Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Får jo sparebøsser utdelt når man oppretter konto til barna, men her i hus føler jeg de bare tar opp plass. Vi setter pengene rett inn på kontoene til barna. Kontanter er jo ikke så vanlig lenger. Fyller dere på disse bøssene fortsatt eller har dere kanskje bare kvitter dere med de? Anonymkode: d44c4...09d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 Fylte opp i starten, har vel vært i banken og tømt den én gang. Barnet er 10 år nå, og kontoen ble opprettet da han var 2 mnd. 😛 Etter det har vi tatt ut penger fra den når vi har trengt småpenger og overført til sparekontoen til barnet. Nå er det bare kronestykker der, og den står egentlig bare og tar opp plass her også. Har fast overføring til sparekonto, og kontanter har vi bare når vi har tatt det ut fordi vi trenger det til noe spesielt. Anonymkode: 5411c...52b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Vi putter ikke penger på den, men besteforeldrene er litt gammeldagse og gir kontanter. Vi foreldre setter barnetrygden inn i fond øremerket barna. Anonymkode: bd741...d01
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Nei setter heller inn på sparekonto Anonymkode: 1334e...1ab
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Det gjør de selv. Får penger til bursdager, jul, noe lommepenger, av tannfeen osv. Jeg synes det er viktig at ungene ser penger og får et forhold til kontanter. Anonymkode: a37a7...733
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 Nå er mine blitt tenåringer da, så sparing på bøsse er uaktuelt;) Men vi forsøkte å gjøre det da de var små. Ungene synes det var stas å få småpenger for å gjøre oppgaver eller de fikk penger til bursdag og av og til ellers av besteforeldre. Ulemoen var st deg etterhvert ble veldig tungvindt å tømme bøssene. Banken slutta med tradisjonell kasse, kundeskranken fant ikke alltid nøkler til å åpne bøssene og jeg følte at de ansatte faktisk synes det var styrete med unger som stolt kom med bøssa si. Anonymkode: 37d5f...e5f
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 Mine to er 13 og 14 år og sparer på en felles bøsse. De får litt penger og mynt fra div naboer de gjør litt småjobber for, av bestefar osv. Mannen min driver et verksted og det får de raide innimellom med en søppelsekk for å finne tomflasker. Det blir litt penger på et år. Det tømmer de i automaten i banken og får inn på kontoene sine. Jeg har aldri fylt bussene, det gjør de selv. Anonymkode: b6aae...be4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå