Gå til innhold

Hvis du skulle legge en meny for en hel dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du skulle velge menyen for en hel dag, og dette var en dag som det var noe stort å feire for deg, hva ville du valgt til frokost, lunsj, middag og evt nattmat da? Og drikke til? Du slipper å lage maten om du ikke insisterer, du kan få alt du vil.

Anonymkode: 8d8ee...a66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brød, egg og bacon til frokost med melk og bus, god salat til lunsj med jus, noe viltkjøtt til middag med cola til drikke, og så det samme som middag til nattmat

Anonymkode: 13124...006

Skrevet

Hadde kjørt en litt senere frokost som blir til brunsj med god varmmat /tapas. Når du skriver en stor dag, hva med kun Champagne og jordbær til frokost ? Og kanskje med noe veldig enkelt som fingermat? Melon & skinke? ( Er ikke et frokostmennenske selv:) )

Så spørs det om vi snakker om vinter, vår, sommer i denne anledningen. Kjør mat etter sesongen. Feks en tung gryte synes jeg hører vinteren til enn på sommeren hvor man kan ta noe lettere.

Nattmat? En god suppe med focaccia til. Greit å ikke legge seg på supertung mage .

Dette er hva jeg hadde likt.

Skrevet

Mamma sine rundstykker med majones, egg og reker. 
Suppe på den lokale cafe’en til lunsj. 
Middag noe smakfullt meksikansk. Med masse juicy tilbehør. Klinemat. 
dessert sjokoladefondant med is. 
Etter det er jeg nok veldig mett. 😂

Drikke blir nok Pepsi eller solo. Kanskje et glass prosecco. 

Anonymkode: a7468...0c8

Skrevet

Hadde ønsket et godt ostesmørbrød av loff og med spekeskinke og tomater. Kunne også satt pris på gode pannekaker. De må være tynne med litt sprø kanter da, og ikke sånne tjukke ekle greier.

Til lunsj ville jeg hatt en god salat med god dressing, og en napoleonskake til dessert.

Middag måtte bli and med appelsinsaus eller en god viltgryte med rømme. Ville hatt hjemmebakt loff til siste.

Natt mat måtte bli et lite utvalg av snacks. Gjerne noe hjemmelaget chips med god dipp. 

Kaffe til første måltid, vin til de neste. Hvitvin til lunsj og rød vin til middag. Pils til nattmat. 

Anonymkode: 943b9...9bf

Skrevet

Eg tar utgangspunkt i at dagen skal feires uten barn.

Croissanter, jordbær og kaffe eller muligens champagne til en første frokost på sengen. Deretter en litt sen brunsj med varme og kalde tapas og øl. Fulgt av treretters middag. Her er kvaliteten på maten (og kokken) viktigere enn nøyaktig hva som serveres. Gjerne noe litt avansert sjømat. Eller andebryst. Eller (avansert) meksikansk mat. Panna cotta, creme brulee eller karamellpudding til dessert. 

Nattmat: Noe varmt med litt kjøtt og salt. Ikke så nøye akkurat hva, for på den tiden hadde jeg hatt noen glass innabords, slik at smaksløkene blir mindre fintfølende enn til lunsj/middag.

Anonymkode: 98b31...f92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...