Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Er det for at jeg kan være gravid nå?? jeg bruker pearly og kondomer de usikre dagene. Har syklus på 27/28 dager og denne mnd ser det ut som i følge pearly at jeg hadde el den 14 dagen. Jeg er nå på dag 21 og har hatt skikkelig vonde og ømme bryster de siste dagene. Er livredd for å bli gravid da jeg har ikke helse til det nå. Vi hadde sex den dagen jeg hadde EL men da hadde vi kondom på hele tiden samt den sprakk ikke. jeg har så angst og panikk.. urk er slitsomt å gå slik som dette! jeg kan ikke bruke vanlig hormon prevensjon da jeg reagere kraftig på det, har prøvdt kobberspiral i 5 år men jeg ble så blodfattig av blødningene. jeg ønsker heller ikke å sterilisere meg samt samboer da vi ønsker ett barn senere i livet hvis helsen min er bedre. Så nå er det kondom og pearly. Vi har bare brukt kondom denne mnd. skal ha mensen om 1 uke. Murringer har jeg hatt egentlig fra dag 10 i syklusen. Anonymkode: f4c9a...b5f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Sjansen er i utgangspunktet liten, men har man sex kan man bli gravid. Det er ingen prevansjonsmiddel som er 100% sikker, ikke kondom og ihvertfall ikke pearly. Selv om du har regelmessig syklus kan du få en eggløsning utenom vanlig tid. Selv om dere ikke så noen hull i kondomet kan det ha vært et mikroskopisk hull, det holder at det er et hull på størrelse med en synål. Sædceller kan leve inne i deg i 3-4 dager, i helt optimale forhold en hel uke, og vente på et egg. Men, sannsynligheten er liten, den er bare ikke 100%. Det er mulig å bli gravid, uansett, så lenge man har sex. Mammaen min ble gravid etter at hun var sterilisert. Da sa gynekologen at det skjer 1 av 2.000 kvinner at egget finner en ny vei når egglederne er kuttet, så sjelden at de sier det er umulig, men det er faktisk mulig... Anonymkode: b6c13...78d
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Sjansen er i utgangspunktet liten, men har man sex kan man bli gravid. Det er ingen prevansjonsmiddel som er 100% sikker, ikke kondom og ihvertfall ikke pearly. Selv om du har regelmessig syklus kan du få en eggløsning utenom vanlig tid. Selv om dere ikke så noen hull i kondomet kan det ha vært et mikroskopisk hull, det holder at det er et hull på størrelse med en synål. Sædceller kan leve inne i deg i 3-4 dager, i helt optimale forhold en hel uke, og vente på et egg. Men, sannsynligheten er liten, den er bare ikke 100%. Det er mulig å bli gravid, uansett, så lenge man har sex. Mammaen min ble gravid etter at hun var sterilisert. Da sa gynekologen at det skjer 1 av 2.000 kvinner at egget finner en ny vei når egglederne er kuttet, så sjelden at de sier det er umulig, men det er faktisk mulig... Anonymkode: b6c13...78d Oi etter at hun ble sterilisert 😳😳 ja jeg vet at ingenting er 100% sikker men trudde at hvis det ble ett hull på kondomen så ville resten revne uannsett pga gummien. Har lest dette hvertfall. Og de er helt nye og da vi fikk de samme dag. ja den eggløsningen min kan variere fra syklus av og til. Men som sakt har vi kun brukt kondom denne syklusen. jeg har brukt pearly for første gang i starten av 2000 tallet når den kom ut og har aldri hatt noe problemer med den før. Så lenge du har normale sykluser. Den viser heller mer rødt enn grønt hvis den er usikker, og tar høyde for at EL kommer andre dager samt at sædcellene kan leve opptil 5 dager. Jeg får røde dager allerede 2 siste dagene med mens og helt frem til den har registrert EL. Anonymkode: f4c9a...b5f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Oi etter at hun ble sterilisert 😳😳 ja jeg vet at ingenting er 100% sikker men trudde at hvis det ble ett hull på kondomen så ville resten revne uannsett pga gummien. Har lest dette hvertfall. Og de er helt nye og da vi fikk de samme dag. ja den eggløsningen min kan variere fra syklus av og til. Men som sakt har vi kun brukt kondom denne syklusen. jeg har brukt pearly for første gang i starten av 2000 tallet når den kom ut og har aldri hatt noe problemer med den før. Så lenge du har normale sykluser. Den viser heller mer rødt enn grønt hvis den er usikker, og tar høyde for at EL kommer andre dager samt at sædcellene kan leve opptil 5 dager. Jeg får røde dager allerede 2 siste dagene med mens og helt frem til den har registrert EL. Anonymkode: f4c9a...b5f Jeg hadde to eggløsninger, og er nå gravid. Hadde først eggløsning på venstre side når jeg pleier å ha eggløsning, så en uke senere hadde jeg på høyre side🙈 Så ja nå er jeg gravid med nr 5 Anonymkode: 8c67b...8d9
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Bruker også pearly og trodde jeg var safe. Men nei Anonymkode: 8c67b...8d9
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Jeg hadde to eggløsninger, og er nå gravid. Hadde først eggløsning på venstre side når jeg pleier å ha eggløsning, så en uke senere hadde jeg på høyre side🙈 Så ja nå er jeg gravid med nr 5 Anonymkode: 8c67b...8d9 Oi jeg trudde ikke det var mulig med så lang tid mellom 😳 Anonymkode: f4c9a...b5f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Bruker også pearly og trodde jeg var safe. Men nei Anonymkode: 8c67b...8d9 Den sies å ver 98 eller 99% sjangse men man kan jo bli gravid på p piller og det andre og like mye som med pearly, bare uten bivirkninger 😄 Anonymkode: f4c9a...b5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå