Gå til innhold

Samtykkeskjema i kommunen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I forbindelse med oppfølging i hjemmet grunnet sykdom, skal en sosionom komme hjem til meg. Jeg kjenner henne litt fra tidligere, og hadde snakket med henne på tlf et par ganger før hun var gjemme hos meg igår for første gang. Hun hadde med et samtykkeskjema som jeg kunne signere. Det er et samtykkeskjema som jeg må signere for st de skal ha lov til å hente inn samt drøfte helseopplysninger fra lege, sykehus osv. 

Denne sosionomer er kjent med jeg har kontaktet advokat i forbindelse med en kjedelig sak, hvor noen har brutt taushetsplikten. Sensitive helseopplysninger er gitt om meg, og dette kan jeg ikke aksepterte. 

Det jeg reagerte på var at sosionomen hadde skrevet opp advokat som en plass han ønsket hente opplysninger fra. En advokat har jo ingenting med min helse å gjøre. Synes noe skurrer fælt her.  Det er som jeg lurer på om sosionomen prøvde seg på å få meg til å signere, for igjen å benytte sjansen til å hente inn opplysninger om hva jeg har pratet med advokaten om. 

Dette er ikke greit. Jeg signerte selvfølgelig ikke. Ingen har noe med min advokatsak å gjøre, og det har ingenting å gjøre med min helsehjelp fra sosionomen.

Hva tenker dere årsaken var for at han hadde skrevet på advokat?

Anonymkode: 7475a...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...