Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 https://www.helsedirektoratet.no/retningslinjer/spiseforstyrrelser/om-spiseforstyrrelser/definisjon-og-diagnostiske-kriterier "F 50.1 Atypisk anorexia nervosa (atypisk anoreksi) Kategorien skal brukes for individer som mangler ett eller flere av de mest sentrale kjennetegnene ved anoreksi som amenorrè, eller betydelig vekttap, men som på en annen måte har et ganske typisk klinisk bilde. Kategorien skal ikke brukes for spiseforstyrrelser som ligner anoreksi, men som skyldes kjent somatisk lidelse." Anonymkode: 83215...66b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): https://www.helsedirektoratet.no/retningslinjer/spiseforstyrrelser/om-spiseforstyrrelser/definisjon-og-diagnostiske-kriterier "F 50.1 Atypisk anorexia nervosa (atypisk anoreksi) Kategorien skal brukes for individer som mangler ett eller flere av de mest sentrale kjennetegnene ved anoreksi som amenorrè, eller betydelig vekttap, men som på en annen måte har et ganske typisk klinisk bilde. Kategorien skal ikke brukes for spiseforstyrrelser som ligner anoreksi, men som skyldes kjent somatisk lidelse." Anonymkode: 83215...66b Så de som driver med p.a. kan falle inn under atypisk anoreksi? Anonymkode: 7b101...78b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Så de som driver med p.a. kan falle inn under atypisk anoreksi? Anonymkode: 7b101...78b Vet ikke hva p.a. er. Hvorfor spør du slike detaljerte spørsmål om anoreksi, egentlig? Anonymkode: 83215...66b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Vet ikke hva p.a. er. Hvorfor spør du slike detaljerte spørsmål om anoreksi, egentlig? Anonymkode: 83215...66b Jeg synes det var et heller diffust spørsmål. Det var derfor jeg understreket kan. Anonymkode: 7b101...78b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Jeg synes det var et heller diffust spørsmål. Det var derfor jeg understreket kan. Anonymkode: 7b101...78b Men hva er p.a? Anonymkode: 22a14...361
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #7 Skrevet 4. januar 2022 For min del betydde det anoreksi med flere hint av andre spiseforstyrrelser, i hovedsak bulimi og ortoreksi. Det var altså ikke bare symptomer på anoreksi, men også de to andre. Anonymkode: c936e...896
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #8 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men hva er p.a? Anonymkode: 22a14...361 Hvis du ikke vet så ikke spør. Du vil ikke vite det heller. Helt ærlig, det er noe du er lykkelig uvitende om hva det er. Jeg rotet meg borti det som ung, det var dumt. Veldig dumt. Du vil ikke vite hva det er. Anonymkode: 7b101...78b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Så de som driver med p.a. kan falle inn under atypisk anoreksi? Anonymkode: 7b101...78b Jeg er ingen ekspert, men vil ikke tro det er sånn. Anoreksi er på en måte en annen type handling enn å drive med PA. Man kan fint være frisk og drive med PA, og man kan være syk uten å drive med det. Anonymkode: c936e...896
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #10 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Jeg er ingen ekspert, men vil ikke tro det er sånn. Anoreksi er på en måte en annen type handling enn å drive med PA. Man kan fint være frisk og drive med PA, og man kan være syk uten å drive med det. Anonymkode: c936e...896 Takk. Det er det inntrykket jeg også har. Beklager dumt spørsmål. Anonymkode: 7b101...78b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå