GĂ„ til innhold

Hvilke fisker har du i akvariumet?🐠

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaring og tips til nybegynner er bare hyggelig😊

Anonymkode: ff898...f66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Black Molly, neontetra og en malle, og en kampfisk. 

Anonymkode: 1261d...584

Skrevet

I mitt 250 liters har jeg en stim kardinaltetra, ancistrus, slĂžrhalegullbarbe, noen guramier av ymse slag.

StÞrrelsen pÄ akvariet bestemmer hvilke og hvor mange fisk du kan ha. Dette finner du info om pÄ nettet. Eller spÞr her, sÄ kan jeg hjelpe deg.

Husk at molly, platy, sverdrragere er drettet i saltvann og oppleves derfor noen ganger som skjĂžre i vanlige ferskvannskar.

Anonymkode: 778a0...edb

Skrevet

Takk for svar😊 Ja jeg kommer til Ă„ undersĂžke bĂ„de hvilke fisker som passer godt sammen, samt sjekke hvilket akvarium de kan trives best i. Vil gjerne ha et som renser seg selv🐠

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar😊 Ja jeg kommer til Ă„ undersĂžke bĂ„de hvilke fisker som passer godt sammen, samt sjekke hvilket akvarium de kan trives best i. Vil gjerne ha et som renser seg selv🐠

Husker sĂžskenbarna mine hadde akvarium og kjĂžpte fisker etter hvilke de synes var kule. Etter et nytt tilskudd ble det fĂŠrre og fĂŠrre fisk. De hadde kjĂžpt piraja.

Anonymkode: 911e0...a77

Skrevet

Ørret og laks. 

Anonymkode: 646b7...741

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Renser seg selv?? Hvordan da, mener du? Automatisk vannbytte, eller?

Skrevet

Vi har et lite akvarium, og forelĂžpig bare 5 platy der. Hadde lest at 50% av dem ville dĂž, men her overlevde alle, og 3 uker etter vi fikk dem, kom det en baby-platy 😄 (sĂ„ vi har strengt tatt 6 stk) 

Anonymkode: 8f8fb...657

Skrevet

Da jeg hadde akvarium, hadde jeg en stim kardinaltetra, platy eller molly, noen smÄ maller, et par elefantsnegler og reker. 

En stund hadde jeg reker i alle regnbuens farger pluss minikreps. Kreps er ikke sÄ lett Ä fÄ tak i, jeg kjÞpte de privat (vet ikke lovligheten). 

Anonymkode: 984e0...c28

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Renser seg selv?? Hvordan da, mener du? Automatisk vannbytte, eller?

Et akvarium med en slik pumpe som bidrar til Ä holde vannet rent, slik jeg har forstÄtt det. Da er det vel tilstrekkelig Ä bytte vannet én gang i uken tror jeg.

HI 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Et akvarium med en slik pumpe som bidrar til Ä holde vannet rent, slik jeg har forstÄtt det. Da er det vel tilstrekkelig Ä bytte vannet én gang i uken tror jeg.

HI 

Ja, med et godt filter, helst er utvendig, med dobbel sÄ stor kapasitet som akvariet, fÄr du et fint miljÞ i karet. Da holder det Ä bytte ca 25% av vannet en gang i uka. Jeg har et Eheim utvendig filter som jeg er veldig fornÞyd med. Det er sÄ overdimensjonert at det ikke har vÊrt behov for Ä rense selve filteret pÄ 8 mnd!!

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...