Gå til innhold

Samboeren min bryr seg ikke og hjelper ikke


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Okei, jeg har en liten utblåsning. Jeg er gravid i uke 9, og det var planlagt. Men helt siden øyeblikket jeg fortalte samboeren min at vi ventet barn har jeg ikke følt den gleden jeg trodde han skulle vise. Vi hadde prøvd i over et år, så jeg trodde at når jeg endelig fikk to streker så ville han hoppe i taket. 
men Neida, han ble sur på meg for at jeg vekte han, og la seg til å sove igjen…

jeg tenkte ikke noe mere over det, da jeg mest sannsynlig ikke ville likt å bli vekt tidlig selv. Men nå, de siste ukene har jeg vært en del svimmel og kvalm og er dermed sykemeldt fra jobb. Jeg sliter med å komme meg ut av senga om morgenen, og kommer jeg meg først ut er jeg så svimmel at jeg ikke får gjort noe og havner dermed tilbake i sengen eller sofaen. 

og hver dag, har jeg bare fått irriterte kommenterer om at jeg klager på kvalmen eller svimmelheten, og at jeg burde gjøre litt her hjemme selv om jeg er gravid. Han gjør aldri noe her hjemme, men oppfører seg som en helgen om han har klart å sette på en klesvask med sine egne skitne truser, som jeg senere må ta over i tørketrommel også brette en time senere. Hører nå at det her sikkert er helt dødfødt hele forholdet. Men hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: 4b86e...0ab

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Høres ut som dere har ulike forventninger til mange ting i livet og til hverandre. Du er Super-happy-Super-gravid og han er litt mer avflatet - som er vanlig, særlig for kommende fedre såpass tidlig i svangerskapet. 
Dere må snakke om dette og justere dere begge to. Dere må forstå og anerkjenne hverandre, den andre dine følelser og godta at dere også er ulike. 

Anonymkode: 02944...282

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...