Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #1 Skrevet 26. desember 2021 Er det normal drift i deres barnehage i morgen ? Anonymkode: 0eb26...808
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #2 Skrevet 26. desember 2021 Åpen ja, men man måtte melde på et par uker før jul. Tidligere har det vært sammenslåtte avdelinger, men usikker på hvordan det er nå på gult nivå(mitt barn har fri). Privat barnehage. Har en kommunal barnehage i nabolaget her, den er stengt. Anonymkode: 6f124...fd6
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #3 Skrevet 26. desember 2021 Den er åpen, ja. Vårt barn har ferie. Anonymkode: 72882...db6
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #4 Skrevet 26. desember 2021 Både den gutten min går i og den jeg jobber i er åpen. Vi har begge fri. Har aldri hatt barna mine i bhg i jula eller påska Anonymkode: a45bb...b3d
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #5 Skrevet 26. desember 2021 Ok familiebarnehagen til minste er stengt og største sin er stengt på grunn av karantener hvertfall i morgen. Anonymkode: 0eb26...808
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #6 Skrevet 26. desember 2021 Vår er åpen men av 85 barn kommer 7 stykker. Det er også redusert åpningstid fra 10 timer til 8. Anonymkode: c974a...446
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #7 Skrevet 26. desember 2021 Barnehagene her i kommunen er oppe på gult nivå, redusert åpningstid er 8.00-15.30 mot normalt 7.00-17.00. Anonymkode: ce37e...bc2
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #8 Skrevet 26. desember 2021 Jobber i kommunal bhg, den er stengt hele jula. Tror faktisk alle bhg i kommunen er stengt. Anonymkode: 5aefb...6dd
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #9 Skrevet 26. desember 2021 Jobber i privat bhg, den er stengt i romjula. Anonymkode: ff1d1...9a8
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #10 Skrevet 27. desember 2021 Litt på siden av tema, men hvordan kan det bli vedtatt og ikke minst godtatt av kundene at et tilbud man betaler for kan holde stengt i fem arbeidsdager? I år har jeg ferie til gode som jeg tar i romjulen, men ofte har vi ikke mulighet til å ta fri alle romjulsdagene. Vi har barnehage fordi det er et tilbud vi trenger og å bli tvunget til å ta ferie på den måten er jeg overrasket over at faktisk er lovlig. Våre kommunale barnehager har åpent hele sommeren og både jul og påske. Anonymkode: 92222...02d
Superdolly Skrevet 27. desember 2021 #11 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Litt på siden av tema, men hvordan kan det bli vedtatt og ikke minst godtatt av kundene at et tilbud man betaler for kan holde stengt i fem arbeidsdager? I år har jeg ferie til gode som jeg tar i romjulen, men ofte har vi ikke mulighet til å ta fri alle romjulsdagene. Vi har barnehage fordi det er et tilbud vi trenger og å bli tvunget til å ta ferie på den måten er jeg overrasket over at faktisk er lovlig. Våre kommunale barnehager har åpent hele sommeren og både jul og påske. Anonymkode: 92222...02d Svært mange barnehager har det i vedtektene sine at tilbud kun gis dersom det er et visst antall barn påmeldt. Når man får en barnehageplass og takker ja, godtar man også vedtektene.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #12 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Litt på siden av tema, men hvordan kan det bli vedtatt og ikke minst godtatt av kundene at et tilbud man betaler for kan holde stengt i fem arbeidsdager? I år har jeg ferie til gode som jeg tar i romjulen, men ofte har vi ikke mulighet til å ta fri alle romjulsdagene. Vi har barnehage fordi det er et tilbud vi trenger og å bli tvunget til å ta ferie på den måten er jeg overrasket over at faktisk er lovlig. Våre kommunale barnehager har åpent hele sommeren og både jul og påske. Anonymkode: 92222...02d Jeg vil gjerne ha hjelp til argumenter mot dette! Vår barnehage er stengt hele romjulen, mellom palmesøndag og skjærtorsdag, og to uker på sommeren. Barna skal ha tre uker sammenhengende ferie. I tillegg er det jo fem dager, tilsvarende en uke med planleggingsdager. Vi betaler for 11 mnd. Anonymkode: 8496d...6a0
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #13 Skrevet 27. desember 2021 Superdolly skrev (26 minutter siden): Svært mange barnehager har det i vedtektene sine at tilbud kun gis dersom det er et visst antall barn påmeldt. Når man får en barnehageplass og takker ja, godtar man også vedtektene. Ja, jeg vet at det er lovlig. Jeg er bare forundret over at det blir godtatt. Og i flere barnehager oppfatter jeg at det er stengt i jul og påske uavhengig av behov. At ikke flere foreldre protesterer på vedtektene er vel mitt poeng Anonymkode: 92222...02d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #14 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Litt på siden av tema, men hvordan kan det bli vedtatt og ikke minst godtatt av kundene at et tilbud man betaler for kan holde stengt i fem arbeidsdager? I år har jeg ferie til gode som jeg tar i romjulen, men ofte har vi ikke mulighet til å ta fri alle romjulsdagene. Vi har barnehage fordi det er et tilbud vi trenger og å bli tvunget til å ta ferie på den måten er jeg overrasket over at faktisk er lovlig. Våre kommunale barnehager har åpent hele sommeren og både jul og påske. Anonymkode: 92222...02d Man leser vel vedtektene før man velger barnehageplass. Og noen som har valgt å bli foreldre må faktisk forstå at barna også trenger ferie. Så slitne barn som de som er i barnehagen inn mot juleferien ser man sjelden. Husk at de er «på jobb» lenger enn mamma og pappa, skal tidlig opp og ut døra, og for å være et normalt barn som ikke skaper bekymring må de være hypersosiale hele barnehagedagen, og ikke trekke seg unna i rolig lek, eller søke tid for seg selv. Så påkoblet i 9-10 timer i et halvår gjør at de trenger ferie. At mamma og pappa realiserer seg selv gjennom jobben sin er deres eget valg. Tenk tilbake på din barndoms jul? Var du på institusjon i romjulsdagene? Eller hjemme med rolige dager? Tviler på at denne generasjonen sitter og drømmer tilbake på julen da de var liten og var i barnehagen, slått sammen i rare grupper med barn de ikke pleide å leke med, og kun de nyansatte voksne på jobb som ikke har opparbeidet seg nok ferie/vikarer. Noen må på jobb, sånn er det, men å bruke barnehagen i romjula fordi det er en tjeneste man betaler for…. Er du på SATS 365 dager i året? Anonymkode: d16b5...2f0
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #15 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Man leser vel vedtektene før man velger barnehageplass. Og noen som har valgt å bli foreldre må faktisk forstå at barna også trenger ferie. Så slitne barn som de som er i barnehagen inn mot juleferien ser man sjelden. Husk at de er «på jobb» lenger enn mamma og pappa, skal tidlig opp og ut døra, og for å være et normalt barn som ikke skaper bekymring må de være hypersosiale hele barnehagedagen, og ikke trekke seg unna i rolig lek, eller søke tid for seg selv. Så påkoblet i 9-10 timer i et halvår gjør at de trenger ferie. At mamma og pappa realiserer seg selv gjennom jobben sin er deres eget valg. Tenk tilbake på din barndoms jul? Var du på institusjon i romjulsdagene? Eller hjemme med rolige dager? Tviler på at denne generasjonen sitter og drømmer tilbake på julen da de var liten og var i barnehagen, slått sammen i rare grupper med barn de ikke pleide å leke med, og kun de nyansatte voksne på jobb som ikke har opparbeidet seg nok ferie/vikarer. Noen må på jobb, sånn er det, men å bruke barnehagen i romjula fordi det er en tjeneste man betaler for…. Er du på SATS 365 dager i året? Anonymkode: d16b5...2f0 Realisere seg selv gjennom jobben? Fleiper du? Jeg jobber på butikk og har bare fem uker ferie. Mannen jobber offshore og er mye hjemme, men i år er han ute både jul og nyttår. Vi har barnehage fordi vi har behov for det. Når far er hjemme har de korte dager (9.30-14.30) eller fri, men når han er ute må de være i barnehagen fra 8.30-15. Og det er for at vi skal ha mat på bordet og ikke fordi jeg realiserer meg selv😝 Så jeg har barna i barnehagen i romjulen fordi vi har behov, ikke fordi vi betaler for det. Kanskje du skal tenke at det finnes forskjellige behov i de forskjellige familiene før du setter deg for godt til rette på din høye hest? Anonymkode: 92222...02d
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. desember 2021 #16 Skrevet 27. desember 2021 (endret) Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Man leser vel vedtektene før man velger barnehageplass. Og noen som har valgt å bli foreldre må faktisk forstå at barna også trenger ferie. Så slitne barn som de som er i barnehagen inn mot juleferien ser man sjelden. Husk at de er «på jobb» lenger enn mamma og pappa, skal tidlig opp og ut døra, og for å være et normalt barn som ikke skaper bekymring må de være hypersosiale hele barnehagedagen, og ikke trekke seg unna i rolig lek, eller søke tid for seg selv. Så påkoblet i 9-10 timer i et halvår gjør at de trenger ferie. At mamma og pappa realiserer seg selv gjennom jobben sin er deres eget valg. Tenk tilbake på din barndoms jul? Var du på institusjon i romjulsdagene? Eller hjemme med rolige dager? Tviler på at denne generasjonen sitter og drømmer tilbake på julen da de var liten og var i barnehagen, slått sammen i rare grupper med barn de ikke pleide å leke med, og kun de nyansatte voksne på jobb som ikke har opparbeidet seg nok ferie/vikarer. Noen må på jobb, sånn er det, men å bruke barnehagen i romjula fordi det er en tjeneste man betaler for…. Er du på SATS 365 dager i året? Anonymkode: d16b5...2f0 Hehe, «velger» barnehageplass ja🙈😅 Hadde det vært alternativer så kunne man valgt, men slik er det ikke. Barn trenger ferie ja, akkurat som voksne. Vi har fem uker ferie hver, og dersom vi skal få anledning til å lage familieopplevelser i ferien må vi jo ha noe ferie sammen, ikke bare oppdelt mens den andre jobber når barnehagen er stengt. Jeg er veldig godt fornøyd med barnehagen min bortsett fra at de stenger på vanlige arbeidsdager. Jeg fremmer på ingen måte noen karriere, jeg har en vanlig 100% stilling i helsevesenet (i den grad fulle stillinger er vanlig der🙈), hvilket gjør at jeg også må jobbe røde dager hvor alle andre (for eksempel barnehageansatte) har fri. Endret 27. desember 2021 av Den perfekte mor, påan igjen
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #17 Skrevet 27. desember 2021 Både jeg og mannen min er turnusarbeidere. Nå er heldigvis vårt yngste barn blitt så stor at barnehagetiden er over og hun kan være noen timer alene. Men det var jammen ett slit å få kabelen til å gå opp med en barnehage som fulgte skoleruta. Dette provoserte meg grenseløst når vi var avhengig av barnehagen til barnepass ( ikke for at vi ønsket oss barnefri). Det norske samfunnet tar lengre ferier enn tidligere og det er problematisk for bl.a turnusarbeidere. Anonymkode: 2f906...b97
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #18 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Litt på siden av tema, men hvordan kan det bli vedtatt og ikke minst godtatt av kundene at et tilbud man betaler for kan holde stengt i fem arbeidsdager? I år har jeg ferie til gode som jeg tar i romjulen, men ofte har vi ikke mulighet til å ta fri alle romjulsdagene. Vi har barnehage fordi det er et tilbud vi trenger og å bli tvunget til å ta ferie på den måten er jeg overrasket over at faktisk er lovlig. Våre kommunale barnehager har åpent hele sommeren og både jul og påske. Anonymkode: 92222...02d Fordi barna har faktis også rett på 5 uker ferie i året. 3 uker om sommeren og en halv uke i julen og halv i påsken. Anonymkode: 293f7...86d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #19 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Realisere seg selv gjennom jobben? Fleiper du? Jeg jobber på butikk og har bare fem uker ferie. Mannen jobber offshore og er mye hjemme, men i år er han ute både jul og nyttår. Vi har barnehage fordi vi har behov for det. Når far er hjemme har de korte dager (9.30-14.30) eller fri, men når han er ute må de være i barnehagen fra 8.30-15. Og det er for at vi skal ha mat på bordet og ikke fordi jeg realiserer meg selv😝 Så jeg har barna i barnehagen i romjulen fordi vi har behov, ikke fordi vi betaler for det. Kanskje du skal tenke at det finnes forskjellige behov i de forskjellige familiene før du setter deg for godt til rette på din høye hest? Anonymkode: 92222...02d Men om du har 5 uker ferie og 3 av de brukes om sommeren når bruker du de andre 2? Anonymkode: 293f7...86d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #20 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men om du har 5 uker ferie og 3 av de brukes om sommeren når bruker du de andre 2? Anonymkode: 293f7...86d Bruker gjerne en ferieuke i julen, men på min sykehusavdeling får ingen ta ferie i desember og slik tror jeg det er for mange. Anonymkode: 2f906...b97
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #21 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg vet at det er lovlig. Jeg er bare forundret over at det blir godtatt. Og i flere barnehager oppfatter jeg at det er stengt i jul og påske uavhengig av behov. At ikke flere foreldre protesterer på vedtektene er vel mitt poeng Anonymkode: 92222...02d Enig!!! Anonymkode: ae136...18e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #22 Skrevet 27. desember 2021 Jeg har alltid kun 3 uker ferie om sommeren. Bruker så 1 uke fordelt på påske(2dager) og høstferie(3dager). Den siste uka søker jeg som regel fri i jula, kanskje noen inneklemt dager her og der. Mannen har 4 uker fri på sommeren så barna har alltid 4 uker fri, han er også den som har fri på planleggingsdager da jeg må jobbe( jobber I bhg) Anonymkode: a45bb...b3d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #23 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Fordi barna har faktis også rett på 5 uker ferie i året. 3 uker om sommeren og en halv uke i julen og halv i påsken. Anonymkode: 293f7...86d Anonym bruker skrev (1 time siden): Men om du har 5 uker ferie og 3 av de brukes om sommeren når bruker du de andre 2? Anonymkode: 293f7...86d Barna mine har mye mer enn fem uker fri i løpet av et år, men vi kan ikke alltid ha fri mellom jul og nyttår og i påskeuken. Du skjønner ikke at folk jobber annerledes enn deg? Anonymkode: 92222...02d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #24 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Litt på siden av tema, men hvordan kan det bli vedtatt og ikke minst godtatt av kundene at et tilbud man betaler for kan holde stengt i fem arbeidsdager? I år har jeg ferie til gode som jeg tar i romjulen, men ofte har vi ikke mulighet til å ta fri alle romjulsdagene. Vi har barnehage fordi det er et tilbud vi trenger og å bli tvunget til å ta ferie på den måten er jeg overrasket over at faktisk er lovlig. Våre kommunale barnehager har åpent hele sommeren og både jul og påske. Anonymkode: 92222...02d Du har faktisk en måned i året du ikke betaler for bhg-plassen din, nettopp fordi det er et krav at barna har ferie i 5 uker hver år. Likevel må du altså betale for en liten uke du ikke kan bruke, men det er bare noen dager. En del bhg kjører fast ferie for alle, og har f.eks. stengt tre uker i juli og i romjulen. Anonymkode: a123e...4f0
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #25 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du har faktisk en måned i året du ikke betaler for bhg-plassen din, nettopp fordi det er et krav at barna har ferie i 5 uker hver år. Likevel må du altså betale for en liten uke du ikke kan bruke, men det er bare noen dager. En del bhg kjører fast ferie for alle, og har f.eks. stengt tre uker i juli og i romjulen. Anonymkode: a123e...4f0 Det er ikke betalingen som er et problem for oss, men det å bli tvunget til å ta barna ut når de egentlig trenger plassene sine. De har mer enn fem uker ferie, men vi vil selv bestemme når de skal tas ut. Anonymkode: 92222...02d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå