Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Jeg har nå AAP som eneste inntekt. Endelig føler jeg at jeg har mulighet til å hvertfall klare å spare 1000 kr i måneden,det har jeg ikke hatt mulighet til før. Ønsker å spare opp penger til komfirmasjonen til barnet mitt som er til neste år. Problemet at når jeg ikke lenger får AAP så blir jeg nødt å søke midlertidig om sosialhjelp,å da krever de at jeg bruker opp sparepengene først. Hvis jeg sparer pengene på en Lunar konto som er utlandsk for eksempel,vil NAV kunne finne ut at jeg har en konto med penger på da? Anonymkode: 55967...0df
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Jeg har vært i den situasjonen, altså der jeg ikke lenger fikk AAP, og måtte søke sosialhjelp. Jeg fikk ikke sosialstønad før jeg hadde brukt om pengene jeg hadde, men pengene på barnets konto fikk stå. Så da bør du kanskje opprette en konto i barnets navn, og putte pengene inn der. Det er tross alt til konfirmasjonene til barnet. Bare et forslag Anonymkode: b27d7...8c1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har vært i den situasjonen, altså der jeg ikke lenger fikk AAP, og måtte søke sosialhjelp. Jeg fikk ikke sosialstønad før jeg hadde brukt om pengene jeg hadde, men pengene på barnets konto fikk stå. Så da bør du kanskje opprette en konto i barnets navn, og putte pengene inn der. Det er tross alt til konfirmasjonene til barnet. Bare et forslag Anonymkode: b27d7...8c1 Sist jeg søkte sosialhjelp så fikk jeg avslag fordi det sto 5000 kr på en sparekonto i barnets navn. Er barnefaren som har opprettet kontoen å det er han som har spart opp pengene,men siden jeg hadde tilgang til kontoen så fikk jeg avslag. Men heldigvis forklart situasjonen å bevist at det kun er far som har spart pengene,så fikk jeg sosialhjelp. Men konklusjonen er jo at min saksbehandler på NAV godtar ikke sparekonto til barn,da må jeg først bruke de prngene på sparekontoen. Anonymkode: 55967...0df
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Sist jeg søkte sosialhjelp så fikk jeg avslag fordi det sto 5000 kr på en sparekonto i barnets navn. Er barnefaren som har opprettet kontoen å det er han som har spart opp pengene,men siden jeg hadde tilgang til kontoen så fikk jeg avslag. Men heldigvis forklart situasjonen å bevist at det kun er far som har spart pengene,så fikk jeg sosialhjelp. Men konklusjonen er jo at min saksbehandler på NAV godtar ikke sparekonto til barn,da må jeg først bruke de prngene på sparekontoen. Anonymkode: 55967...0df Da er det tydeligvis opp til hvem man møter hos NAV da. For hos meg var det ingen problem. Synd at det skal være sånn, men jeg forstår det også, sånn at ikke alle bare kan legge alt på barnets konto. Ang. konto i utlandet vet jeg ikke, men jeg hadde gjerne tatt ut cash. Litt hver gang jeg hadde handlet, f.eks. Anonymkode: b27d7...8c1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #5 Skrevet 19. januar 2022 Da hadde jeg rett og slett tatt ut kontanter, ev spurt om å få ha en konto hos min mor eller søster. Anonymkode: f9863...453
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #6 Skrevet 19. januar 2022 Hvorfor vil dere lure til dere penger? Det er så klaging på at NAV er "vanskelige", men det kommer jo av folk som dere som ikke er ærlige. Dere gjør bare at krav og regler blir høyere og flere. Anonymkode: 0ed27...148
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #7 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor vil dere lure til dere penger? Det er så klaging på at NAV er "vanskelige", men det kommer jo av folk som dere som ikke er ærlige. Dere gjør bare at krav og regler blir høyere og flere. Anonymkode: 0ed27...148 Jeg skjønner hvorfor du er kritisk. Men, når NAV krever at man bruker opp hver eneste krone man har, så må det være greit å ha noen tusenlapper i bakhånd. Den sosialstønaden er uansett ikke mye å snakke om. Jeg fikk vel ca. halvparten av husleien i sosialstønad, så da var det veldig greit å ha penger til mat i reserve. Anonymkode: b27d7...8c1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #8 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Jeg har nå AAP som eneste inntekt. Endelig føler jeg at jeg har mulighet til å hvertfall klare å spare 1000 kr i måneden,det har jeg ikke hatt mulighet til før. Ønsker å spare opp penger til komfirmasjonen til barnet mitt som er til neste år. Problemet at når jeg ikke lenger får AAP så blir jeg nødt å søke midlertidig om sosialhjelp,å da krever de at jeg bruker opp sparepengene først. Hvis jeg sparer pengene på en Lunar konto som er utlandsk for eksempel,vil NAV kunne finne ut at jeg har en konto med penger på da? Anonymkode: 55967...0df Jeg hadde spart de kontant. Men får du ikke forlenget AAP da, eller søke ufør? Anonymkode: 0fc74...b67
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #9 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner hvorfor du er kritisk. Men, når NAV krever at man bruker opp hver eneste krone man har, så må det være greit å ha noen tusenlapper i bakhånd. Den sosialstønaden er uansett ikke mye å snakke om. Jeg fikk vel ca. halvparten av husleien i sosialstønad, så da var det veldig greit å ha penger til mat i reserve. Anonymkode: b27d7...8c1 Det er jo fordi sosialhjelp er det siste sikkerhetsnettet som skal trå inn når absolutt alle andre muligheter til å forsørge seg selv er prøvd. Om man har penger på bok i andres navn, i utlandet, kontanter i skuffen...det er uansett å svindle til seg penger. Det er midler fra kommunen som går til sosialhjelp, og går det mye ut i sosialhjelp er det mindre til andre ting. Det er bare det nedrigste å gjemme bort penger og så be om at alle vi andre skal spleise på dine utgifter. Anonymkode: 7e3e9...b2a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #10 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har nå AAP som eneste inntekt. Endelig føler jeg at jeg har mulighet til å hvertfall klare å spare 1000 kr i måneden,det har jeg ikke hatt mulighet til før. Ønsker å spare opp penger til komfirmasjonen til barnet mitt som er til neste år. Problemet at når jeg ikke lenger får AAP så blir jeg nødt å søke midlertidig om sosialhjelp,å da krever de at jeg bruker opp sparepengene først. Hvis jeg sparer pengene på en Lunar konto som er utlandsk for eksempel,vil NAV kunne finne ut at jeg har en konto med penger på da? Anonymkode: 55967...0df Vil du virkelig gjøre deg til kjeltring for noen tusenlapper? Og du vil ha våre tips til hvordan du kan snylte oss andre? Anonymkode: 7e3e9...b2a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #11 Skrevet 19. januar 2022 Vvis du oppretter sparekonto i barnets navn, så trenger du ikke bruke dem. Men da bør beløpet være lik barnetrygd. Anonymkode: 53b32...332
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #12 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Vvis du oppretter sparekonto i barnets navn, så trenger du ikke bruke dem. Men da bør beløpet være lik barnetrygd. Anonymkode: 53b32...332 Som sagt fikk jeg avslag på sosialhjelp ettersom barnefaren har en sparekonto i barnets navn;som jeg tydligvis også disponerer. Så nei de godtar ikke sparekonto til barn heller,de pengene må brukes før jeg får sosialhjelp. Anonymkode: 55967...0df
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #13 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Som sagt fikk jeg avslag på sosialhjelp ettersom barnefaren har en sparekonto i barnets navn;som jeg tydligvis også disponerer. Så nei de godtar ikke sparekonto til barn heller,de pengene må brukes før jeg får sosialhjelp. Anonymkode: 55967...0df Jeg fikk det mens barna hadde sparekonto med over 3000 hver. De spurte hvor pengene kom fra. Jeg svarte at det var julegaver og bursdagsgaver. Da sa NAV «vi skal ikke be deg bruke gavene barna dine har fått» Anonymkode: 53b32...332
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #14 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vil du virkelig gjøre deg til kjeltring for noen tusenlapper? Og du vil ha våre tips til hvordan du kan snylte oss andre? Anonymkode: 7e3e9...b2a Er det bedre å si til ungdommen at vi ikke har råd til komfirmasjon? Anonymkode: 55967...0df
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #15 Skrevet 19. januar 2022 Jeg ville tatt dem ut i kontanter eller spurt foreldre/søsken om de kan opprette en sparekonto du kan overføre til hver mnd. Forstår deg godt, frykten for når aap tar slutt er fælt å kjenne på. Anonymkode: 894f3...773
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #16 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Er det bedre å si til ungdommen at vi ikke har råd til komfirmasjon? Anonymkode: 55967...0df Enn å gjøre seg til kjeltring…? Eh… ja. Har du ikke råd så har du faktisk ikke råd. Er ungdommen din så kristen at han/hun føler det som et stort og vanskelig tap å ikke fornye dåpsløftet sitt? For det trenger nemlig ikke koste en eneste krone! Anonymkode: 65515...d34
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #17 Skrevet 19. januar 2022 Hadde tatt det ut i kontanter. Anonymkode: 0e132...172
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #18 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har nå AAP som eneste inntekt. Endelig føler jeg at jeg har mulighet til å hvertfall klare å spare 1000 kr i måneden,det har jeg ikke hatt mulighet til før. Ønsker å spare opp penger til komfirmasjonen til barnet mitt som er til neste år. Problemet at når jeg ikke lenger får AAP så blir jeg nødt å søke midlertidig om sosialhjelp,å da krever de at jeg bruker opp sparepengene først. Hvis jeg sparer pengene på en Lunar konto som er utlandsk for eksempel,vil NAV kunne finne ut at jeg har en konto med penger på da? Anonymkode: 55967...0df Det er jo svindel, skikkelig god rollemodell for barn, å stjele fra felleskapet. Anonymkode: 7cc76...598
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #19 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det er jo svindel, skikkelig god rollemodell for barn, å stjele fra felleskapet. Anonymkode: 7cc76...598 Svindel fordi jeg ønsker å spare penger til barnet mitt?? Som du ser er det veldig forskjellig fra sted til sted. Mange steder godtar de at barnet har en sparekonto i deres navn,å at de skal ikke røres. Anonymkode: 55967...0df
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #20 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Svindel fordi jeg ønsker å spare penger til barnet mitt?? Som du ser er det veldig forskjellig fra sted til sted. Mange steder godtar de at barnet har en sparekonto i deres navn,å at de skal ikke røres. Anonymkode: 55967...0df Der er jo ikke barnets sparepenger som de kan bruke på sykkel e.l, her er det mor som sparer til selskap. Hvorfor skal samfunnet bekoste det? Anonymkode: 7cc76...598
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #21 Skrevet 19. januar 2022 Kunne du ikke spart fra barnet ble født? En konfirmasjon kommer ikke overraskende på. Slutt å snylt på andre! Anonymkode: b8b9e...0b7
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #22 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Kunne du ikke spart fra barnet ble født? En konfirmasjon kommer ikke overraskende på. Slutt å snylt på andre! Anonymkode: b8b9e...0b7 Nei som sagt har jeg ikke hatt mulighet til å spare før jeg fikk AAP. Anonymkode: 55967...0df
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #23 Skrevet 19. januar 2022 Konfirmasjon er uansett bare tull, så lenge dere ikke er ordentlige kristne som virkelig tror på Gud og jesus osv. 99% av Norges ungdom som konfirmerer seg gjør det for gavene/pengene. Hvor mange ungdom tror du hadde giddet p konfirmerer seg hvis de ikke fikk masse gaver og penger? Anonymkode: c982f...a2d
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #24 Skrevet 19. januar 2022 Er det sjanse for at det at det i AAP perioden avklares at du kan jobbe noe og få deg en deltidsjobb når AAp er ferdig? Anonymkode: 61cd9...a49
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2022 #25 Skrevet 19. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Er det bedre å si til ungdommen at vi ikke har råd til komfirmasjon? Anonymkode: 55967...0df Om det er sånn at du lever på sosialhjelp når det nærmer seg konfirmasjon, så kan du søke om støtte til det. Ungdommen har kanskje en annen forelder også som kan dra sin del av lasset? Det er ikke sånn at det er ok å svindle bare fordi man synes at man har en god grunn. Om du skulle blitt tatt i en slik situasjon, tror du NAV ville hørt på forklaringen din og sagt at de legger vekk kravet om tilbakebetaling og ev. politianmeldelse siden du hadde så god grunn til å svindle? Du vet jo selv at det du vil gjøre ikke er greit eller lov. Anonymkode: 7e3e9...b2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå