Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Skrevet 1. januar 2022 Mannen min er verdens største dust, og har ikke vært helt god de siste årene. Den eneste grunnen til at jeg ikke har forlatt han er ar han er flink med barna og jeg fremdeles husker hvorfor jeg falt for han i først omgang og hvordan han var før. Før i kveld snakket vi om noe helt annet, og brått så sier han at han ikke skjønner hvorfor jeg ikke har forlatt han på grunn av hans oppførsel de siste årene og at han er lei seg. Er det håp, hadde egentlig tenkt til å gå til sommeren og bruke ferien på å flytte Anonymkode: 2399a...a5e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 Høres nesten ut som at han ønsker at du skal gå. Han klarer ikke, så han prøver å få deg til å gjøre det Anonymkode: a42dc...b8f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 Han oppfører seg dårlig for å få deg til å gjøre det zlutt? Da slipper han å få på seg at han har gått, for han vil heller ha medfølelsen han vil få ved å være forlatt? Er han utro? Anonymkode: 662f1...1e0
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Høres nesten ut som at han ønsker at du skal gå. Han klarer ikke, så han prøver å få deg til å gjøre det Anonymkode: a42dc...b8f Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Han oppfører seg dårlig for å få deg til å gjøre det zlutt? Da slipper han å få på seg at han har gått, for han vil heller ha medfølelsen han vil få ved å være forlatt? Er han utro? Anonymkode: 662f1...1e0 Jeg fikk liksom litt inntrykk av at han var glad jeg ikke hadde dratt, og han var lei seg for den siste tiden. Nei, det er IKKE snakk om utroskap. HI Anonymkode: 2399a...a5e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 Er han deprimert? Anonymkode: 354e2...71f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Er han deprimert? Anonymkode: 354e2...71f Nei HI Anonymkode: 2399a...a5e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #7 Skrevet 1. januar 2022 Så merkelig Spør han da vel.. Han vet han har vært dust. Bare han kan svare om han vil endre seg Anonymkode: 25fd3...b3c
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #8 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mannen min er verdens største dust, og har ikke vært helt god de siste årene. Den eneste grunnen til at jeg ikke har forlatt han er ar han er flink med barna og jeg fremdeles husker hvorfor jeg falt for han i først omgang og hvordan han var før. Før i kveld snakket vi om noe helt annet, og brått så sier han at han ikke skjønner hvorfor jeg ikke har forlatt han på grunn av hans oppførsel de siste årene og at han er lei seg. Er det håp, hadde egentlig tenkt til å gå til sommeren og bruke ferien på å flytte Anonymkode: 2399a...a5e Syns du skal fortsette denne dialogen og spørre mer om hva han tenker kan være veien fram. Anonymkode: f30ae...5e8
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #9 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så merkelig Spør han da vel.. Han vet han har vært dust. Bare han kan svare om han vil endre seg Anonymkode: 25fd3...b3c Dette ☝ Spør han om hvorfor han selv mener han har vært dust? Be han gi deg noen eksempler på de gangene han selv syntes han har vært dust mot deg. Da vil du jo se om dette er noe han har tenkt over eller noe han bare sier... Si det til han, at du virkelig har vurdert om forholdet er noe å satse på eller om du skal gå. Si du er takknemlig for at han ønsker å endre adferd, og se det an. Kanskje han faktisk har innsett hvordan han har oppført seg. Lykke til ❤ Anonymkode: cc2d7...61e
Pobie Skrevet 2. januar 2022 #10 Skrevet 2. januar 2022 Folk forandrer seg sjelden. At han er klar over det er et godt tegn, men samtidig burde han jo lagt krefter i å forbedre seg hvis han er klar over det? Jeg ville ikke sittet og ventet på at en dust plutselig skal forandre seg. Da måtte han lagt seg flat og jeg måtte sette umiddelbar forbedring, evt terapi osv.
Superdolly Skrevet 2. januar 2022 #11 Skrevet 2. januar 2022 Jeg er enig med Pobie. Det er uhyre sjelden at folk faktisk forandrer seg, og det krever sterk motivasjon og mye innsats for å få det til. Jeg ville nok ha forsøkt å fortsette samtalen og spurt ham hva han mente, om han hadde tenkt å endre atferd eller om han driver med et eller annet spill for å få deg til å forlate ham. Og hvis jeg skulle ha endret mine planer om å forlate ham, så måtte han faktisk ha jobbet knallhardt for å vise at han mente alvor og virkelig endret seg.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #12 Skrevet 2. januar 2022 Jeg ville fortalt ham at du har tenkt på å forlate ham, og at hvis han mener alvor med at han var lei seg og ønsker å holde familien samlet og få et godt forhold til deg igjen, da må han vise i praksis at han ønsker en varig endring og at han kan begynne med å i morgen ringe familievernkontoret/parterapeut og bestille time til dere, slik at dere kan ta ting derfra. På den måten må han vise umiddelbart at han mener det han sier, med en så enkel handling som å ta en telefon. Vil han ikke det, eller utsetter det mer enn en uke eller maks to, så viser han deg egentlig at han ikke greier eller vil ta tak i ting. Nå har han innrømmet at han er en stor del av problemene dere har, da er neste steg at han også tar ansvar for det han har gjort og ikke minst ansvar for å få til en endring. Jeg ville ikke gått med på bare lovnader om at han vil endre seg, jeg ville krevd praktisk handling og parterapi, og stilt det som et krav. Det han sa tolker jeg imidlertid dit at han egentlig setter pris på deg og at du har blitt hos ham, tross at han vet at han har oppført seg som en dust - og da er det håp, hvis han samtidig er villig til å gjør jobben han alene og dere sammen må gjøre for å få tilbake et godt forhold. Anonymkode: 20eaf...950
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå