbananas skrev (9 minutter siden): Åja, vet du det, eller bare synser du? Kjipesen å tilfeldigvis ha et kjent (og i mange tilfeller anerkjent) navn, da, for da kan du ikke bli noen ting. Det må være noe dritt å ikke klare å forstå at folk både kan være dyktige OG ha et kjent etternavn. Nå er det ikke bare jeg som reagerer... Anonymkode: d473f...50d
Hannasbananas Skrevet 4. februar 2022 #19 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Nå er det ikke bare jeg som reagerer... Anonymkode: d473f...50d Også er det mange som ikke reagerer, fordi mange er fornuftige mennesker som ser at Stoltenberg passer godt i rollen uavhengig om han heter Stoltenberg eller Hansen, og at ikke alt her i verden er korrupsjon eller konspirasjoner.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #20 Skrevet 4. februar 2022 Hannasbananas skrev (5 minutter siden): Også er det mange som ikke reagerer, fordi mange er fornuftige mennesker som ser at Stoltenberg passer godt i rollen uavhengig om han heter Stoltenberg eller Hansen, og at ikke alt her i verden er korrupsjon eller konspirasjoner. Det har ingenting med konspirasjoner å gjøre. Men med at en yrkespolitiker ikke har en nubbsjans til å være helt politisk uavhengig. Og at Ida har økonomiutdanning og erfaring i lignende stilling, mens Jens ikke har det. Anonymkode: d473f...50d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2022 #21 Skrevet 4. februar 2022 Jeg spyr av at han fikk den jobben. Hadde et ørlite håp om at den beste kandidaten skulle bli utnevnt, men nei da. Anonymkode: 11c0c...640
Hannasbananas Skrevet 4. februar 2022 #22 Skrevet 4. februar 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Det har ingenting med konspirasjoner å gjøre. Men med at en yrkespolitiker ikke har en nubbsjans til å være helt politisk uavhengig. Og at Ida har økonomiutdanning og erfaring i lignende stilling, mens Jens ikke har det. Anonymkode: d473f...50d Nuvel, vi får vel bare være enige om å være uenige, da. 🤷🏽♀️ Det lever jeg godt med.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2022 #23 Skrevet 5. februar 2022 Jeg føler meg trygg på at Stoltenberg kommer til å gjøre en god jobb. Er få som kan skilte med den ledererfaringen han har, og han er nok absolutt kvalifisert. Anonymkode: 5d764...180
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2022 #24 Skrevet 5. februar 2022 Jeg ble glad for at det var han som fikk jobben. Anonymkode: c98a6...213
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2022 #25 Skrevet 5. februar 2022 Så den eneste grunnen til at dere er opprørte er at han er den han er? Ikke at dere tror at han vil gjøre en dårlig jobb? Å utelate noen pga navn og familie, hva kan det betegnes som tro? Anonymkode: 0ef8f...1bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå