Gå til innhold

Hvor mange ganger ringer du på døren før du tar hintet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Naboene ringte på døra. En gang, gikk noen sekunder, ringte på en gang til. Jeg hadde lagt meg, gadd ikke stå opp og åpne. Gikk noen minutter, så ringte de  på døra igjen, ventet noen sekunder, så ringte de på enda engang.

Ok da, kledde på meg, og åpnet døren. Der stod både nabo fruen og nabo mannen. De hadde fått 3 brev i sin postkasse som var mine. På det ene stod deres leilighet nummer. Fruen sa: Du må rette opp postadressen, du bor ikke i vår leilighet, du bor her. Jeg svarte, jeg hadde lagt meg. Ja vi har ringt på 2 ganger, svarte hun meg. Jeg tok i mot brevene, litt forvirret, kikket på adressen, og lukket bare døra.

Er jeg nettopp våknet, fungerer ikke hodet, og jeg klarer ikke si et ord. Ble og litt paff av hvor viktig de fant det, å gi meg brevene personlig, som igjen gjorde de måtte ringe på døren 4 ganger. Hva med å ta et hint når folk ikke åpner?  Kunne de ikke bare lagt brevene i min postkasse? 

Ja dette var en koselig måte å treffe de nye naboene mine på 😂 Flyttet inn i forrige uke, og ikke sett dem før. Antar de var så nysgjerrige på hvem som hadde flyttet inn ved siden av dem, at de begge 2 stod utenfor døren min, for å levere 3 brev.  Men alvorlig talt, hva med et hei, vi er naboene dine, og posten din ble lagt i vår postkasse idag, velkommen til nabolaget. Istedenfor valgte de å gi meg brevene, og si: DU MÅ RETTE OPP ADRESSEN DIN, DU BOR IKKE I VÅR LEILIGHET.

Anonymkode: 61bab...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For noen frekke idioter. De var sikkert nysgjerrige på å se deg. 
Ring Posten og presiser hvilken kasse dine brev skal i.

Anonymkode: 3dee0...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

For noen frekke idioter. De var sikkert nysgjerrige på å se deg. 
Ring Posten og presiser hvilken kasse dine brev skal i.

Anonymkode: 3dee0...a81

Ja det var skikkelig hyggelig å hilse på mine nye naboer. Men føler meg litt dårlig for å bare lukke døren.

Anonymkode: 61bab...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Herregud,  jeg ringer bare på en gang.  Og jeg hadde bare lagt de I din postkasse 

Anonymkode: fa1e3...0e2

Ja sant 👍 Det ble en meget spesiell velkomst av naboene mine. Det er så jeg har lyst å spørre dem, om hva som var den underliggende årsaken til at de fant det nødvendig å ringe på døren min 4 ganger for å levere 3 brev, som de enkelt kunne lagt i postkassen. Og hvorfor de fant det nødvendig å gi beskjed om jeg måtte rette opp postadressen min, som om jeg var en drittunge og ikke en godt voksen person. Makan til oppførsel. (Postadressen min er derimot riktig, jeg sjekket med en gang opp mailen jeg mottok fra posten.no, etter jeg endret posten online)

 

Anonymkode: 61bab...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prater ikke med fremmede hvis jeg ikke må, så jeg hadde bare lagt dem i postkassen din, evt med en lapp hvis det var noe jeg *måtte* si. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pobie skrev (17 minutter siden):

Jeg prater ikke med fremmede hvis jeg ikke må, så jeg hadde bare lagt dem i postkassen din, evt med en lapp hvis det var noe jeg *måtte* si. 

 

De fleste av oss hadde nok bare lagt breva i postkassen, uavhengig om vi snakker med fremmende eller ei. De klarte ihvertfall å oppnå at jeg aldri kommer til å veksle et ord med dem. Sier de hei, får de kun et nikk tilbake. Er fremdeles litt satt ut av oppførselen deres.. Lurer på hva de tenkte siden de måtte "tvinge" meg til å åpne døren.

Anonymkode: 61bab...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene fra helvete. Er de ute på faenskap? Det er ikke normalt å ønske en nabo velkommen på denne måten, kunne tro de ønsket å skremme deg bort, før du har fått anledning til å pakke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Legger du deg veldig tidlig? Jeg ville jo aldri ringt på døra til noen etter kl. 21, om ikke det var noe vi hadde avtalt, men det kan hende jeg ringer på flere ganger. Om jeg hører høy lyd fra TV eller støvsuger, så ringer jeg jo på et par ganger. Naboene ble kanskje like satt ut som deg av at du hadde lagt deg og glemte å si velkommen. Verden blir forresten bare mer og mer full av sære mennesker som ikke tar telefonen med mindre de kjenner nummeret og ikke åpner døra med mindre besøket er avtalt. Rimelig uhøflig å ikke åpne. Det kunne tenkes at de ringte på fordi det var vannlekkasje eller noe annet viktig. 

Anonymkode: 7a3d8...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...