Gå til innhold

Tar dere dere nær av negative ting om dere selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da dersom dere høre en mening om dere evt negativ osv. Eller bryr dere dere ikke om sånt? 

Anonymkode: b09d4...8aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nesten bare hørt negativt dritt om meg hele livet. Det var veldig tungt da jeg var barn og ungdom, og nå som voksen bryr jeg meg ikke lenger. 

Anonymkode: d1514...570

Skrevet

Ja, og jeg kunne ønske jeg ikke brydde meg så mye!

Anonymkode: 0c84f...90d

Skrevet

Kommer an på hva som blir sagt og av hvem. 

Anonymkode: e6e34...925

Skrevet

Det kommer an på hva det er og hvem det kommer fra. Om jeg hører ar jeg er en elendig danser eller at det gjør vondt å høre meg synge gjør det ingenting. Det er sant og rokker ikke ved mitt selvbilde. Om noen som kjente meg og betydde noe hadde kritisert meg for å være en dårlig mor derimot ville det vært sårende.

Anonymkode: d3fc4...263

Skrevet

Ja det ødelegger hele dagen dessverre.

Anonymkode: ac4af...8e6

Skrevet

Ja, av og til. Kritikk fra mannen tåler jeg dårlig, selv om det er konstruktiv kritikk. Kritikk fra jobben håndterer jeg bedre.

Anonymkode: 1c9a2...739

Skrevet

Så lenge det er sant så går det jo helt fint. Jeg er fullt klar over at jeg har både positive og negative sider. Skulle det være noe jeg ikke kjenner meg igjen i, så prøver jeg å tenke over om det er noe i det som er blitt sagt. 

Anonymkode: eed1c...7f2

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, av og til. Kritikk fra mannen tåler jeg dårlig, selv om det er konstruktiv kritikk. Kritikk fra jobben håndterer jeg bedre.

Anonymkode: 1c9a2...739

Jeg hadde ikke vært sammen med en mann som kom med "konstruktiv kritikk" gjentatte ganger. Man er sammen med noen for at vedkommende skal bygge deg opp, ikke rive deg ned. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så lenge det er sant så går det jo helt fint. Jeg er fullt klar over at jeg har både positive og negative sider. Skulle det være noe jeg ikke kjenner meg igjen i, så prøver jeg å tenke over om det er noe i det som er blitt sagt. 

Anonymkode: eed1c...7f2

Det har vel de fleste. Det er når folk begynner å generalisere at man tviler på seg selv. For eksempel er det ikke noe som heter "dårlig mor", "dårlig kone", "dårlig" ditten og datten. Det å være en mor er en lang rekke aspekter, og de aller færreste er dårlige på alle aspektene. Andre ting er for eksempel "stygg" eller "idiot". Skjønnheten er subjektiv, og det samme er vurderingen av andres kognitive evner.

Skrevet

Kommer vel an på hvem om ytrer den negative kommentaren. Hvis den kommer fra en ukjent nobody i et kommentarfelt, bryr den meg mindre enn null. Sannsynligvis bare ler jeg.

Kommer den fra kjæresten min, vil den kanskje gjøre vondt, eller den vil få meg til å lure på hva det er som plager ham ved min atferd. Kommer den fra en kollega vil jeg anta at vedkommende har PMS eller sliter med noe annet selv, som ikke involverer meg.

Anonymkode: c8211...845

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde ikke vært sammen med en mann som kom med "konstruktiv kritikk" gjentatte ganger. Man er sammen med noen for at vedkommende skal bygge deg opp, ikke rive deg ned. 

Er den konstruktiv, så river den ikke ned. F eks kan en ektefelle godt si til den andre at «ditt alkoholforbruk setter forholdet i fare» eller «når vi to snakker sammen om noe vanskelig, ender det gjerne med at du blir sint og låser deg inne på badet. Det skader forholdet vårt at reaksjonsmønsteret ditt er så låst.» 

Anonymkode: c8211...845

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...