Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #1 Skrevet 29. desember 2021 Jeg føler meg som en skikkelig taper som blir sittende alene på nyttårsaften og på bursdagen min i januar. Jeg har ikke lyst å sitte alene men har ikke noe valg. De jeg kjente her er flyttet til andre steder, så jeg har ikke noen å invitere hit heller. Sønnen min skal være med venner den kvelden og er bortreist på jobb når jeg har bursdag. I januar har jeg rund dag og jeg hadde tenkt å gå på en konsert men nå ble jo alt avlyst så jeg vurderer om jeg skal gå ut å spise....alene, men det føles så utrolig tragisk. Hvordan endte jeg opp slik? Jeg hadde jo mange venner en stund, så var jeg sammen med en sjalu type og folk trakk seg unna....så dum jeg var! Det er også pinlig å fortelle kollegaer hvor ensom jeg egentlig er, så jeg ungår tema når det kommer opp. Det er ikke bare bare å prøve å invitere noen heller fordi man på et tidspunkt bli så redd for å få avslag at man heller slutter å spørre. Det knyter seg i magen bare ved å tenke på det. Det å se reklame for bord dekket til 4 - 8 personer stikker, det samme gjør myndighetene sitt råd om å ringe noen som man tror trenger en samtale, for jeg vet at ingen kommer til å ringe. Er det flere som har det slik nå i høytiden? Anonymkode: 1559d...764
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #2 Skrevet 29. desember 2021 Det får litt i tykk og napp egentlig. Familien min bor i nærheten, men alle feirer med venner, mine venner feirer med fyll og fest, jeg har barn hvert år, så det passer ikke. Har kjøpt inn mat og så kom plutselig et familiemedlem på at jeg jo er alene, så jeg fikk invitasjon i dag. I fjor spiste vi med søsteren min, men jeg var så sliten etter jobb (6-17) at jeg dro hjem og sov meg gjennom rakettene mens barna ble hos søsteren min og gikk hjem da rakettene var over. Da barna var hos far var jeg som regel alene. Bursdagen bryr jeg meg ikke om. Neste år får du komme og feire med oss😁 Anonymkode: 3790d...341
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #3 Skrevet 29. desember 2021 Jeg synes det er enklere med tanken på å feire nyttårsaften alene i år med tanke på covid. Datteren min er hos faren sin i år og jeg har tenkt til å lage meg god mat og se på The Witcher. Jeg synes først at tanken var vond, men jeg bestemte meg for at jeg skulle kose meg i stedet for å syntes synd på meg selv. Hadde det vært et normalt år, så hadde jeg laget en liten fest og invitert alle jeg liker. Men da ville jeg ha vært tidlig ute. Jeg tar det heller ikke så tungt og det ikke passer for alle. Mange med familie ønsker å feire med de og det har jeg full forståelse for. Så jeg tar ikke et avslag personlig. Anonymkode: 8ce65...9f7
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #4 Skrevet 29. desember 2021 Hvis du bor i Fredrikstad kan jeg gjerne bli med ut og spise i januar!🙂 Anonymkode: b0c56...717
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #5 Skrevet 29. desember 2021 Ja, er alene stort sett hver dag. Anonymkode: 9c83b...0a8
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #6 Skrevet 29. desember 2021 Hvor bor du? Blir gjerne med å feirer bursdag i januar jeg🥳👍 Anonymkode: 2b9ee...909
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #7 Skrevet 30. desember 2021 Reise bort selv, besøke dem du kjenner andre steder? Anonymkode: 4fe0f...1d0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #8 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg føler meg som en skikkelig taper som blir sittende alene på nyttårsaften og på bursdagen min i januar. Jeg har ikke lyst å sitte alene men har ikke noe valg. De jeg kjente her er flyttet til andre steder, så jeg har ikke noen å invitere hit heller. Sønnen min skal være med venner den kvelden og er bortreist på jobb når jeg har bursdag. I januar har jeg rund dag og jeg hadde tenkt å gå på en konsert men nå ble jo alt avlyst så jeg vurderer om jeg skal gå ut å spise....alene, men det føles så utrolig tragisk. Hvordan endte jeg opp slik? Jeg hadde jo mange venner en stund, så var jeg sammen med en sjalu type og folk trakk seg unna....så dum jeg var! Det er også pinlig å fortelle kollegaer hvor ensom jeg egentlig er, så jeg ungår tema når det kommer opp. Det er ikke bare bare å prøve å invitere noen heller fordi man på et tidspunkt bli så redd for å få avslag at man heller slutter å spørre. Det knyter seg i magen bare ved å tenke på det. Det å se reklame for bord dekket til 4 - 8 personer stikker, det samme gjør myndighetene sitt råd om å ringe noen som man tror trenger en samtale, for jeg vet at ingen kommer til å ringe. Er det flere som har det slik nå i høytiden? Anonymkode: 1559d...764 Da er jo dette en god grunn til å bestemme deg for at det kommende året skal du begynne å fornye og utvide nettverket ditt, ev. ta kontakt med tidligere venner også. Du kan spørre en eller to kolleger om de vil være med ut og spise på dagen din, da alle andre er opptatt nå og du kunne tenkt deg å spise ute. Trenger ikke si noe om at du er ensom, du kan bare ta initiativ til å finne på noe sammen. Hvis du ikke gjør noe selv, så er jo det sikreste måten å sørge for at du fortsetter å være mye alene fremover. Vi gå alle på noen smeller med avvisning på ulike områder i livet. Brett opp ermene og bestem deg for at nå skal du gjøre endringer. Begynn på noe helt nytt, hva som helst, som gjør at du blir kjent med flere folk og også får mer innhold i livet ditt, gjerne noe med faste møtepunkt - gruppetrening av et eller annet slag, et blandakor (trenger ofte ikke være god til å synge i utgangspunktet), begynn å spille et instrument, start med en ny hobby, lær en ny ferdighet (ta et klatrekurs, lær deg fluebinding, å slå nuppereller... hva som helst!). Anonymkode: 8c55c...121
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #9 Skrevet 30. desember 2021 Hvor bor du da? 😁🎉Flere her som kan tenke seg å være sammen med deg. 🤩 Anonymkode: 42f76...ee8
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #10 Skrevet 30. desember 2021 Besøk noen av de som har flyttet til andre steder. Benytt anledningen til å pleie gamle vennskap❤️ Anonymkode: 7e7f4...1c7
Admin Skrevet 30. desember 2021 #11 Skrevet 30. desember 2021 Tråden er ryddet for avsporinger. Admin
Daquiry Skrevet 30. desember 2021 #12 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 29.12.2021 den 12.07): Jeg føler meg som en skikkelig taper som blir sittende alene på nyttårsaften og på bursdagen min i januar. Jeg har ikke lyst å sitte alene men har ikke noe valg. De jeg kjente her er flyttet til andre steder, så jeg har ikke noen å invitere hit heller. Sønnen min skal være med venner den kvelden og er bortreist på jobb når jeg har bursdag. I januar har jeg rund dag og jeg hadde tenkt å gå på en konsert men nå ble jo alt avlyst så jeg vurderer om jeg skal gå ut å spise....alene, men det føles så utrolig tragisk. Hvordan endte jeg opp slik? Jeg hadde jo mange venner en stund, så var jeg sammen med en sjalu type og folk trakk seg unna....så dum jeg var! Det er også pinlig å fortelle kollegaer hvor ensom jeg egentlig er, så jeg ungår tema når det kommer opp. Det er ikke bare bare å prøve å invitere noen heller fordi man på et tidspunkt bli så redd for å få avslag at man heller slutter å spørre. Det knyter seg i magen bare ved å tenke på det. Det å se reklame for bord dekket til 4 - 8 personer stikker, det samme gjør myndighetene sitt råd om å ringe noen som man tror trenger en samtale, for jeg vet at ingen kommer til å ringe. Er det flere som har det slik nå i høytiden? Anonymkode: 1559d...764 Jeg blir også alene i morgen og har bursdag i januar. Hvis du bor i Bergen, kan komme til meg i morgen 😊
Annanym Skrevet 31. desember 2021 #13 Skrevet 31. desember 2021 (endret) Send meg melding om du bor i Stavanger/ Sandnes-området👍. Har alltid behov for flere i kohorten min! Hilsen ano 909, som hadde glemt å ta av anonym når jeg postet😅 Endret 31. desember 2021 av Annanym
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå