Gå til innhold

Slo hodet etter fall på isen isted.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle måke bort snø og det er da glatt is under og jeg vet det og er forsiktig, men faller likevel og slår bakhodet. Jeg besvimer IKKE, men siden det gikk litt rundt ligger jeg noen sekunder for å summere meg og finne ut hvor jeg har slått meg. Reiser meg så opp og kjenner at hodet er vondt, men har ikke sår.

Jeg setter meg ned og kjenner på et voldsomt trykk i hodet. Er mer det enn at det er vondt. Trykk i begge ørene. Forholder meg rolig slik at trykket kanskje stopper. Men det gjør ikke det. Går inn og grubler litt og håper det skal gi seg. Det gjør det ikke, så ringer legevakt for råd. Sykepleier spør om de typiske tingene, men jeg svarer nei på om jeg har besvimt, kastet opp osv. Jeg forteller om trykket i ørene og det hadde hun ikke noe spesiell kommentar på, og ber meg om å ta smertestillende og se an og evt ringe igjen. 

Og det er greit, jeg tror jo selv at dette ikke er så ille som hjernerystelsd, men nå har det gått en times tid og det ene øret blir vondere og vondere selv om det er bakhodet jeg slo meg på. Kanskje jeg slo hull på tromhinna? Vondt i kjeven også på den siden. Finner ikke noe om øretrøbbel etter hodeslag på google. Noen som vet mer om dette? 

For ordens skyld så har jeg medfødt hørselsskade samt ofte problem med dotter i ørene i bakker og ved flyreiser. Så jeg har generelt ofte trykkproblem, men nå er det jo vondt også i kjeven og rundt på hele den siden 😯🤔

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legevakta, nå. Kjære deg, ikke ta sjanser.  God bedring.

Anonymkode: 2ef3a...8fe

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Legevakta, nå. Kjære deg, ikke ta sjanser.  God bedring.

Altså, jeg ser at du alt var i kontakt, men dette er nye symptomer.

Skrevet

Lege. Nå.

Dette kan bli hva som helst, og slag mot bakhodet er MYE verre enn mot panna/ansiktet!

Anonymkode: fbe19...b74

Skrevet

Enig med de andre - kom deg til legevakten!

Dette kan være alt fra at du bare er forslått til noe langt mer alvorlig, så det SKAL undersøkes av lege NÅ!

Ps - ikke kjør bil selv!

Anonymkode: 6f03e...08e

Skrevet

Holdt deg borte fra skjerm. I flere dager. Jeg fikk ikke beskjed om dette fra sykehuset, sliter veldig i dag. Så ta det med ro. 0 skjerm. 

Anonymkode: 1eee9...844

Skrevet

Ble så jeg ringte legevakten på nytt i 17 tiden. Snakket da med ny sykepleier og la frem de nye symptomene. Han mente jeg muligens kunne dratt på meg noe muskulært 🙄 Ikke vet jeg, men han sa det samme som den første at jeg bare kan ta smertestillende og se an. Dette fordi jeg hele tiden har vært ved bevissthet og ikke er kvalm. Jeg få høre på dem jeg, er fortsatt vondt, men er ikke redd det er alvorlig. 

Skrevet
Love my kidz skrev (Akkurat nå):

Ble så jeg ringte legevakten på nytt i 17 tiden. Snakket da med ny sykepleier og la frem de nye symptomene. Han mente jeg muligens kunne dratt på meg noe muskulært 🙄 Ikke vet jeg, men han sa det samme som den første at jeg bare kan ta smertestillende og se an. Dette fordi jeg hele tiden har vært ved bevissthet og ikke er kvalm. Jeg få høre på dem jeg, er fortsatt vondt, men er ikke redd det er alvorlig. 

God bedring 😊. Logg av alle skjermer, så du slapper helt av og ikke trigger noe som helst.

Anonymkode: 93eda...a58

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

God bedring 😊. Logg av alle skjermer, så du slapper helt av og ikke trigger noe som helst.

Anonymkode: 93eda...a58

Takk, ja skal gjøre det nå 🤗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...