Gå til innhold

Når sjefen er en bulldoser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ny sjef på kontoret. Kjenner han ikke ordentlig enda og han kjenner ikke oss og ikke kulturen i bedriften. Han oppfører seg som en bulldoser. Jeg hadde booket møterom for flere uker siden og skulle ha møte med kunder i dag. Da jeg var inne på kalenderen ser jeg at han også har booket møterommet for samme tidspunkt i går. Han har da fått varsel i systemet om at rommet er opptatt, men har booket det allikevel. Jeg gikk derfor og sa at det rommet ikke var ledig. Han mente da at siden han var sjef, så kunne han ikke være brydd med å lete etter ledige møterom når han trengte et. Det skal sies at han har stort møtebord på sitt kontor, men det ville han ikke bruke. Han ga seg ikke, det var ikke andre ledige rom på den størrelsen jeg trengte, så det endte med at jeg måtte flytte møtet til en annen dag. Han har også flere ganger trasket inn i andre, heldigvis interne, møter og kastet folk ut av rommet, for da skal han ha det. Hva gjør man med sånne sjefer? Jeg har aldri vært borti lignende. 

Anonymkode: 82436...fd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det der er dårlig lederstil altså. Folkeskikk vet han sikkert ikke hva er.Har han noen over seg? Hvis ikke, må dere kalle han inn til møte og forklare at slik kan man ikke oppføre seg, uansett hvor mye sjef han er. 

Anonymkode: bae06...e40

Skrevet

Han har vel en sjef han også? Samle dere og send en formell klage til han sjef.

Anonymkode: 6545a...80d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ny sjef på kontoret. Kjenner han ikke ordentlig enda og han kjenner ikke oss og ikke kulturen i bedriften. Han oppfører seg som en bulldoser. Jeg hadde booket møterom for flere uker siden og skulle ha møte med kunder i dag. Da jeg var inne på kalenderen ser jeg at han også har booket møterommet for samme tidspunkt i går. Han har da fått varsel i systemet om at rommet er opptatt, men har booket det allikevel. Jeg gikk derfor og sa at det rommet ikke var ledig. Han mente da at siden han var sjef, så kunne han ikke være brydd med å lete etter ledige møterom når han trengte et. Det skal sies at han har stort møtebord på sitt kontor, men det ville han ikke bruke. Han ga seg ikke, det var ikke andre ledige rom på den størrelsen jeg trengte, så det endte med at jeg måtte flytte møtet til en annen dag. Han har også flere ganger trasket inn i andre, heldigvis interne, møter og kastet folk ut av rommet, for da skal han ha det. Hva gjør man med sånne sjefer? Jeg har aldri vært borti lignende. 

Jøss. Her er det på tide å samle noen kolleger og ta en alvorsprat med sjefen og forklare at sjefen ikke bidrar til at dere kan gjøre en god jobb og bedriftens produktivitet slik 

Anonymkode: a959c...8d8

Skrevet

Hvordan er kulturen i bedriften da?  Det kan jo være relevant for å kunne svare tenker nå jeg. 

Anonymkode: 853f4...ba3

Skrevet

Noen ganger er et møte då kritisk viktig at andre  må tilpasse seg, men om dere stadig har for lite møterom dere finne en varig ordning på det.

Anonymkode: 7d7fb...59c

Skrevet

Spesiell oppførsel. 

Noen ganger må et viktig møte gå foran andre møter, men man må jo si i fra i god tid så andre får booket om. Det er uprofft av leder å oppføre seg sånn. 

Jeg ville tatt opp dette direkte med leder først. 

Hvis han seriøst mener han alltid skal ha forrang til alle møterom uten å gi beskjed er det en rimelig spesiell lederstil som neppe er bra for verken arbeidsmiljø, bedriftens renommé (dere må avlyse møter på kort varsel) og inntjening . De 2 siste tingene bør appelere til han. 

Hos oss er kalender for møterom satt opp slik at dobbelbooking ikke er mulig, det oppsettet ville jeg tatt opp med it-ansvarlig hos dere. Kan løse det litt. 

Anonymkode: 3497e...be2

Skrevet

Et system som hindret dobbeltbooking ville jo hjelpe noe. Han sa rett ut til meg at hans møter alltid gikk foran, og at det var han vant til fra der han var og at det hadde fungert godt. Sikkert for han, men kanskje ikke for de andre? Jeg tenker jo at det at han har stort kontor med møtebord og plass til sikkert 10 burde holde i mange situasjoner. Kulturen i bedriften har tidligere vært preget av teamarbeid, jobbe mot felles mål og samarbeide. Tidligere leder hadde alltid åpen dør og var veldig tydelig på at det var vi som sto for inntjening som var viktige og at hennes jobb var å tilrettelegge og organisere så vi kunne yte best mulig. Det aner meg at vi nå har fått en leder som er mer opptatt av konkurranse og hierarki. På noen få uker har han trampet nesten alle på tærne. Jeg gir det noen måneder til. Jeg vet at jeg kan få jobb andre steder. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Noen ganger er et møte då kritisk viktig at andre  må tilpasse seg, men om dere stadig har for lite møterom dere finne en varig ordning på det.

Anonymkode: 7d7fb...59c

At bedriften har tilstrekkelig med møterom er vel noe først og fremst ledelsen må sørge for. Uansett er ikke denne lederens fremgangsmåte egnet for å få folk til å «tilpasse seg» (i dette tilfellet å la seg kaste ut av et møterom man var først ute med å booke).

Anonymkode: 952c9...bc6

Skrevet

Det er jo dårlig service overfor kundene deres også, dette her. De må jo kaste om på planene sine på grunn av denne tullingen. 

Kan hende du bør spørre skriftlig hvordan dere skal løse slikt, sånn at dere ikke må skuffe kunder - er han like bajas skriftlig? Kan være lurt med dokumentasjon, tenker jeg .. 

Skrevet

Får bare slutte å booke møter dere andre da, siden dere aldri veit om de kan gjennomføres. 🙈

Skrevet

Gå sammen og gjør livet surt for sjefen..

Anonymkode: 32938...dd6

Skrevet

Da kan dere jo slutte å bruke det bookingprogrammet en gang for alle, det er jo ikke verd noe hvis det ikke blir respektert at en annen har skrevet seg opp først.

Anonymkode: 3a53a...601

Skrevet

Jeg mener nå denne lederen har fullstendig misoppfattet sitt mandat. En leders oppgave er å legge til rette slik at medarbeidere har en produktiv arbeidsdag i flytsonen. Det er jo det ultimate målet til en leder. 

Har denne lederen noen over seg? Hvis ikke, er dere over 30 ansatte, skal en ansatt være representert i styret og kan løfte det her. Hvis dere er under 30 og han er øverste leder, er det en ledergruppe som kan ta det opp? Eventuelt må dere samkjøre en henvendelse til leder om tydeligere rutiner rundt booking. 

Anonymkode: 818e8...a0d

Skrevet

Et typisk eksempel på en leder som har søkt jobb som LEDER - uavhengig av hvor. Hvis dere kikker han i kortene tipper jeg på at han har vært leder flere steder, kanskje mange kortere perioder. Dårlige rekrutterere ser bare bred ledererfaring og fanger ikke opp varseltrekantene

Anonymkode: 83466...f33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...