Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Ser på tv2 nå og jeg synes at Thorild Moland er helt herlig. Helt enig med henne i at reiseskam er noe tull. Anonymkode: a0874...47e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Nei, jeg kommer ikke til å føle på reiseskam når vi etter snart to års adskillelse reiser for å besøke vår familie i juni. Forhåpentligvis vil mannen klare å hente barna sine hit til Norge etter denne reisen, og da vil vi i hvert fall kunne avstå fra flyreiser i en periode. Å feriere i Norge gjør vi ikke flere ganger etter to år med mislykket ferie, så her blir det biltur til nabolandet i sommer, hvis regelverket som vil gjelde på tidspunktet for ferien tillater det. Anonymkode: f114c...00d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 Nei, ikke i det hele tatt. Anonymkode: 4923c...7c3
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Nei, jeg kommer ikke til å føle på reiseskam når vi etter snart to års adskillelse reiser for å besøke vår familie i juni. Forhåpentligvis vil mannen klare å hente barna sine hit til Norge etter denne reisen, og da vil vi i hvert fall kunne avstå fra flyreiser i en periode. Å feriere i Norge gjør vi ikke flere ganger etter to år med mislykket ferie, så her blir det biltur til nabolandet i sommer, hvis regelverket som vil gjelde på tidspunktet for ferien tillater det. Anonymkode: f114c...00d Men du får da ikke mislykket ferie av å bli i landet, det er antakelig det dummeste argumentet jeg har hørt så langt. Mislykket ligger i dere og deres tilkortkommenhet, i så fall, ikke i geografien. Mislykket ligger i "tåler ikke vær" og generell negativitet, ikke i om du krysser en landegrense. Anonymkode: 233cd...9ee
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men du får da ikke mislykket ferie av å bli i landet, det er antakelig det dummeste argumentet jeg har hørt så langt. Mislykket ligger i dere og deres tilkortkommenhet, i så fall, ikke i geografien. Mislykket ligger i "tåler ikke vær" og generell negativitet, ikke i om du krysser en landegrense. Anonymkode: 233cd...9ee Hvor skrev jeg noe som helst om været? Det var snakk om et hotell som holdt på depositumet i over en uke selv om levering av leiligheten var "godkjent", parkeringsrot, servering av mat med allergener til allergiske barn gang på gang og lignende. I tillegg opplevde vi prisnivået som helt annerledes enn Sverige og Danmark. Man får rett og slett mye mindre for pengene. Anonymkode: f114c...00d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #7 Skrevet 4. januar 2022 Jeg kommer sikkert til å kjenne på det den dagen potensielle barnebarn spør hvorfor vi lot alt gå til helvete når vi egentlig visste bedre. Har reist mye til nå, reise er det beste jeg vet. Hva jeg gjør fremover avhenger av hva verden gjør. Hvis ikke det skjer noe klart og tydelig innen klima fremover, tror jeg rett og slett jeg bare gir faen og tenker jeg skal ha det gøy mens det varer og takke for dansen etterpå. Ingen vits å gå til jobb, spise plantebasert og unngå fly hvis verden brenner opp regnskogen og fortsetter å øke utslippene. Selv om jeg gjerne skulle blitt bestemor, så håper jeg innerst inne at ikke det skjer, for hva slags verden gir vi videre til neste generasjon? Anonymkode: 884b9...510
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #8 Skrevet 4. januar 2022 Føler vel ikek direkte reiseskam men skal sies at jeg følte meg som en skurk da jeg snek meg avgårde til Middelhavet i fjor. Så i år skal absolutt ikke føle noe på det og reise det jeg kan og klarer. Anonymkode: 697c3...ea9
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Skrevet 4. januar 2022 Nei, men så flyr jeg ekstremt lite. Hatt maks 5 flyturer siste 10 år, og alle innenlands for å delta i bryllup. Jeg mener oppriktig at de som flyr mye bør føle på skammen. Det ødelegger miljøet, og hvis man kan gjøre noe for miljøet ved å avtså fra en reise her og der, så bør man det. Det hjelper lite å kildesortere og ha en kjøttfri dag for så å sette seg på et fly. Det er heller ikke fremtidens feil at man bor i et annet land enn familien sin. Anonymkode: aaad6...e7c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #10 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvor skrev jeg noe som helst om været? Det var snakk om et hotell som holdt på depositumet i over en uke selv om levering av leiligheten var "godkjent", parkeringsrot, servering av mat med allergener til allergiske barn gang på gang og lignende. I tillegg opplevde vi prisnivået som helt annerledes enn Sverige og Danmark. Man får rett og slett mye mindre for pengene. Anonymkode: f114c...00d Selvsagt blir det dyrt om man skal velge de dyreste alternativene. Anonymkode: aaad6...e7c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #11 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei, men så flyr jeg ekstremt lite. Hatt maks 5 flyturer siste 10 år, og alle innenlands for å delta i bryllup. Jeg mener oppriktig at de som flyr mye bør føle på skammen. Det ødelegger miljøet, og hvis man kan gjøre noe for miljøet ved å avtså fra en reise her og der, så bør man det. Det hjelper lite å kildesortere og ha en kjøttfri dag for så å sette seg på et fly. Det er heller ikke fremtidens feil at man bor i et annet land enn familien sin. Anonymkode: aaad6...e7c Haha du er søt du! Anonymkode: 7b8cd...323
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #12 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei, men så flyr jeg ekstremt lite. Hatt maks 5 flyturer siste 10 år, og alle innenlands for å delta i bryllup. Jeg mener oppriktig at de som flyr mye bør føle på skammen. Det ødelegger miljøet, og hvis man kan gjøre noe for miljøet ved å avtså fra en reise her og der, så bør man det. Det hjelper lite å kildesortere og ha en kjøttfri dag for så å sette seg på et fly. Det er heller ikke fremtidens feil at man bor i et annet land enn familien sin. Anonymkode: aaad6...e7c Altså … fly er fly. Innenlands eller utenlands Anonymkode: a0874...47e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #13 Skrevet 4. januar 2022 Føler ikke på skam over noe som helst. Anonymkode: 7b8cd...323
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #14 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt blir det dyrt om man skal velge de dyreste alternativene. Anonymkode: aaad6...e7c Det gjorde vi heller ikke. Anonymkode: f114c...00d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #15 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Altså … fly er fly. Innenlands eller utenlands Anonymkode: a0874...47e Jepp. Men en flytur annenhvert år er bedre enn 5 flyturer i året Anonymkode: aaad6...e7c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #16 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det gjorde vi heller ikke. Anonymkode: f114c...00d Hotell er dyrt alternativ Anonymkode: aaad6...e7c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #17 Skrevet 4. januar 2022 Vi burde skamme os over å ha et ikke bærekraftig forbruk. Der kommer reiser inn, men også klær, store hus, biler osv. Anonymkode: 4a858...cbc
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #18 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hotell er dyrt alternativ Anonymkode: aaad6...e7c Hvor skrev jeg om hotell? Anonymkode: f114c...00d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #19 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): snakk om et hotell som holdt på depositumet i over en uke selv om levering av leiligheten var "godkjent", Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvor skrev jeg om hotell? Anonymkode: f114c...00d I sitatet over skrev du om både hotell og leilighet. Det er dyre alternativ Anonymkode: aaad6...e7c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #20 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): I sitatet over skrev du om både hotell og leilighet. Det er dyre alternativ Anonymkode: aaad6...e7c Hotellet eier leilighetskomplekset. Vi leide leilighet i en uke. Vi har ikke hytte eller bobil, og det var ingen andre alternativer. Leiligheten var heller ikke dyr, men det ble krevet depositum på en god del penger som skulle frigjøres med en gang leilighet ble godkjent. Det tok likevel en uke på grunn av noen feil med banken til hotellet, noe som overhodet ikke er greit - vi regnet jo med disse pengene på turen og måtte ta av sparekontoen for å dekke det. Hvilke alternativer hadde du brukt i stedet for leilighet i en by der man ikke kjenner noen man kan overnatte hos? Jeg tar gjerne tips til meg slik at det blir billigere hvis vi må feriere i Norge enda en sommer. Anonymkode: f114c...00d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #21 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hotellet eier leilighetskomplekset. Vi leide leilighet i en uke. Vi har ikke hytte eller bobil, og det var ingen andre alternativer. Leiligheten var heller ikke dyr, men det ble krevet depositum på en god del penger som skulle frigjøres med en gang leilighet ble godkjent. Det tok likevel en uke på grunn av noen feil med banken til hotellet, noe som overhodet ikke er greit - vi regnet jo med disse pengene på turen og måtte ta av sparekontoen for å dekke det. Hvilke alternativer hadde du brukt i stedet for leilighet i en by der man ikke kjenner noen man kan overnatte hos? Jeg tar gjerne tips til meg slik at det blir billigere hvis vi må feriere i Norge enda en sommer. Anonymkode: f114c...00d Hytte på campingplass Anonymkode: aaad6...e7c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #22 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hytte på campingplass Anonymkode: aaad6...e7c Det er ingen campingplasser der vi var, bortsett fra en hyttekompleks der man ikke hadde do og vask på hytta. Uaktuelt med bleiebarn. Anonymkode: f114c...00d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #23 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er ingen campingplasser der vi var, bortsett fra en hyttekompleks der man ikke hadde do og vask på hytta. Uaktuelt med bleiebarn. Anonymkode: f114c...00d Jeg har feriert i Norge fra minste var 1 år. Det har aldri vært problemer med å ikke ha vann eller toalett i hyttene. Vi har også telt, og der er det heller ikke vann eller toalett. Du får den ferien du velger. At det er en feil med banken til hotellet er jo ikke hotellet sin feil. At du mener det er et minstekrav med bad på ei hytte gjør ferien dyrere. Men det er ikke et problem å ikke ha vann i ei hytte altså. Vann hentes, og kan kokes opp. Ei lita balje til 10kr i bagasjen og så har du vaskevannsfat Anonymkode: aaad6...e7c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2022 #25 Skrevet 4. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har feriert i Norge fra minste var 1 år. Det har aldri vært problemer med å ikke ha vann eller toalett i hyttene. Vi har også telt, og der er det heller ikke vann eller toalett. Du får den ferien du velger. At det er en feil med banken til hotellet er jo ikke hotellet sin feil. At du mener det er et minstekrav med bad på ei hytte gjør ferien dyrere. Men det er ikke et problem å ikke ha vann i ei hytte altså. Vann hentes, og kan kokes opp. Ei lita balje til 10kr i bagasjen og så har du vaskevannsfat Anonymkode: aaad6...e7c Jeg sier ikke at jeg ikke har råd til det. Jeg er bare vant til andre priser. Og når jeg er på ferie så ønsker jeg å slippe ekstra styr og slit. Man ferierer for å hvile seg etter et utfordrende år, ikke for å styre med koking av vann, vasking av barn i et fat, stå opp om natta for å følge barna på do i et annet bygg og så videre. Prisforskjellen var heller ikke så voldsom at det lønnet seg. Det er ikke hotellet sin feil at det er feil med banken, nei. Da jeg hadde lignende feil i Sverige, fikk jeg utbetalt kontanter og transaksjonen ble kansellert. Altså, mye bedre service der. Anonymkode: f114c...00d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå