Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 Vet dere at barna også skal ha 5 uker ferie i løpet av ett år! Om de har 3 uker om sommeren når får de fri de andre 2 ukene? Anonymkode: 81abc...037
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #2 Skrevet 27. desember 2021 Ingen krav om at de dagene skal være sammenhengende for dem eller oss. En fredag her og en mandag der er også feriedager. Tilsammen 5 uker på et år Anonymkode: aed54...2d0
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ingen krav om at de dagene skal være sammenhengende for dem eller oss. En fredag her og en mandag der er også feriedager. Tilsammen 5 uker på et år Anonymkode: aed54...2d0 Så avslappende. Ikke krav om å gi dem en følelse av deilig lang ferie. Ikke krav om så mye egentlig. Men kjekt å ha unger da, tar seg bra ut til Teslaen liksom.. men de må matche. Det er viktig for tilbehøret. Anonymkode: e1e6f...10e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Så avslappende. Ikke krav om å gi dem en følelse av deilig lang ferie. Ikke krav om så mye egentlig. Men kjekt å ha unger da, tar seg bra ut til Teslaen liksom.. men de må matche. Det er viktig for tilbehøret. Anonymkode: e1e6f...10e Du er klar over at ferie må taes når arbeidsgiver bestemmer det? Anonymkode: a74d7...6e4
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Du er klar over at ferie må taes når arbeidsgiver bestemmer det? Anonymkode: a74d7...6e4 Spørsmålet var vel da om barna får ferie når ferien tas. Leser her inne at mange sender barna i barnehagen for selv å få slappe av bår de har ferie. Da er spørsmålet - når får da barna ferie slik at de får 5 uker i løpet av et år? De kan vel ikke ha ferie alene? Anonymkode: c343e...9f8
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #6 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Så avslappende. Ikke krav om å gi dem en følelse av deilig lang ferie. Ikke krav om så mye egentlig. Men kjekt å ha unger da, tar seg bra ut til Teslaen liksom.. men de må matche. Det er viktig for tilbehøret. Anonymkode: e1e6f...10e Nå kjører jeg en 2000 mod Toyota da. Og bor i et gammelt hus jeg ikke har råd til å pusse opp. Men fordommer eksisterer i høyeste grad Anonymkode: aed54...2d0
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Vet dere at barna også skal ha 5 uker ferie i løpet av ett år! Om de har 3 uker om sommeren når får de fri de andre 2 ukene? Anonymkode: 81abc...037 Barna har vel krav på 4 uker ferie slik som arbeidstakere har. 5 uker er det ikke alle som har. Anonymkode: 565e5...2aa
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Spørsmålet var vel da om barna får ferie når ferien tas. Leser her inne at mange sender barna i barnehagen for selv å få slappe av bår de har ferie. Da er spørsmålet - når får da barna ferie slik at de får 5 uker i løpet av et år? De kan vel ikke ha ferie alene? Anonymkode: c343e...9f8 Nå har det seg sånn at jeg kun har mulighet til en feriedag her og der, og da får barna det samme. Det blir til sammen 5 uker uansett om dagene er sammenhengende eller ikke Anonymkode: aed54...2d0
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #9 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Spørsmålet var vel da om barna får ferie når ferien tas. Leser her inne at mange sender barna i barnehagen for selv å få slappe av bår de har ferie. Da er spørsmålet - når får da barna ferie slik at de får 5 uker i løpet av et år? De kan vel ikke ha ferie alene? Anonymkode: c343e...9f8 Mannen og jeg har aldri hatt all ferie sammen. Ungene har hatt mer enn 5 uker ferie fra barnehagen i året og mye fri i jula, men ettersom mannen jobber vanlige timer i romjulen og jeg må kunne rykke ut på kort varsel må vi ha mulighet til å sende dem i barnehagen. Selv om de står på listen betyr ikke det at de kommer så ofte, men bi trenger muligheten. Anonymkode: f96bc...ffe
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #10 Skrevet 27. desember 2021 Nå roper jeg ikke så høyt, men jeg hadde blitt provosert om kommunen hadde vedtatt å stenge barnehagene i romjul og påskeuken. Vi har jobber som gjør at vår travleste tid er i høytidene, så det er helt uaktuelt å ha fri i de periodene. Vi har fire uker hver om sommeren fordelt slik at vi dekker opp sommerferien, dvs at vi kun får en uke sammen. Vi fordeler høstferie, vinterferie og plandager mellom oss så godt det lar seg gjøre, så vi har rett og slett ikke mulighet til å ha fri hele julen og påsken. Vi er faktisk likevel helt supre foreldre som setter barna våre først. Forskjellige familier har forskjellige behov, det skjønner du sikkert om du setter deg ned og tenker deg litt om? Anonymkode: 33a32...e33
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #11 Skrevet 27. desember 2021 Mine unger har 6 uker ferie om sommeren de. Både jeg og mannen jobber i bedrifter som feriestenger, men ikke samtidig. Jeg har 4 uker i juli og mannen to siste i juli og to første i august. Så ungene har fri i 6 uker. Men i romjula må ofte både jeg og mannen jobbe da I dag jobber bare har så jeg og ungene er hjemme. Men i morgen jobber vi begge og da trenger vi barnepass... Anonymkode: 9a7b7...3ac
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #12 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Nå har det seg sånn at jeg kun har mulighet til en feriedag her og der, og da får barna det samme. Det blir til sammen 5 uker uansett om dagene er sammenhengende eller ikke Anonymkode: aed54...2d0 Men da er kanskje ikke du målgruppe for kritikken Anonymkode: c343e...9f8
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #13 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vet dere at barna også skal ha 5 uker ferie i løpet av ett år! Om de har 3 uker om sommeren når får de fri de andre 2 ukene? Anonymkode: 81abc...037 Kan du ikke heller bare finne deg en annen jobb? Sånn shaming av foreldre som har barn i bhg på normale tidspunkter har jeg aldri sett andre steder enn her. Er det mulig - gjør jobben din og hold kjeft om alt annet. Anonymkode: 846b6...4cf
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #14 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kan du ikke heller bare finne deg en annen jobb? Sånn shaming av foreldre som har barn i bhg på normale tidspunkter har jeg aldri sett andre steder enn her. Er det mulig - gjør jobben din og hold kjeft om alt annet. Anonymkode: 846b6...4cf Noen må tenke på ungene også. Du var ett hyggelig menneske må jeg si😅. Anonymkode: 81abc...037
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #15 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Men da er kanskje ikke du målgruppe for kritikken Anonymkode: c343e...9f8 Jeg er jo en av de som «skriker» når barnehagen stengte i romjulen og påsken, så jeg vil tro at jeg er det. Anonymkode: aed54...2d0
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #16 Skrevet 27. desember 2021 Min søster jobber i barnehagen. Hvert år i romjulen så ser hun at foreldrene sender 1 åringen i barnehagen, men at søsken på 5-6 år får være hjemme. Det er trist at noen ikke klarer å ta seg av 1 åringen i ferien Anonymkode: 9b0fb...66f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #17 Skrevet 27. desember 2021 De som jobber må jo selvsagt levere barna i barnehagen. Tror HI sikter til de som har fri og alikevel sender de avgårde. Jeg har en sånn venninne, mannen er ufør og hun jobber redusert og turnus. Ungene er alltid i bhg og sfo. Når landet stengte ned i fjor sendte hun ungene i bhg og på skole fordi hun er sykepleier. Men hun jobba bare 2 dager i uka… og mannen var hjemme… Anonymkode: b2b33...418
Tekla123 Skrevet 27. desember 2021 #18 Skrevet 27. desember 2021 Nå er det jo sånn at de aller fleste barnehager har 5 planleggingsdager hvert år, de dagene telles som ferie for barna. Da er det 1 uke (5 dager) igjen, og de fordeles ofte på høst-, jule-, vinter- og påskeferie, samt maidager. Som du ser, så er det ikke noe problem å gi barna 5 uker ferie.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #19 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Så avslappende. Ikke krav om å gi dem en følelse av deilig lang ferie. Ikke krav om så mye egentlig. Men kjekt å ha unger da, tar seg bra ut til Teslaen liksom.. men de må matche. Det er viktig for tilbehøret. Anonymkode: e1e6f...10e Jeg vil vel heller si med målet om å få flest mulig kvinner ut i full stilling i dette landet, at det er ganske mange krav til mye og lite avslapping. Det er nesten full uke med vanlige arbeidsdager denne romjulen, selvfølgelig er det ett problem for mange når barnehagen stenger i ferien. Anonymkode: 95a58...bf9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #20 Skrevet 27. desember 2021 3 uker om sommeren. 5 dager går bort i planleggingsdager. 3 dager tas ut i påsken og 2 dager går til venninnetur eller kjærestetur. Altså 2 av 365 dager avsettes til meg selv uten barn. Jeg er rævva jeg. Avspasering eksisterer ikke på min arbeidsplass. Anonymkode: ed55f...0e6
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #21 Skrevet 27. desember 2021 Slapp av. Kidsa er hjemme her 3 uker om sommeren på grunn av tvang fra barnehagen ! Ellers så har de noen teite plandager der de må ha fri. Så er de minst syk 5 dager på et år. Eller barnehagen påstår de er syke ! De er helt fine hjemme. Så de har mer enn nok fri. Foresten er barnehagen som å ha fri vel. De leker !! De står ikke i kassa på en butikk liksom ! Ta dere sammen Anonymkode: bf4b9...873
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #22 Skrevet 27. desember 2021 Jeg lurer oppriktig på hvor disse menneskene er som tar ferie og sender ungene i barnehage? Jeg skjønner at man innimellom trenger den ene dagen for å få gjort ting. Ingen jeg kjenner har ferie og sender ungene i barnehage. For meg er det årets høydepunkter når hyllene tømmes for alt tøy og jeg kan kose meg hjemme med barna. Fire uker sommerferie ti dager til jul og åtte til påske. Høst og vinterferie hjelper besteforeldre til. Så hvem er disse menneskene? Hvor bor dere som kjenner disse? Et merkelig fenomen. Anonymkode: 1e1d5...628
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #23 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vet dere at barna også skal ha 5 uker ferie i løpet av ett år! Om de har 3 uker om sommeren når får de fri de andre 2 ukene? Anonymkode: 81abc...037 Men hva hvis man MÅ jobbe i romjulen? Det gjelder for veldig mange, spesielt helsearbeidere. Det dreier seg jo ikke om at barna ikke skal ha fem uker ferie i løpet av ett år, men at man trenger barnehager som også dekker behovet for barnepass også for feks turnusarbeidere. Som turnusarbeider innenfor helse er det umulig å ta ferie i julen. Kanskje må du ta en uke i mars og en i november. Anonymkode: 0484b...3d9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #24 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men hva hvis man MÅ jobbe i romjulen? Det gjelder for veldig mange, spesielt helsearbeidere. Det dreier seg jo ikke om at barna ikke skal ha fem uker ferie i løpet av ett år, men at man trenger barnehager som også dekker behovet for barnepass også for feks turnusarbeidere. Som turnusarbeider innenfor helse er det umulig å ta ferie i julen. Kanskje må du ta en uke i mars og en i november. Anonymkode: 0484b...3d9 Da må man lese barnehagen sine vedtekter og velg en barnehage som har åpent i romjul og påskedagene. Anonymkode: 3d2a6...bda
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #25 Skrevet 27. desember 2021 4 uker om sommeren og den siste uka deles opp. Er sjelden jeg har fri hele jula og påske. Og da er jeg avhengig av en barnehage som er åpen. Har 4 barn så jeg vet hvordan ting fungerer:) Anonymkode: 7d056...73d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå