Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #1 Skrevet 15. januar 2022 Informasjon som trengs: Vi er mindre glad i pasta og unngår det så langt det er mulig Vi spiser ikke kylling annet enn fileter (altså ikke lår, vinger eller hel) Allergier: nøtter, tomater, hvitløk og paprika Liker best mat laget fra bunnen, men har ikke alltid tid til det Fryseren er full, så bør bruke noe av det som er der: karbonader, kjøttboller, kjøttkaker, hel kalkun (denne tror jeg jeg vil vente med. En kalkun til 3 personer er mye rester), sei, lyr, torsk, og en del grønnsaker Jeg orker ikke forberede neste dags middag i dag. Jeg er rett og slett for sliten til det. Ene barnet klarer ikke det han kaller «sterk mat», som vil si pepper…. Ut fra timeplanen, hjelp meg med raske, sunne og gode middager. Torsdag tror jeg middag utgår om ikke ene barnet rekker å lage noe før trening. Legg gjerne med oppskrift og handleliste, men ikke som link, de finner jeg aldri igjen😂 Mandag: hjemme fra jobb 16.45, trening 18.30-20.00, jeg er hjelpetrener Tirsdag: trening 17.30-19.00, hjemme fra jobb 16.45, jeg er trener Onsdag: trening 18.30-20.00, hjemme fra jobb 17.00, jeg er hjelpetrener Torsdag: her blir det vel brødskiver? Hjemme 16.40, trening 17.00-18.30 og 18.30-20.00 jeg er trener og hjelpetrener og kommer for sent til begge treninger. Fredag: taco. Vi skal ingen ting og slapper av Lørdag: bortekamp. Borte fra 08.00 til ca 13.00. Husvask må gjøres Søndag: hjemmekamp. Borte fra 09.00 til ca 12.30. Vaske klær resten av dagen Anonymkode: 1b175...b40
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #2 Skrevet 15. januar 2022 Hva tror du egt du skal oppnå med dette innlegget? Dette ble bare slitsomt. Anonymkode: 1600a...db2
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #3 Skrevet 15. januar 2022 Nei, ellers mange takk! Har nok med min egen. Vedder på du brukte lenger tid på å skrive ned alt dette, enn du hadde brukt på å lage ein meny… Anonymkode: 2f4bb...da5
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #4 Skrevet 15. januar 2022 Du er ikke rent lite kravstor Anonymkode: 29834...90b
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #5 Skrevet 15. januar 2022 Mandag: Hamburger Tirsdag: Kjøttkaker Onsdag: Laks Torsdag:Pølser og mos etter trening, brødskiver før Lørdag: Pizza Søndag fiskegryte Jeg har en dag med suppe, det tar ikke såå lang tid... Anonymkode: dc76b...2ad
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #6 Skrevet 15. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva tror du egt du skal oppnå med dette innlegget? Dette ble bare slitsomt. Anonymkode: 1600a...db2 Jeg trenger hjelp så klart. Det er faktisk lite tid til å lage middager meste uke. Heldigvis er det ikke sånn hver uke Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Nei, ellers mange takk! Har nok med min egen. Vedder på du brukte lenger tid på å skrive ned alt dette, enn du hadde brukt på å lage ein meny… Anonymkode: 2f4bb...da5 Jeg har sittet med den like tom halve dagen, så tenkte å få tips til noe raskt og enkelt Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Du er ikke rent lite kravstor Anonymkode: 29834...90b Har ikke så mange krav, men lite tid akkurat neste uke Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Mandag: Hamburger Tirsdag: Kjøttkaker Onsdag: Laks Torsdag:Pølser og mos etter trening, brødskiver før Lørdag: Pizza Søndag fiskegryte Jeg har en dag med suppe, det tar ikke såå lang tid... Anonymkode: dc76b...2ad Takk for tips Anonymkode: 1b175...b40
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #7 Skrevet 15. januar 2022 Pølser Pizza grandiosa Nuggets med Toro bearnaise Kjøttkaker fra Toro med pommes frites (Gosh!!) Spaghetti og kjøttdeig (med ferdigsaus så klart) Ikke-hjemmelagd lasagne Taco med kjøttdeig Noen som fikk vondt i sjela si nå? Anonymkode: 38e4c...f23
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #8 Skrevet 15. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Informasjon som trengs: Vi er mindre glad i pasta og unngår det så langt det er mulig Vi spiser ikke kylling annet enn fileter (altså ikke lår, vinger eller hel) Allergier: nøtter, tomater, hvitløk og paprika Liker best mat laget fra bunnen, men har ikke alltid tid til det Fryseren er full, så bør bruke noe av det som er der: karbonader, kjøttboller, kjøttkaker, hel kalkun (denne tror jeg jeg vil vente med. En kalkun til 3 personer er mye rester), sei, lyr, torsk, og en del grønnsaker Jeg orker ikke forberede neste dags middag i dag. Jeg er rett og slett for sliten til det. Ene barnet klarer ikke det han kaller «sterk mat», som vil si pepper…. Ut fra timeplanen, hjelp meg med raske, sunne og gode middager. Torsdag tror jeg middag utgår om ikke ene barnet rekker å lage noe før trening. Legg gjerne med oppskrift og handleliste, men ikke som link, de finner jeg aldri igjen😂 Mandag: hjemme fra jobb 16.45, trening 18.30-20.00, jeg er hjelpetrener Tirsdag: trening 17.30-19.00, hjemme fra jobb 16.45, jeg er trener Onsdag: trening 18.30-20.00, hjemme fra jobb 17.00, jeg er hjelpetrener Torsdag: her blir det vel brødskiver? Hjemme 16.40, trening 17.00-18.30 og 18.30-20.00 jeg er trener og hjelpetrener og kommer for sent til begge treninger. Fredag: taco. Vi skal ingen ting og slapper av Lørdag: bortekamp. Borte fra 08.00 til ca 13.00. Husvask må gjøres Søndag: hjemmekamp. Borte fra 09.00 til ca 12.30. Vaske klær resten av dagen Anonymkode: 1b175...b40 Ro ned litt eller så går du på en smell Anonymkode: be0b5...dac
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #9 Skrevet 15. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ro ned litt eller så går du på en smell Anonymkode: be0b5...dac Det er ei uke, ikke resten av livet Anonymkode: 1b175...b40
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #10 Skrevet 15. januar 2022 https://www.miasmat.no/drommekylling/ Anonymkode: 5ea2a...5a1
*blomst* Skrevet 15. januar 2022 #11 Skrevet 15. januar 2022 Du kan få min - ganske hektisk uke her å 😁 Mandag- kylling i kremet saus (vi har pasta til, men funker fint med ris): - kyllingfilet, så stek løk, brokkoli ( vi har oppi paprika, så bytt til noe annet dere liker), hel oppi 1 boks matfløte, 2 spise skjeer kremost krydder, salt pepper. Kok sammen et par minutter - ferdig Tirsdag - pitabrød med salat, aioli og skinke Onsdag - Laksepakke (kan jo byttes med annen fisk siden du har det) med grønnsaker i ovnen Torsdag - Blomkål suppe (fra pose 😱) men med oppkuttet ekstra blomkål oppi. Stekt bacon og vårløk på toppen Helga har jeg ikke planlagt enda 😅
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #12 Skrevet 15. januar 2022 Mandag: Kjøttboller, fløtesaus, brokkoli og potet Tirsdag: Torsk, bacon, potetmos og grønnsaker Onsdag: Kylling wraps, agurk, salat, Feta, tomat, Sweet chilli saus og kesam. Torsdag: Grove brødskiver med karbonade og stekt løk Anonymkode: 9be8c...0c3
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2022 #13 Skrevet 15. januar 2022 Vil du ikke egentlig bare at folk skal se hvor flinktravel du er? Det har nemlig lite med menyen å gjøre hva du skal kl 18 og 2030. Anonymkode: 1600a...db2
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #14 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Vil du ikke egentlig bare at folk skal se hvor flinktravel du er? Det har nemlig lite med menyen å gjøre hva du skal kl 18 og 2030. Anonymkode: 1600a...db2 Jeg har en stressende uke neste uker og nei, det har ikke noe men flink eller ikke å gjøre. Hvis jeg er hjemme 16.45 og skal på trening med et barn 18.30, så forteller det hvor mye tid jeg har på meg. Og når den slutter 20.00, så videre det at det ikke er tid til å lage mat etter trening. Normalt bare kjører jeg til 3 av treningene og lager middag før og etter kjøringen uten problemer. Men når jeg har sagt ja til å være hjelpetrener ei uke, så blir det kaotisk neste uke. Hvorfor er det vanskelig å komme med forslag? Anonymkode: 1b175...b40
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #15 Skrevet 16. januar 2022 Min erfaring er at en forhåndsplanlagt meny og alt innkjøpt på forhånd er det som sparer både tid og penger. Så mitt beste tips er å handle alt på forhånd og ta ut fra fryseren det som trengs kvelden før. Det betyr en del planlegging i helgen, men du verden hvor deilig det er når en hektisk uke starter. Jeg prøver å få til 1-2 middager som er grønnsaksbasert, 1-2 med fisk, så blir det gjerne 2 med kylling og 1-2 med kjøtt. Og 1 av middagene lager barna, med hjelp hvis det trengs. Anonymkode: b49ed...ddb
HeiteH Skrevet 16. januar 2022 #16 Skrevet 16. januar 2022 Informasjon som trengs skriver du. Ikke rart du kjenner på dårlig tid og lite energi om du er like omstendelig på alle området. Her kunne du skrevet: «travel uke neste uke. Trenger tips til raske middager. Har xx og xx i fryseren som jeg gjerne vil bruke». Om dere ikke tåler hvitløk er det bare å ikke putte det oppi. Og hvorfor er den svære kalkunen relevant når den skal spares? Hjelpes! Raske middagsretter: -fiskekaker i pitabrød med salat og valgfri dressing. - laksefilet med ris og stekte grønnsaker. Ferdig pesto ved siden av - blomkålsuppe og godt brød - wok (kjøtt, grønnsaker og en woksaus) - lapskaus med ferdig oppskårne grønnsaker - kjøttboller med potetmos og grønnsaker - torsk i form med grønnsaker og matfløte. Ris ved siden av
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #17 Skrevet 16. januar 2022 HeiteH skrev (34 minutter siden): Informasjon som trengs skriver du. Ikke rart du kjenner på dårlig tid og lite energi om du er like omstendelig på alle området. Her kunne du skrevet: «travel uke neste uke. Trenger tips til raske middager. Har xx og xx i fryseren som jeg gjerne vil bruke». Om dere ikke tåler hvitløk er det bare å ikke putte det oppi. Og hvorfor er den svære kalkunen relevant når den skal spares? Hjelpes! Raske middagsretter: -fiskekaker i pitabrød med salat og valgfri dressing. - laksefilet med ris og stekte grønnsaker. Ferdig pesto ved siden av - blomkålsuppe og godt brød - wok (kjøtt, grønnsaker og en woksaus) - lapskaus med ferdig oppskårne grønnsaker - kjøttboller med potetmos og grønnsaker - torsk i form med grønnsaker og matfløte. Ris ved siden av Hvorfor har du behov for å kritisere? Hvis du alltid gjør det før du svarer, så blir man slitsom. Ellers takk for tips Anonymkode: 1b175...b40
HeiteH Skrevet 16. januar 2022 #18 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor har du behov for å kritisere? Hvis du alltid gjør det før du svarer, så blir man slitsom. Ellers takk for tips Anonymkode: 1b175...b40 Du er ikke i posisjon til å kalle andre for slitsom.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #19 Skrevet 16. januar 2022 HeiteH skrev (11 minutter siden): Du er ikke i posisjon til å kalle andre for slitsom. Det kan da ikke du bestemme. Jeg tenkte rett og slett at det var grei informasjon å ta med fordi jeg da slapp å få en masse tips som ikke ville passet inn. Feks er fylt paprika en rask og enkel rett, men vi kan selvsagt ikke lage det. Anonymkode: 1b175...b40
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2022 #20 Skrevet 16. januar 2022 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Informasjon som trengs: Vi er mindre glad i pasta og unngår det så langt det er mulig Vi spiser ikke kylling annet enn fileter (altså ikke lår, vinger eller hel) Allergier: nøtter, tomater, hvitløk og paprika Liker best mat laget fra bunnen, men har ikke alltid tid til det Fryseren er full, så bør bruke noe av det som er der: karbonader, kjøttboller, kjøttkaker, hel kalkun (denne tror jeg jeg vil vente med. En kalkun til 3 personer er mye rester), sei, lyr, torsk, og en del grønnsaker Jeg orker ikke forberede neste dags middag i dag. Jeg er rett og slett for sliten til det. Ene barnet klarer ikke det han kaller «sterk mat», som vil si pepper…. Ut fra timeplanen, hjelp meg med raske, sunne og gode middager. Torsdag tror jeg middag utgår om ikke ene barnet rekker å lage noe før trening. Legg gjerne med oppskrift og handleliste, men ikke som link, de finner jeg aldri igjen😂 Mandag: hjemme fra jobb 16.45, trening 18.30-20.00, jeg er hjelpetrener Tirsdag: trening 17.30-19.00, hjemme fra jobb 16.45, jeg er trener Onsdag: trening 18.30-20.00, hjemme fra jobb 17.00, jeg er hjelpetrener Torsdag: her blir det vel brødskiver? Hjemme 16.40, trening 17.00-18.30 og 18.30-20.00 jeg er trener og hjelpetrener og kommer for sent til begge treninger. Fredag: taco. Vi skal ingen ting og slapper av Lørdag: bortekamp. Borte fra 08.00 til ca 13.00. Husvask må gjøres Søndag: hjemmekamp. Borte fra 09.00 til ca 12.30. Vaske klær resten av dagen Anonymkode: 1b175...b40 Du burde få mer tid til å bare være deg og å være sammen med familien - det er min tanke. Dette dagsprogrammet hadde jeg blitt deprimert av.. Anonymkode: af132...b32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå