Gå til innhold

Er det noen som har bachelor i Psykologi?


Gamechanger

Anbefalte innlegg

Hei : ) er det noen som har bachelor i Psykologi? hvor jobber dere? : )  har hørt at det ikke er lett å få jobb med denne utdannelsen, siden man ikke får noe tittel, jeg vurderer å studere selv...

Takk for hjelpen : ) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nokså unødvendig studium, ja. Du ender som hverken fugl eller fisk og er helt avhengig av å legge til en master i noe faktisk jobbgivende. Da kan det blir nyttig. Men alene er det vanskelig. Du kan ikke jobbe klinisk, du kan jo ingenting.

Anonymkode: e0230...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Nokså unødvendig studium, ja. Du ender som hverken fugl eller fisk og er helt avhengig av å legge til en master i noe faktisk jobbgivende. Da kan det blir nyttig. Men alene er det vanskelig. Du kan ikke jobbe klinisk, du kan jo ingenting.

Anonymkode: e0230...374

Det er rart at studieveiledere sier man kan jobbe som miljøterapeut, utviklingskonsulent, attføringskonsulent, sosialkonsulent, forebygging- og rehabiliteringskonsulent, saksbehandler, prosjektleder, rådgiver og .... med bachelor i psykologi 

og så får man ikke disse stillingene når man har bachelor

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min har en bachelor i psykologi i England, dog fordi hun hadde som plan om å studere til psykolog. Nå har hun fått litt kalde føtter, og slik som situasjonen er har hun en ubrukelig utdannelse. Hverken fugl eller fisk. Så styr unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamechanger skrev (16 minutter siden):

Det er rart at studieveiledere sier man kan jobbe som miljøterapeut, utviklingskonsulent, attføringskonsulent, sosialkonsulent, forebygging- og rehabiliteringskonsulent, saksbehandler, prosjektleder, rådgiver og .... med bachelor i psykologi 

og så får man ikke disse stillingene når man har bachelor

 

 

 

 

Problemet er jo at man KAN, men oftest vil utkonkurreres av noen med mer direkte anvendelig kompetanse. Derfor du gjerne ha noe ved siden av, samt selge deg inn godt.

Anonymkode: e0230...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har bachelor i psykologi men med en master i rusavhengighet på toppen. Veldig lett å få jobb, spesielt i kommunale team.  Du er nok avhengig av master eller annen spesialisering men bacheloren er en fin grunnmur. Vil tro det er vanskelig å få jobb med kun bachelor av noe slag i de fleste sektorer i dag. 

Endret av Oslogutt1
Tillegg av tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Jeg tar nå en bachelor i psykologisk helsearbeid. Når jeg er ferdig får jeg jobb som miljøterapeut i kommunen her. Er allerede ansatt i kommunen som fagarbeider da.. 

Anonymkode: 0fce0...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har - men ønsket noe mer, da jeg også opplevde at de med «bare» bachelor ikke ble prioritert.. så har studert endel mer på toppen av den.

Ville muligens valgt annerledes om jeg hadde startet å studere i dag. Samtidig var det et veldig spennende studie!

Anonymkode: 144d2...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro det var lett å få jobb i og med at det finnes gærninger over alt?

Anonymkode: 6f13a...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...