Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Skrevet 2. februar 2022 Og har du en plan? Jeg har virkelig est som en bolledeig. Første året var det ut hver dag, skog og mark, fjelltopp etter fjelltopp. Har sjelden vært sprekere Andre året sa det liksom stopp. Hjemmekontor og lite aktivitet, særlig nå på vinteren har ført til at jeg er tung i kroppen og seig som sirup. Jeg spiser ikke godteri, kaker eller snacks. Drikker lite alkohol. Så jeg vet liksom ikke hva jeg skal kutte. Anonymkode: dd2df...5ed
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2022 #2 Skrevet 2. februar 2022 Nei. Har vært veldig bevisst på å ikke gjøre det og mangler 4-5 kilo til jeg kommer dit jeg vil være. Bevisst rundt kostholdet mitt og holder meg i form .
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 Nei. Gått ned 17 kg. Endelig fått frigjort tid til å trene. Har fleksibel arbeidstid, sparer 1,5 time i reise. Så trener i lunsjen. Jeg har generelt lite overskudd etter normal arbeidsdag. Nå trener jeg 5 dager i uka. Anonymkode: b4c83...c8a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 Jeg har gått ned 6 kg, men jeg har fått en koronahund da, så går tur hver dag 😉 Om du har est ut spiser du jo for mye mat, sikkert i kombinasjon med inaktivitet Spis litt mindre til hvert måltid og sett deg et aktivitetsmål, f.eks en powerwalk hver dag Anonymkode: 88902...a07
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 Jeg har lagt på meg rundt 10 kilo. Jeg er avhengig av å trene på treningssenter for å holde vekta - tung styrke og en spesiell form for kondisjon. Treningssentrene har vært stengt av og på, hjemmekontor gir mye mindre aktivitet enn vanlig kontor, der man går til og fra møterom, til toalettet, til kaffemaskinen, ut og kjøpe lunsj og så videre. Jeg blir også mye mer sliten av å glane i skjerm hele dagen, og får mindre energi til å trene på ettermiddagene. Så fra i morgen av blir det salat, under 1000 kcal per dag og trening fire ganger i uka. Er lei av å være feit. Anonymkode: 33ce0...f26
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei. Gått ned 17 kg. Endelig fått frigjort tid til å trene. Har fleksibel arbeidstid, sparer 1,5 time i reise. Så trener i lunsjen. Jeg har generelt lite overskudd etter normal arbeidsdag. Nå trener jeg 5 dager i uka. Anonymkode: b4c83...c8a Trener du mens du spiser eller spiser du i arbeidstiden i stedet for lunsjen? Anonymkode: 33ce0...f26
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 Ja har i likhet med mange lagt på meg, men er på andre uka med moderasjon og mer aktivitet nå. Blir mye kosemat og bedre tid til å lage frokost og lunsj ved hjemmekontor. To knekkebrød blir fort hjemmebakte rundstykker og boller, middagsgjester og også en liiiten sjokolade eller tilmed chips. Ikke helt heldig. Anonymkode: a37ab...56c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 Ja, jeg har lagt på meg 13 kg. Heldigvis har jeg lagt på meg på puppene og rumpa. Jeg føler at puppene mine har aldri vært finere, fått mer fylde isteden for to tomme poser. Jeg kommer ikke til å stresse med å slanke meg. Anonymkode: 806fe...f89
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #9 Skrevet 2. februar 2022 Jeg la på meg 13 kilo fra august til desember. Det er ikke coronaen sin feil... Anonymkode: dd6ac...028
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #10 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg la på meg 13 kilo fra august til desember. Det er ikke coronaen sin feil... Anonymkode: dd6ac...028 Nei, men for mange er det indirekte koronaens feil. Når man får begrensede treningsmuligheter, så blir man mindre aktivt. Hos oss for eksempel så ligger treningssenteret ved siden av arbeidsplassen min, og siden jeg må ha hjemmekontor så kommer jeg jo ikke dit rett etter jobb, slik jeg gjorde før. Etter middag så er det stappfullt med folk der og umulig å få plass. Anonymkode: 33ce0...f26
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #11 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Trener du mens du spiser eller spiser du i arbeidstiden i stedet for lunsjen? Anonymkode: 33ce0...f26 Spiser foran skjerm, noe enkelt. Spiser gjerne en stor frokost. Til lunsj, Knekkebrød, frukt osv. Jobber fra syv til 11. Trener 45 minutter, dusj i fem. Jobber så fra 12 til 16. Anonymkode: b4c83...c8a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #12 Skrevet 2. februar 2022 Har fått lagt på meg det jeg vil, muligens noen kilo ekstra. Har slitt i flere år å komme meg fra ekstrem undervektig til normalen igjen, så det har vært en lang vei. Nå kan jeg endelig komme meg inn i normal gjenge igjen med mat, er skikkelig lei av å spise og spise uten at kroppen ser ut som den spiser. Ungene er happy, nå kan jeg ikke stjele klær av de lengre heller nesten. Jeg ville nemlig ikke kjøpe for msnge klær for jeg ville gå opp i vekt, så stjal litt fra ungene, deg ble bare litt lengre enn tenkt. Anonymkode: 31167...72b
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #13 Skrevet 2. februar 2022 Så bra at mange av dere har opplevd at dere har blitt sprekere ❤️ Det opplevde jeg også den første tiden, men jeg tror egentlig piffen gikk ut av meg. Det er absolutt min egen feil. Enkelte arbeidsuker nå på vinteren har jeg faktisk ikke vært ute av døra annet enn det som har med handling og kjøring til ungdommens fritidsaktiviteter ved behov. Jeg starter å jobbe når det er mørkt, og slutter på jobb når det er mørkt - har absolutt ikke tid til å gå en tur midt på dag, selv om arbeidsgiver sier at det er helt greit. I dag har jeg fri, så nå skal jeg straks ut på tur. Matmessig spiser jeg frokost, lunsj og middag. Det er eneste middagen jeg kan se for meg at jeg kan kutte mengde på. Tenkte å logge maten på Vektklubb en periode for å se om det er skjulte feller i kostholdet. HI Anonymkode: dd2df...5ed
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #14 Skrevet 2. februar 2022 Nei. Jeg har vært like feit hele veien Anonymkode: 1f7ac...8c6
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #15 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Nei, men for mange er det indirekte koronaens feil. Når man får begrensede treningsmuligheter, så blir man mindre aktivt. Hos oss for eksempel så ligger treningssenteret ved siden av arbeidsplassen min, og siden jeg må ha hjemmekontor så kommer jeg jo ikke dit rett etter jobb, slik jeg gjorde før. Etter middag så er det stappfullt med folk der og umulig å få plass. Anonymkode: 33ce0...f26 Jeg begynte å trene i august, littegrann. Økte på i september, men pga en operasjon var jeg inaktiv en mnd. I november og desember trente jeg minst 4 dager i uka. Samme i januar. Hjelper ikke en dritt!! Så for meg er det ikke noen andres feil enn min egen Anonymkode: dd6ac...028
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #16 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg begynte å trene i august, littegrann. Økte på i september, men pga en operasjon var jeg inaktiv en mnd. I november og desember trente jeg minst 4 dager i uka. Samme i januar. Hjelper ikke en dritt!! Så for meg er det ikke noen andres feil enn min egen Anonymkode: dd6ac...028 Jeg har ikke trent i hele januar fordi det rett og slett har vært for kaldt. Sånn som i dag har vi nitten minusgrader. Jeg går ikke ut og løper da, får jo bare skader på lungene - ikke akkurat smart midt i en pandemi med et virus som angriper lungene. Anonymkode: 33ce0...f26
tante grusom master of law Skrevet 2. februar 2022 #17 Skrevet 2. februar 2022 Nei, har gått ned. Løper som regel en time i lunsjen hver dag på hjemmekontoret. Bruker lunsjtiden pluss en halvtime til som jeg jobber inn igjen på ettermiddagen.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #18 Skrevet 2. februar 2022 tante grusom master of law skrev (1 minutt siden): Nei, har gått ned. Løper som regel en time i lunsjen hver dag på hjemmekontoret. Bruker lunsjtiden pluss en halvtime til som jeg jobber inn igjen på ettermiddagen. Har det vært varmt hos dere? Anonymkode: 33ce0...f26
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #19 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke trent i hele januar fordi det rett og slett har vært for kaldt. Sånn som i dag har vi nitten minusgrader. Jeg går ikke ut og løper da, får jo bare skader på lungene - ikke akkurat smart midt i en pandemi med et virus som angriper lungene. Anonymkode: 33ce0...f26 Nei, det skjønner jeg Jeg har meldt meg inn på treningssenter så jeg har ikke trent ute! Anonymkode: dd6ac...028
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #20 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg har ikke trent i hele januar fordi det rett og slett har vært for kaldt. Sånn som i dag har vi nitten minusgrader. Jeg går ikke ut og løper da, får jo bare skader på lungene - ikke akkurat smart midt i en pandemi med et virus som angriper lungene. Anonymkode: 33ce0...f26 Kjøp et hoppetau og en treningsstrikk så får du en god treningsøkt inne i stua... Anonymkode: 88902...a07
tante grusom master of law Skrevet 2. februar 2022 #21 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Har det vært varmt hos dere? Anonymkode: 33ce0...f26 Har som regel vært varmere enn minus 10. Løper ikke hvis det er kaldere enn minus 12. Da går jeg heller turen, siden jeg får plager i lungene hvis jeg løper i for kald luft.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #22 Skrevet 2. februar 2022 tante grusom master of law skrev (5 minutter siden): Har som regel vært varmere enn minus 10. Løper ikke hvis det er kaldere enn minus 12. Da går jeg heller turen, siden jeg får plager i lungene hvis jeg løper i for kald luft. Her har det vært ganske så jevnt kaldt i hele januar, og er fortsatt kaldt. I går var de minus 21. Så all trening ute utgår. Anonymkode: 33ce0...f26
tante grusom master of law Skrevet 2. februar 2022 #23 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Her har det vært ganske så jevnt kaldt i hele januar, og er fortsatt kaldt. I går var de minus 21. Så all trening ute utgår. Anonymkode: 33ce0...f26 Det er forståelig når det er så kaldt ja. Du får heller trene inne.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #24 Skrevet 2. februar 2022 tante grusom master of law skrev (1 minutt siden): Det er forståelig når det er så kaldt ja. Du får heller trene inne. Det er litt vanskelig å få til kondisjonstrening inne, har du noen tips? Jeg kan ikke gjøre jumping jacks eller bruke hoppetau fordi da pisser jeg meg helt ut (svak bekkenbunn). Anonymkode: 33ce0...f26
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #25 Skrevet 2. februar 2022 Motsatt, har gått 5 kg ned. Anonymkode: ce70e...9e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå