Gå til innhold

Frysen full av grønnsaker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fryste grønnsaker i alle slags varianter. 

Tips til hva de kan brukes til? Har alltid kjøpt ferske grønnsaker, men prøver noe nytt. Kan de tilberedes direkte fra frossen tilstand? Eller tines først? Ser for meg at feks ovnsbakt så vil det samle seg mye vann i formen hvis de er dypfryst. 

Anonymkode: 5e74f...f1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker mye frossengrønnsaker fordi jeg i perioder er for dårlig til å bruke tid på å vaske og kutte opp friske grønnsaker.

Skal jeg lage en bedre middag foretrekker jeg fremdeles å lage med ferske grønnsaker, men man kan få gode resultater med frosne også. Ofte bruker jeg en blanding av ferske og frosne også.

Prøv deg frem. Da jeg flyttet og fikk en ny stekeovn måtte jeg endre litt på temperatur i ovnen.

Superenkel hverdagsmiddag - steke kjøttdeig i en stor kasserolle, strø over litt mel når den er stekt og rør inn. Hell oppi en pose eller to med lapskausblanding, fyll på vann og rør. Ha i buljong og ev. annet krydder. Og så en pose med rustikke grønnsaker, brokkoliblanding, eller hva enn du har i fryseren.

I ildfast form - grønnsaksblanding etter smak, gjerne blanding av flere typer. Ha over olivenolje og krydder. Legg fiskekaker eller -pinner, eller karbonadekaker eller fersk fisk oppå (lurt å legge fersk fisk på litt etterpå). Ordner seg selv. Vil du ha sauslignende kan du bare helle over litt fløte og ha i andre krydder før du setter det i ovnen.

Bruker slike blandinger også til ulike supper.

Enkelt, raskt og jeg lager alltid større porsjoner slik at det er rester til dagen etter.

Jeg bruker gjerne litt  hakket, fersk løk, hvitløk, eller sopp sammen med grønnsaksblandingene.

Tåler du melkeprodukter kan du jo gratinere med ost og bruke opp osterester også.

Hender jeg blander litt frosne erter og andre gr.saksblandinger med mindre biter i en omelett også.

Anonymkode: acfa3...b12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...