Gå til innhold

Hva synes du om denne helgemenyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredag: Taco med kyllingkjøttdeig 

Lørdag: Grøt og lasagne med hvitløksbrød 

Søndag: Kyllingnuggets og pomfrits. 

Anonymkode: dcdd3...78f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig så er det litt mye junk 😂 Men det er jo godt innimellom det også. Taco kan jo være så mangt og man kan jo pøse på med grønnsaker 🙂

Anonymkode: 41b4a...ffe

Skrevet

Hørtes ut som om menyen kom fra en familie som har dårlig fantasi, dårlig smak og dårlig råd. Hva er det med kylling nuggets og pommes frites? Skal du på Mc Donalds søndag?

Anonymkode: d5103...243

Skrevet

Jeg ville blitt skuffet over kyllingkjøttdeig, men resten så greit ut. Skjønte ikke helt med den grøten, men hvis du mener til lunsj, så greit det. Lasagne slår aldri feil. Tror jeg ville lagd en litt innholdsrik salat til søndagsmaten :-) 

Anonymkode: 3a657...aed

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fredag: Taco med kyllingkjøttdeig 

Lørdag: Grøt og lasagne med hvitløksbrød 

Søndag: Kyllingnuggets og pomfrits. 

Anonymkode: dcdd3...78f

For meg som har melkeallergi, ikke tåler kornprodukter, kylling og tomat, så høres det ut som et mareritt ;)

Men som ellers høres det ut som en helgemeny hvor man bare har tenkt å spise noe kose-seg-i-sofaen-mat. Alt er jo godt, bare man tåler det :) Men jeg savner grønnsaker til maten, det må jeg ha uansett om det er helg eller hverdag.

Anonymkode: 99dbb...ea4

Skrevet

Jeg prøver i mitt hus å holde helgen til lørdag, når det gjelder mat og godis. Vi har derfor stort sett vanlig mat på fredager, i går hadde vi ovnsbakt torsk med poteter og grønnsaker tog sandefjordssmør. I dag er det lørdag og vi skal ha pizza, ungenes valg. I morgen søndag blir det kylling, ovnsbakte rotgrønnsaker og ris. 

Men jeg g prøver å ikke tenke så mye over andres matvaner. Folk får spise det de vil, liker, har råd og tid til ☺️

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hørtes ut som om menyen kom fra en familie som har dårlig fantasi, dårlig smak og dårlig råd. Hva er det med kylling nuggets og pommes frites? Skal du på Mc Donalds søndag?

Anonymkode: d5103...243

Har du så lite fantasi eller er så dårlig på matlaging at McD er ditt eneste alternativ til nuggets og frites? 

Anonymkode: 4f516...8ae

Skrevet

Mye farsemat og junk, men det er helt greit en helg i ny og mer.

Anonymkode: 6822b...f0a

Skrevet

Hvis jeg tar høyde for at du har glemt å nevne alt av salat og grønnsaker, og at alle tre middager serveres med rikelig med grønt tilbehør, og lasagnen er laget fra bunnen med med grønnsaker i bolognesen, så er det en helt grei helgemeny. Jeg hadde byttet nuggets og fries ut med f.eks. grillede kyllingfileter og ovnsbakte båtpoteter el.l. Synes jevnt over at frityr-mat er en uting.

Anonymkode: f7ffc...6e5

Skrevet

For min del hadde ikke en helgemeny sett sånn ut , men folk må få spise det de vil😊

Skrevet
Optatium skrev (1 time siden):

Jeg prøver i mitt hus å holde helgen til lørdag, når det gjelder mat og godis. Vi har derfor stort sett vanlig mat på fredager, i går hadde vi ovnsbakt torsk med poteter og grønnsaker tog sandefjordssmør. I dag er det lørdag og vi skal ha pizza, ungenes valg. I morgen søndag blir det kylling, ovnsbakte rotgrønnsaker og ris. 

Men jeg g prøver å ikke tenke så mye over andres matvaner. Folk får spise det de vil, liker, har råd og tid til ☺️

Høres ut som en fin meny for helgen og jeg er helt enig med deg. 

Skrevet
Optatium skrev (1 time siden):

Så egentlig er det bare fredagsmenyen som er forskjellig for deg og hi?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så egentlig er det bare fredagsmenyen som er forskjellig for deg og hi?

Du likestiller nuggets og pommes frites med kylling, rotgrønnsaker og ris? Ok 😅

Skrevet

Denne helga her ser slik ut:

Fredag: Taco med kyllingkjøttdeig

Lørdag: Hjemmelaget pizza med skinke

Søndag: Hjemmelaget pasta, hjemmelagde kjøttboller karbonadedeig og hjemmelaget pastasaus..

Egentlig skulle vi ha søndagsmiddag med kjøtt og poteter men har ei i hus som går restaurant og matfag og har oppgave i å lage mat og da ble det pasta og kjøttboller..

Anonymkode: 0c78b...aaf

Skrevet

Helgens meny:

Fredag: Sushi levert av Foodora

Lørdag: Spise på fransk Brasseri

Søndag: Vegetarbolognese med fullkornspasta og mozzarellasalat 

Anonymkode: ce48f...08f

Skrevet

Helt ok, men nuggets og pommes frites høres litt tørt ut. Pleier å ha salsasaus, sennepssaus o.l. Samt salat til.

Vi har taco med svinekjøttdeig på fredager. Hver uke. Vi elsker å lage taco sammen. 
Lørdager har vi enten pizza eller pølser i deig. Litt sånn «sitte foran tv og spise» mat. 
Søndager kliner vi til med kjøttkaker eller steik. 

Anonymkode: d5a1a...167

Skrevet

Hvorfor skal taco og lasagne var så usunt . Mange måter og lage det på. Når jeg spiser taco er det storsett bare grønnsaker og litt kjøtt. Lasagne kan lages av kun grønnsaker eller man spiser like mye salat som lasagne. Merkelig holdning og innstilling. 

Anonymkode: d4f77...e50

Skrevet
Optatium skrev (35 minutter siden):

Du likestiller nuggets og pommes frites med kylling, rotgrønnsaker og ris? Ok 😅

Hjemmelaget nuggets og pommes frites (eller stekte poteter som vi lager) laget i stekeovnen er ikke nødvendigvis mye mer usunt enn det du har? Man har vel ofte en salat eller kokte grønnsaker som tilbehør.  Så ja, om jeg ikke direkte sidestiller så syns jeg det kan sammenlignes. 

Men klart, det kan jo fort lage striper i selvtilfredsheten din 😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hjemmelaget nuggets og pommes frites (eller stekte poteter som vi lager) laget i stekeovnen er ikke nødvendigvis mye mer usunt enn det du har? Man har vel ofte en salat eller kokte grønnsaker som tilbehør.  Så ja, om jeg ikke direkte sidestiller så syns jeg det kan sammenlignes. 

*riper

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Igjen … ingen nevnte noe som helst hjemmelaget. Selvsagt kan det meste lages sunnere , men når man kun tar utgangspunkt i det som skrives så svarer man i forhold til det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis jeg tar høyde for at du har glemt å nevne alt av salat og grønnsaker, og at alle tre middager serveres med rikelig med grønt tilbehør, og lasagnen er laget fra bunnen med med grønnsaker i bolognesen, så er det en helt grei helgemeny. Jeg hadde byttet nuggets og fries ut med f.eks. grillede kyllingfileter og ovnsbakte båtpoteter el.l. Synes jevnt over at frityr-mat er en uting.

Anonymkode: f7ffc...6e5

Hvor står det at hi skal frityrsteke maten?

Anonymkode: 9d25f...9ca

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Før det første nevnte ikke hi noe om hjemmelaget i sitt innlegg og for det andre så er ikke «junk» nødvendigvis søppelmat. Tenker mer på at menyen bærer preg av fritert mat og pasta. Det går ikke under sunn mat hos oss. Junkfood er godt det. Ikke det som er greia.

Hvor står det at hi skal fritere maten?

Anonymkode: 9d25f...9ca

Skrevet (endret)

Denne helgemenyen er litt som sex: den kan være skikkelig, skikkelig bra hvis den er bra, og helt pyton. Taco kan være alt i fra Taco-kit fra Rema til nydelig Texmex-mat laget fra bunnen med masse gode grønnsaker og kryddere.

Her er menyen vår. Denne uken har vi satt den opp sammen. Herr Sønn fikk bestemme torsdag, fredag og lørdag. PTN valgte tirsdag og onsdag. Jeg har valgt mandag og søndag. Jeg skulle nok hatt én fiskemiddag til, bare. 

Mandag:  Suppe med kikerter, gulrøtter, søtpotet, løk, hvitløk og hakket tomat + div.krydder

Tirsdag: Fiskekaker m/poteter, erter og remulade

Onsdag: Pasta m/valnøtter, blåmuggost + salat m/tomat, ruccola og rødløk

Torsdag: Salmaburgere m/salat og dagsyltet rødløk og ruccola

Fredag: 7-lags dip med nachos og salat

Lørdag: Biff m/bérnaise, røstipoteter, aspargesbønner + syltet løk 

Søndag: Daal m/chutney, raita og naan

Endret av MammantilNurket
Skrevet
MammantilNurket skrev (4 minutter siden):

Denne helgemenyen er litt som sex: den kan være skikkelig, skikkelig bra hvis den er bra, og helt pyton. Taco kan være alt i fra Taco-kit fra Rema til nydelig Texmex-mat laget fra bunnen med masse gode grønnsaker og kryddere.

Her er menyen vår. Denne uken har vi satt den opp sammen. Herr Sønn fikk bestemme torsdag, fredag og lørdag. PTN valgte tirsdag og onsdag. Jeg har valgt mandag og søndag. Jeg skulle nok hatt én fiskemiddag til, bare. 

Mandag:  Suppe med kikerter, gulrøtter, søtpotet, løk, hvitløk og hakket tomat + div.krydder

Tirsdag: Fiskekaker m/poteter, erter og remulade

Onsdag: Pasta m/valnøtter, blåmuggost + salat m/tomat, ruccola og rødløk

Torsdag: Salmaburgere m/salat og dagsyltet rødløk og ruccola

Fredag: 7-lags dip med nachos og salat

Lørdag: Biff m/bérnaise, røstipoteter, aspargesbønner + syltet løk 

Søndag: Daal m/chutney, raita og naan

Det var en variert og kreativ meny! Blir alltid inspirert av å lese sånne lister som din her. Særlig når kombinasjonene er andre enn det jeg pleier å ha😊. Herlig! 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Det var en variert og kreativ meny! Blir alltid inspirert av å lese sånne lister som din her. Særlig når kombinasjonene er andre enn det jeg pleier å ha😊. Herlig! 

Har min egen vri på 7-lags dip - relativt sunn med unntak av osten på toppen: bruker gjerne kjøttdeig av svin/kylling eller karbonadedeig i bunnen. Noen ganger bønner eller vegetardeig. Bruker tacokrydder fra Helios eller lager blanding selv. Guacamolen er hjemmelaget også bruker jeg mager kesam isteden for rømme. Lager ofte salsa selv, men rakk ikke det i går. Når den er ute av ovnen topper jeg med finhakket tomat, vårløk og koriander. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...