Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Selv har jeg mistet troen/håpet om å finne en partner/kjæreste. Anonymkode: 48e0d...9b5
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Jeg har mistet mye av troen på mennesker. Alt, absolutt alt blir styrt av de som har makt og penger, og resten er helt kuet av dem. Det fins ikke guts i folk. Får de beskjed om å si og gjøre noe, så gjør og sier de det hvis de risikerer å tape penger eller anseelse. Anonymkode: 03e81...b01
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 Jeg har mista trua på Arbeiderpartiet og USA som demokratisk nasjon. Anonymkode: 2f999...dfd
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg har mista trua på Arbeiderpartiet og USA som demokratisk nasjon. Anonymkode: 2f999...dfd Enig! Men Høyre og pengepamper av alle slag er enda verre. Anonymkode: 10bcf...c17
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Jeg har mistet troa på hurtigtestene.. Vi får bare feil svar på de. En sønn var smitta, negative hurtigtester, positiv pcr. Andre sønn fikk positive hurtigtester og negativ pcr. Nå er jeg syk, får negative hurtigtester.. Så lei av disse testene👎 Kan vi ikke bare please slutte å teste oss??!! Anonymkode: 6cc11...d50
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 Jeg har mistet troen på menneskeheten. Når man ser hvor mange som har brukt uante timer på å klage på tiltak og restriksjoner som er gitt for vårt beste så blir jeg skremt. Hva skal de klage på nå som det ser ut som pandemien er på vei til å komme under kontroll? Anonymkode: 2e717...454
Østerdølen Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 Jeg og har mistet trua på mennesket. Mennesker som jeg alltid har sett på som smarte og oppegående svelger løgn og usannheter som de har lest på nettet. De tror på konspirasjonsteorier og løgner, at det finnes store sammensvergelser kun for å tjene store penger på folk og styre dem og ta friheten fra dem. De samme bruker så vannvittig med penger for å kjøpe vitaminer og urter som skal beskytte dem fra korona (som de i samme åndedrag påstår ikke eksisterer), som de kjøper fra de samme folka som påstår at myndighetene og andre skammer dem.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #8 Skrevet 1. februar 2022 Jeg har mister troen på at vi skal klare å redde kloden vi lever på fra klimakrisen. Voksne, oppegående mennesker er mer opptatt av å tilfredsstille sine behov for komfort, forbruk og reiser enn å etterlate en jord til barnebarna sine. Anonymkode: f1f53...a39
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #9 Skrevet 1. februar 2022 Jeg har mistet troen på mange ting. På noen personer som jeg har kvittet meg med, hadde en gang tro på en Gud, men jeg var barn den gangen, så jeg vokste det av meg. Mistet troen på en del mennesker. De er dømmende idioter som tydeligvis alltid har rett. Mistet troen på samfunnet slik vi nå holder på med stigmatisering. Anonymkode: 88ba7...98f
Østerdølen Skrevet 1. februar 2022 #11 Skrevet 1. februar 2022 Admin skrev (1 minutt siden): Tråden er ryddet for brukerangrep. Admin Tusentakk for rask opprydning.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 Østerdølen skrev (1 time siden): Jeg og har mistet trua på mennesket. Mennesker som jeg alltid har sett på som smarte og oppegående svelger løgn og usannheter som de har lest på nettet. De tror på konspirasjonsteorier og løgner, at det finnes store sammensvergelser kun for å tjene store penger på folk og styre dem og ta friheten fra dem. De samme bruker så vannvittig med penger for å kjøpe vitaminer og urter som skal beskytte dem fra korona (som de i samme åndedrag påstår ikke eksisterer), som de kjøper fra de samme folka som påstår at myndighetene og andre skammer dem. Jeg har også mistet troa på menneskeheten, men ned motsatt fortegn. Jeg har mistet troa på at mennesker er støttende og lojale i kriser. Jeg har mistet troa på retten til å bestemme over egen kropp. Over retten til å være uenig med de som bestemmer uten å motta hets, drittslenging og ønsker om at jeg bør dø ved å kveles i mitt egen slim. Jeg har mistet troa på mediene og deres objektive dekning - den eksisterer ikke. Jeg har mistet troa på at det er en fin ting å stille kritiske spørsmål, tenke selv og vurdere ulike kilder. Isåfall må man være forberedt på det verste hos folk, og mange av dem henger her inne på forumet. Anonymkode: f9734...cd4
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #13 Skrevet 2. februar 2022 Har mistet troen på politiet. En korrupt, voldelig og sendrektig etat som skjuler egne lovbrudd og som tiltrekker seg perverse folk med maktfantasier. Har mistet troen på NAV. Der har det øverste målet for virksomheten endret seg så mye at selve institusjonen jobber direkte kontraproduktivt. I stedet for å være brukernes vakthund og hjelper, har NAV nå noen målsettinger som dreier seg om 1) å holde egne saksbehandlere beskjeftiget og 2) å sørge for at budsjettene ikke ryker, dvs kutte i hvem som får tilgang på lovbestemte ytelser, sånn at den samla summen går ned. Anonymkode: e2aa2...f2e
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #14 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har også mistet troa på menneskeheten, men ned motsatt fortegn. Jeg har mistet troa på at mennesker er støttende og lojale i kriser. Jeg har mistet troa på retten til å bestemme over egen kropp. Over retten til å være uenig med de som bestemmer uten å motta hets, drittslenging og ønsker om at jeg bør dø ved å kveles i mitt egen slim. Jeg har mistet troa på mediene og deres objektive dekning - den eksisterer ikke. Jeg har mistet troa på at det er en fin ting å stille kritiske spørsmål, tenke selv og vurdere ulike kilder. Isåfall må man være forberedt på det verste hos folk, og mange av dem henger her inne på forumet. Anonymkode: f9734...cd4 Men tåler du ikke at dine egne kritiske spørsmål møtes med kritiske spørsmål, da? Anonymkode: e2aa2...f2e
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #15 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Selv har jeg mistet troen/håpet om å finne en partner/kjæreste. Anonymkode: 48e0d...9b5 Jeg hadde også mistet håper for lengst da jeg bikket 35 år og hadde vært singel i 8 år. Hadde forsonet meg med å være evig singel og barnløs. Så dukket han plutselig opp likevel da jeg minst ventet det. Helt av seg selv og uten at jeg søkte etter det (ham). Nå har vi vært sammen i 7 år og har to barn. Så akkurat når det kommer til kjærligheten er det ingen vits å slutte å håpe. Med mindre man er så gammel at man burde hatt en plass på sykehjem🙃 Anonymkode: 16dc8...cd9
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #16 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde også mistet håper for lengst da jeg bikket 35 år og hadde vært singel i 8 år. Hadde forsonet meg med å være evig singel og barnløs. Så dukket han plutselig opp likevel da jeg minst ventet det. Helt av seg selv og uten at jeg søkte etter det (ham). Nå har vi vært sammen i 7 år og har to barn. Så akkurat når det kommer til kjærligheten er det ingen vits å slutte å håpe. Med mindre man er så gammel at man burde hatt en plass på sykehjem🙃 Anonymkode: 16dc8...cd9 Min grandtante fikk seg kjæreste på sykehjemmet! Hun satt i rullestol og kunne omtrent ingen ting, men han kavaleren hennes var sprekere, og svinset rundt og gjorde ærend for henne og kjøpte frukt og konfekt til henne! Det er ikke over før det er over 😉 Anonymkode: e2aa2...f2e
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #17 Skrevet 2. februar 2022 Østerdølen skrev (6 timer siden): Jeg og har mistet trua på mennesket. Mennesker som jeg alltid har sett på som smarte og oppegående svelger løgn og usannheter som de har lest på nettet. De tror på konspirasjonsteorier og løgner, at det finnes store sammensvergelser kun for å tjene store penger på folk og styre dem og ta friheten fra dem. De samme bruker så vannvittig med penger for å kjøpe vitaminer og urter som skal beskytte dem fra korona (som de i samme åndedrag påstår ikke eksisterer), som de kjøper fra de samme folka som påstår at myndighetene og andre skammer dem. Du har mista trua på mennesket er greit nok…men pga en bitte liten minoritet som tror på konspirasjons teorier rundt pandemien? Påstår du at disse menneskene representerer folk flest? De representerer ikke en gang uvaksinerte flest😅 Anonymkode: 16dc8...cd9
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #18 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Har mistet troen på NAV. Der har det øverste målet for virksomheten endret seg så mye at selve institusjonen jobber direkte kontraproduktivt. I stedet for å være brukernes vakthund og hjelper, har NAV nå noen målsettinger som dreier seg om 1) å holde egne saksbehandlere beskjeftiget og 2) å sørge for at budsjettene ikke ryker, dvs kutte i hvem som får tilgang på lovbestemte ytelser, sånn at den samla summen går ned. Hei! Moren min jobbet i Nav og kan både bekrefte og avkrefte litt av dette. Enkelt forklart ut i fra slik hun har forklart meg det.: Det finnes to typer saksbehandlere i Nav. De som jobber for klientens sak, og de som jobber for ‘ statens pengesekk’. Førstnevnte er omsorgsfull og empatisk. De brenner for de svakeste i samfunnet og gjør alt de kan for å finne best mulige løsninger for dem. Sistnevnte driter i klienten og forsøker heller å motarbeide dem og tolke jussen på måten som fører til avslag på søknader. Antagelig drømte de om å bli advokat, men måtte takke seg til jobb på Nav som saksbehandler. Det handler mye om flaks og uflaks etter hvilken saksbehandler du støter på. Ekstra frustrerende er det når flere saksbehandlere behandler saken din alt etter hvem som svarer på mailen din den dagen. Da kan en risikere å først støte på ei som bakker deg opp og mener du har rett på ditt og datt…for så treffe på en løk som sier du ikke har rett på noen ting i meste omgang. Flest kvinner jobber i Nav, men menn jobber i større grad for pengesekken Norge. Selv om det finnes mange hurper blant kvinnene også;) Anonymkode: 16dc8...cd9
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #19 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Min grandtante fikk seg kjæreste på sykehjemmet! Hun satt i rullestol og kunne omtrent ingen ting, men han kavaleren hennes var sprekere, og svinset rundt og gjorde ærend for henne og kjøpte frukt og konfekt til henne! Det er ikke over før det er over 😉 Anonymkode: e2aa2...f2e Nei vei virkelig ikke hvorfor jeg sa det. Har jo jobbet på sykehjem selv og sett hvordan de gamle kunne flørte med hverandre☺️❤️ Anonymkode: 16dc8...cd9
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #20 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hei! Moren min jobbet i Nav og kan både bekrefte og avkrefte litt av dette. Enkelt forklart ut i fra slik hun har forklart meg det.: Det finnes to typer saksbehandlere i Nav. De som jobber for klientens sak, og de som jobber for ‘ statens pengesekk’. Førstnevnte er omsorgsfull og empatisk. De brenner for de svakeste i samfunnet og gjør alt de kan for å finne best mulige løsninger for dem. Sistnevnte driter i klienten og forsøker heller å motarbeide dem og tolke jussen på måten som fører til avslag på søknader. Antagelig drømte de om å bli advokat, men måtte takke seg til jobb på Nav som saksbehandler. Det handler mye om flaks og uflaks etter hvilken saksbehandler du støter på. Ekstra frustrerende er det når flere saksbehandlere behandler saken din alt etter hvem som svarer på mailen din den dagen. Da kan en risikere å først støte på ei som bakker deg opp og mener du har rett på ditt og datt…for så treffe på en løk som sier du ikke har rett på noen ting i meste omgang. Flest kvinner jobber i Nav, men menn jobber i større grad for pengesekken Norge. Selv om det finnes mange hurper blant kvinnene også;) Anonymkode: 16dc8...cd9 Ettersom årene går tror jeg mindre og mindre på at de empatiske fins der. Det virker som om formålsparagrafen i NAV endret seg en gang rundt 2000, og fra å hete "hvordan kan dette regelverket hjelpe deg som bruker" heter den nå "hvilket hull i regelverket kan vi spore opp til deg". Men det pleier å hjelpe når jeg skriver og sier at jeg skal politianmelde dem for brudd på forvaltningsloven, da. Vanligvis varer det da kun fra 1 til 24 timer før noen ringer og bukker og skraper. Så lenge klientene ikke kan regelverket bedre enn de ansatte, vil klientene bli rævkjørt. Sist jeg tok det stuntet der, fikk jeg etterbetalt over 100.000 kroner som var mine, men som de ikke fikk ut fingeren med. Jeg har fortsatt ca 30.000 utestående som NAV har snytt meg for, men den ene peker på den andre. Det er en evig runddans. Anonymkode: e2aa2...f2e
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #21 Skrevet 2. februar 2022 At menn er bra,har jeg mistet troen på. Er sikker på at kjæresten min er utro mot meg Anonymkode: 49ddd...b33
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #22 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hei! Moren min jobbet i Nav og kan både bekrefte og avkrefte litt av dette. Enkelt forklart ut i fra slik hun har forklart meg det.: Det finnes to typer saksbehandlere i Nav. De som jobber for klientens sak, og de som jobber for ‘ statens pengesekk’. Førstnevnte er omsorgsfull og empatisk. De brenner for de svakeste i samfunnet og gjør alt de kan for å finne best mulige løsninger for dem. Sistnevnte driter i klienten og forsøker heller å motarbeide dem og tolke jussen på måten som fører til avslag på søknader. Antagelig drømte de om å bli advokat, men måtte takke seg til jobb på Nav som saksbehandler. Det handler mye om flaks og uflaks etter hvilken saksbehandler du støter på. Ekstra frustrerende er det når flere saksbehandlere behandler saken din alt etter hvem som svarer på mailen din den dagen. Da kan en risikere å først støte på ei som bakker deg opp og mener du har rett på ditt og datt…for så treffe på en løk som sier du ikke har rett på noen ting i meste omgang. Flest kvinner jobber i Nav, men menn jobber i større grad for pengesekken Norge. Selv om det finnes mange hurper blant kvinnene også;) Anonymkode: 16dc8...cd9 Min erfaring er motsatt. Mannen som jobber der er veldig forståelsefull og omsorgsfull og hjelper meg lett. Mens damen jeg hadde som saksbehandler var en hurpe,jeg er sikker på at hun bare ikke likte meg og derfor gjorde livet vanskelig for meg. Fikk heldigvis se en annen side av henne når jeg ble alvorlig deprimert og sterk angst,da ble hun faktisk omsorgsfull og veldig grei å ha med å gjøre. Anonymkode: 49ddd...b33
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #23 Skrevet 2. februar 2022 Regjeringen Anonymkode: 9745c...779
Østerdølen Skrevet 2. februar 2022 #24 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Du har mista trua på mennesket er greit nok…men pga en bitte liten minoritet som tror på konspirasjons teorier rundt pandemien? Påstår du at disse menneskene representerer folk flest? De representerer ikke en gang uvaksinerte flest😅 Anonymkode: 16dc8...cd9 At man er skeptisk til en ny vaksine, har jeg full forståelse for. Det er også jeg. Heldigvis er det bare en liten minoritet, men de synes i hvert eneste kommentarfelt, om saken omhandler pandemien eller ikke. Med antivax oppgulp om regjering, om media, om alle som ikke ser verden på deres måte. Det som skremmer meg aller mest, er hvor blottet for innsikt disse er, de ser ikke selv at nettopp de ble lurt trill rundt. At de virkelig tror at de "tenker selv","har åpnet øyne" osv, mens de svelger den ene løgnen etter den andre, fra noen få som har sin egen skumle agenda.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #25 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg har også mistet troa på menneskeheten, men ned motsatt fortegn. Jeg har mistet troa på at mennesker er støttende og lojale i kriser. Jeg har mistet troa på retten til å bestemme over egen kropp. Over retten til å være uenig med de som bestemmer uten å motta hets, drittslenging og ønsker om at jeg bør dø ved å kveles i mitt egen slim. Jeg har mistet troa på mediene og deres objektive dekning - den eksisterer ikke. Jeg har mistet troa på at det er en fin ting å stille kritiske spørsmål, tenke selv og vurdere ulike kilder. Isåfall må man være forberedt på det verste hos folk, og mange av dem henger her inne på forumet. Anonymkode: f9734...cd4 Men du faller i samme fellen som så mange andre, du antar at de av oss som ser nytten av restriksjoner og påbud, som skjønner at helsemyndighetene vil oss det beste og har tilgang til kunnskap de fleste av oss ikke har, ikke stiller kritiske spørsmål eller tenker selv. Det er ønskelig at man tenker selv, men da må man også tåle å få beskjed når konklusjonen er direkte feil. Anonymkode: 2e717...454
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå