Gå til innhold

Fra 6 til 4 dager isolasjon, men


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan de aldri gå ut og si om det er tilbakevirkende kraft eller ei? Er det smittede som har sittet 4 dager nå og derfor blir ferdige 2 dager tidligere enn antatt, de som testet positivt i dag, eller gjelder det for de som tester positivt i morgen? 

Anonymkode: 64dc2...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kan de aldri gå ut og si om det er tilbakevirkende kraft eller ei? Er det smittede som har sittet 4 dager nå og derfor blir ferdige 2 dager tidligere enn antatt, de som testet positivt i dag, eller gjelder det for de som tester positivt i morgen? 

Anonymkode: 64dc2...069

Sa de ikke at det gjaldt de som allerede var smittet og, eller hørte jeg helt feil?

Anonymkode: 21881...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor kan de aldri gå ut og si om det er tilbakevirkende kraft eller ei? Er det smittede som har sittet 4 dager nå og derfor blir ferdige 2 dager tidligere enn antatt, de som testet positivt i dag, eller gjelder det for de som tester positivt i morgen? 

Anonymkode: 64dc2...069

De har nok bare tilbakevirkende kraft andre veien. Sånn som de hadde med "søringkarantene" og karantene fra utlandet med tilbakevirkende kraft i mars 2020.

Anonymkode: afb56...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok de er ute da ! Men fy søren for en dårlig regel. Hadde ikke sjans etter 4 dager jeg ! Kunne smitta mange da. Og stakkar unger som ikke får være hjemme syke. Nå blir de nok pressa ut full av symptomer 

Anonymkode: b402c...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vent nå til pressekonferansen er slutt før du begynner å klage.

Anonymkode: 1b9d4...5b3

Hun klager ikke, hun stiller spørsmål. 

Anonymkode: afb56...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tror nok de er ute da ! Men fy søren for en dårlig regel. Hadde ikke sjans etter 4 dager jeg ! Kunne smitta mange da. Og stakkar unger som ikke får være hjemme syke. Nå blir de nok pressa ut full av symptomer 

Anonymkode: b402c...1bf

Men du skal vel fortsatt kunne være hjemme hvis du er syk? Jeg gikk jo ikke på jobb med 40 i feber og full i snørr før korona heller?

Anonymkode: afb56...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa vel «om man allerede er smittet», så gjelder fra i dag. Kom du i isolasjon mandag er du ute av isolasjon fredag så lenge du er feberfri siste 24 timer. 
 

Jeg har min 6. og siste dag av isolasjon i dag og har vært såpass nede for telling at jeg hadde behov for å være hjemme til i dag. 

Anonymkode: db02c...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støvet. De gikk faktisk ut og oppklart løpende denne gangen. Hurra, vi er ute! 🥳

Anonymkode: 64dc2...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tror nok de er ute da ! Men fy søren for en dårlig regel. Hadde ikke sjans etter 4 dager jeg ! Kunne smitta mange da. Og stakkar unger som ikke får være hjemme syke. Nå blir de nok pressa ut full av symptomer 

Anonymkode: b402c...1bf

Er man syk, så skal man jo uansett være hjemme, korona eller ei.

Anonymkode: 21881...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

De sa vel «om man allerede er smittet», så gjelder fra i dag. Kom du i isolasjon mandag er du ute av isolasjon fredag så lenge du er feberfri siste 24 timer. 
 

Jeg har min 6. og siste dag av isolasjon i dag og har vært såpass nede for telling at jeg hadde behov for å være hjemme til i dag. 

Anonymkode: db02c...25b

Det står svart på hvitt i VG at det gjelder med tilbakevirkende kraft, ja. 

Anonymkode: afb56...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er ikke hjemme syke ! De sender syke unger i barnehagen så lenge de ikke må være hjemme !! Stakkar unger som ikke skal få hvilt seg etter korona en gang 

Anonymkode: b402c...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Tror nok de er ute da ! Men fy søren for en dårlig regel. Hadde ikke sjans etter 4 dager jeg ! Kunne smitta mange da. Og stakkar unger som ikke får være hjemme syke. Nå blir de nok pressa ut full av symptomer 

Anonymkode: b402c...1bf

Det er 4 dager hvis du har vært feberfri i minst 24 timer.

Anonymkode: 1b9d4...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tror nok de er ute da ! Men fy søren for en dårlig regel. Hadde ikke sjans etter 4 dager jeg ! Kunne smitta mange da. Og stakkar unger som ikke får være hjemme syke. Nå blir de nok pressa ut full av symptomer 

Anonymkode: b402c...1bf

Men, kjære vene, det betyr jo ikke at du MÅ ut igjen etter 4 dager. Er su sjuk så er du hjemme enten det har gått 4 eller 8 dager. Er du frisk og rask igjen etter 4 dager så kan du ut.  Unnskyld meg, men var dette så vanskelig å forstå?

Anonymkode: 0cb79...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor kan de aldri gå ut og si om det er tilbakevirkende kraft eller ei? Er det smittede som har sittet 4 dager nå og derfor blir ferdige 2 dager tidligere enn antatt, de som testet positivt i dag, eller gjelder det for de som tester positivt i morgen? 

Anonymkode: 64dc2...069

Det står jo, rett under info om endring i isolasjon 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G3Xql6/regjeringen-letter-paa-flere-tiltak

Anonymkode: e2b8c...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...