Gå til innhold

Grådig samboer, blir gal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg og samboer skal flytte, tingen er at han ikke vil betale mer enn husleien på det nye stedet, jeg må betale all depositumet og husleie, på litt over 30000 kr. 

Dette er fordi han ikke stoler på meg, fordi jeg kan gjøre det slutt. Jeg har sagt av og til at det må bli slutt da, men det har han også. Råd? 

Anonymkode: fffca...fbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ikke bo sammen med ham! Leve livet med en som ikke stoler på deg?

Anonymkode: 5967b...634

Skrevet

Dere er ikke modne nok til å flytte sammen. Dropp det,

Skrevet
HeiteH skrev (Akkurat nå):

Dere er ikke modne nok til å flytte sammen. Dropp det,

Ser nå dere allerede bor sammen- og begge truer den andre med å «gjøre det slutt». Huff.

Skrevet

Anbefaler deg å gjøre det slutt nå og flytte for deg selv. Du kommer aldri til å få et godt samliv når han har en slik holdning.

Anonymkode: 9099c...cb1

Skrevet

Dere putter inn 15.000 hver. Hvis en part flytter ber dere leieboer se over om det er noen skader. Da betaler den som blir boende den andre part ut 15.000. 

Anonymkode: 48e72...4dc

Skrevet

Det er jo ikke rart dere ikke stoler på hverandre når dere hele tiden truer med å gjøre det slutt. Depositumet vil i så fall stå i ditt navn, så det blir du som får de tilbake ved opphør av leietiden.

Anonymkode: f701d...fad

Skrevet

Du kan jo ikke true en partner med at det blir slutt...!

Man kan være uenig, man kan krangle, man kan være sur og ha dårlige dager, men om trusselen om å gjøre det slutt "stadig hagler" kan han jo ikke stole på deg.

Jeg har vært sammen med mannen min i snart 25 år, og selvfølgelig har det ikke vært idyll hele tiden, men aldri har noen av oss truet med å gjøre det slutt altså.

Så lenge dere begge truer med å gjøre det slutt hver gang dere har en dårlig dag, periode eller krangler så kan ingen av dere stole på at den andre vil prioritere forholdet gjennom de bølgedalene livet gir oss.

Hvorfor er dere sammen da?

Anonymkode: d4602...d6b

Skrevet

Dere passer helt klart ikke sammen. Flytt hver for dere, for begges skyld!

Anonymkode: 9a5cd...f9a

Skrevet

Bo hver for dere til dere blir voksne og blir enige om en avtale begge synes er grei. For all del. Ikke få barn!

Anonymkode: 56bc8...081

Skrevet

Hvis du ikke følger råd om å ikke flytte sammen med fyren: Lei leiligheten i ditt navn, lag skriftlig, detaljert avtale om at dere betaler 50/50 på alt, husleie, strøm, internett, mat og husholdning osv. 

Hvis han ikke endrer seg i løpet av kort tid, og dere får det bra sammen, hiv ham ut. 

Anonymkode: a5e15...96e

Skrevet

Dere har jo tydeligvis ikke felles økonomi en gang. Har dere felles barn? Dere burde virkelig gjøre ting på en bedre måte om dere har barn sammen og skal leve sammen. Om det ender opp med at du betaler inn depositum, så må du i allefall sørge for at det står i kun ditt navn. Jeg ville sagt til banken at de kan notere seg at samboeren din ikke kan ta de ut. 

Men ærlig talt, vil du leve i et forhold som er så turbulent? 

Anonymkode: d6e63...a52

Skrevet

50/ 50, ferdig snakka. Ellers blir det skjevfordeling og krangel. 

Skrevet

Ikke flytt inn med en som ikke vil ta sin andel. 

Anonymkode: 9250a...a2e

Skrevet

Hvordan går det hi, kommer dere frem til ny løsning? 

Anonymkode: d6e63...a52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...