Gå til innhold

Ang uker sykmeldt og ny periode for sykmeld ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var sykmeldt ut uke 28 i fjor. 
maksdato for sykmelding hadde vært i slutten av september i fjor. 
Kom meg på beina og har når uke 3 er fullført, jobbet 26 uker. 
Har jeg da rett på ny sykmeldingsperiode på 52 uker eller hvordan funker dette ? 

Anonymkode: 2ad97...bb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke så mye å spekulere i, er du syk, så er du vel syk? Og motsatt? Info om rettigheter og plikter står på NAV sine sider forøvrig. 

Anonymkode: 49458...501

Skrevet

Ja, du har fulle rettigheter igjen etter 26 uker uten sykemelding. 

Anonymkode: 4d36c...661

Skrevet

For en heldig arbeidsgiver du har. Jobber deg på dagen over minimum og så sykemeldt igjen. Slike som deg får sparken hos oss den dagen sykmeldingen er makset. 

Anonymkode: 07611...7a6

Skrevet
13 hours ago, Anonym bruker said:

For en heldig arbeidsgiver du har. Jobber deg på dagen over minimum og så sykemeldt igjen. Slike som deg får sparken hos oss den dagen sykmeldingen er makset. 

Og for ikke å glemme arbeidsavklaring i inntil 3 år før man kan si opp noen med fast stilling. Imens går andre ansatte med usikre 3 månedersvikariat for å dekke opp.... håpløst tungrodd system!  

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Og for ikke å glemme arbeidsavklaring i inntil 3 år før man kan si opp noen med fast stilling. Imens går andre ansatte med usikre 3 månedersvikariat for å dekke opp.... håpløst tungrodd system!  

Det stemmer ikke.

Etter et år med sykemelding kan arbeidsgiver si deg opp.

Det vanlige er å søke permisjon mens man har aap, men arbeidsgiver er på ingen måte pålagt å innvilge det.

Anonymkode: 4bbd3...c8a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det stemmer ikke.

Etter et år med sykemelding kan arbeidsgiver si deg opp.

Det vanlige er å søke permisjon mens man har aap, men arbeidsgiver er på ingen måte pålagt å innvilge det.

Anonymkode: 4bbd3...c8a

Ja, men da jobber de 26 uker igjen og så er det ny runde. Og sånn kan man gå i årevis.

Anonymkode: f0b6d...89f

Skrevet

Nei jeg har ingen planer om å bli sykmeldt igjen. 
Men om jeg skulle bli rammet av corona og blir bra satt ut av spill pga det, så har jeg jo mine bekymringer selvfølgelig. 
Var sykmeldt pga feil etter operasjon så d tok en del lenger tid å komme seg enn planlagt. Men er nå bra fra det heldigvis. 

Anonymkode: 2ad97...bb5

Skrevet

Selv om man stiller et spørsmål så betyr ikke det at man skal misbruke ordningen 🙄man kan bli sykemeldt igjen før det har gått 26 uker, men da fortsetter man å telle uker i den samme sykemeldingsperioden. Etter 26 uker som friskmeldt starter man på null og har 52 uker igjen. 

Anonymkode: 87982...c43

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Selv om man stiller et spørsmål så betyr ikke det at man skal misbruke ordningen 🙄man kan bli sykemeldt igjen før det har gått 26 uker, men da fortsetter man å telle uker i den samme sykemeldingsperioden. Etter 26 uker som friskmeldt starter man på null og har 52 uker igjen. 

Men hi har brukt 26 uker, så hun har ingenting igjen.

Anonymkode: 64380...4e0

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Anonymkode: 07611...7a6

Vedder på at du aldri har jobbet en dag i ditt liv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Men hi har brukt 26 uker, så hun har ingenting igjen.

Det har hun da? Man kan være sykemeldt i 52 uker i en sm periode. Er man friskmeldt i mer enn 26 uker, starter man på en ny periode, altså kan man være sm i 52 uker. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Det har hun da? Man kan være sykemeldt i 52 uker i en sm periode. Er man friskmeldt i mer enn 26 uker, starter man på en ny periode, altså kan man være sm i 52 uker. 

Sorry, jeg tenkte helt feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...