Gå til innhold

Redusert åpningstid i barnehagen og sfo

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vår kommune har de redusert åpningstiden i bhg og på sfo fra normalt 7-17 til 8-1530. De skylder på bemanning, men må uansett holde oppe for barn av foreldre med samfunnskritiske yrker. Jeg forstår ikke hvordan det kan hjelpe på bemanningssituasjonen, men nå er det nå blitt sånn da. 
Er det noen som vet om vi får prisavslag for dette?

Anonymkode: dc135...9fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du spør bhg om.

Anonymkode: f5364...400

Skrevet

Det hjelper på bemanningen siden det vil si de trenger færre på jobb om morgenen og ettermiddagen siden det da er færre barn i barnehagen/på SFO

Anonymkode: fce2f...69b

Skrevet

Det irriterer meg, faktisk. Den ene timen tidlig på morgenen er avgjørende for at jeg kommer tidsnok på jobb, og nå går ikke det. Da kan vi like gjerne si opp plassen og spare pengene ved at jeg jobber redusert. Vi betaler fullpris 4000 kroner på sfo for at poden skal være der 1,5 time etter skoletid. Galskap. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det hjelper på bemanningen siden det vil si de trenger færre på jobb om morgenen og ettermiddagen siden det da er færre barn i barnehagen/på SFO

De er uansett bare én på sfo den første timen, om det er kun min sønn eller om det er fire, fem til. Den samme personen må nå være der for de med samfunnskritisk jobb, så de sparer ingenting på det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

De er uansett bare én på sfo den første timen, om det er kun min sønn eller om det er fire, fem til. Den samme personen må nå være der for de med samfunnskritisk jobb, så de sparer ingenting på det.

Jo, greit at det er slik på deres skole, men regner med at kommunen har flere skoler enn bare den ene, og på større skoler vil det være annerledes og så lenge alle skolene i en kommune skal ha de samme reglene vil også deres skole bli påvirket av det

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det irriterer meg, faktisk. Den ene timen tidlig på morgenen er avgjørende for at jeg kommer tidsnok på jobb, og nå går ikke det. Da kan vi like gjerne si opp plassen og spare pengene ved at jeg jobber redusert. Vi betaler fullpris 4000 kroner på sfo for at poden skal være der 1,5 time etter skoletid. Galskap. 

Er vel 3 måneders oppsigelse på SFO uansett,innen den tid så er det nok full SFO igjen.

Anonymkode: e5ddf...6fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

I vår kommune har de redusert åpningstiden i bhg og på sfo fra normalt 7-17 til 8-1530. De skylder på bemanning, men må uansett holde oppe for barn av foreldre med samfunnskritiske yrker. Jeg forstår ikke hvordan det kan hjelpe på bemanningssituasjonen, men nå er det nå blitt sånn da. 

Er det ikke fordi de er på gult nivå da, for å b.l.a få kabalen med kohorter til å gå opp.

Anonymkode: 28541...fca

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Er det ikke fordi de er på gult nivå da, for å b.l.a få kabalen med kohorter til å gå opp.

Anonymkode: 28541...fca

Jo det er det, I alle fall på SFO hos oss. Som følge av strengere rammer for hvem man kan blande sammen og hvor mange, må det flere personer på jobb, og timene må fordeles deretter.  Det er ikke fordi noen ikke gidder å jobbe. 

Anonymkode: 16838...b51

Skrevet

Da ville jeg tatt kontakt med skolen eller kommunen om å betale bare for ettermiddagsplass pga redusert tilbud. 

Bhg er såpass billig i forhold til den faktiske prisen, så der får du nok ikke noe reduksjon, så lenge de ikke stenger hele dagen. 

Anonymkode: 90b4d...aa9

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er vel 3 måneders oppsigelse på SFO uansett,innen den tid så er det nok full SFO igjen.

Anonymkode: e5ddf...6fa

1 mnd her

Anonymkode: 58d9c...49f

Skrevet

Vi får redusert betalingen på sfo nå når åpningstidene er kortere. At åpningstiden er redusert skyldes retningslinjene på gult nivå. Kritikken kan du rette mot regjeringen, ikke sfo eller kommune. 

Anonymkode: 1441a...353

Skrevet

Fordi barna da er delt i kohorter og det må være et visst antal voksen pr antall barn. Vi åpner tidligere på morgenen, for de med samfunnskritisk, men det er jo et problem, for da er disse barna blandet på tvers av grupper/voksne. 
Du må for all del ikke tro at gult nivå og redusert åpningstid er lettvint for barnehagen. Ingen kan hjelpe hverandre mellom avdelingene, man må bytte på uteområdet, og det er i det store og hele veldig tungvindt. 
Vi reduserte åpningstider før jul pga vi hadde enorm mangel på personale. 

Anonymkode: bb66c...edb

Skrevet
On 1/2/2022 at 3:59 PM, Anonym bruker said:

sånn er det. får ikke prisavsalg pga dette. hjelp heller bhg slik de kan forsetter etterpå

Anonymkode: b32c3...9fd

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

sånn er det. får ikke prisavsalg pga dette. hjelp heller bhg slik de kan forsetter etterpå

Absolutt ikke - det er virkelig ikke min oppgave. Jeg betaler 4000 kr i mnd for 1,5 time sfo om dagen. Det får være sponsing nok. 
HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Absolutt ikke - det er virkelig ikke min oppgave. Jeg betaler 4000 kr i mnd for 1,5 time sfo om dagen. Det får være sponsing nok. 
HI

Forskjell på å få avslag for Sfo og bhg. Bhg er kun litt over 3000 kr for full uke. Sfo ville jeg bedt om å bare betale for ettermiddagsplass. 

Anonymkode: 90b4d...aa9

Skrevet

Du har ansvar for pass av eget barn. 

Men hva sier SFO? Har skjønt det slik her at de som ikke har andre muligheter får ha ungene i Sfo ordinær tid. 

Anonymkode: 936ba...55f

Skrevet
On 1/3/2022 at 8:02 PM, Anonym bruker said:

HI

Jo faktisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...