Gå til innhold

Dere nyutdannede lærere, se hit…:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på en ting. Jeg er nokså fersk i lærerjobben, mye å sette seg inn i. Så jeg lurer på, bruker dere mye fra lærerveiledningene? Er ikke så god delekultur på skolen jeg jobber, ble nesten litt sjokkert over hvor lite som ligger på fellesdisken…

Anonymkode: da19a...0fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke nyutdannet, men jeg har veilederutdanning og jobber mye med de som er det - så da svarer jeg likevel.

Trist at det ikke er god delekultur på skolen din, det betyr mye. Jobber dere i fagteam? Lærebøkene og lærerveiledningene er skrevet av kompetente fagfolk, det er klart at du kan bruke det du finner der! 

Skrevet

Det er forskjell på om lærerne husker å legge ut noe til felles bruk, og om de deler om du spør. Jeg har i mine ti år aldri fått et nei når jeg har spurt om noe, har jobbet flere steder. 

Når det er sagt, lærerveilederne og nettressurser som hører til læremidler er selvfølgelig lurt og fint å bruke. Ingen vits i å jobbe seg i hjel med å finne opp kruttet 😅

Skrevet

Jeg er ikke lærer lenger da….

men siste stedet jeg jobbet var det ekstremt dårlig delingskultur. Hver og en satt og gnudde på sitt materiell - selv innad i teamene. En gang spurte jeg om å få låne  materiell til et tema en annen lærer hadde undervist i måneden før - og fikk nei! Jeg fikk beskjed om å gjøre jobben selv og ikke leve på andres arbeid

Nå jobber jeg i en statlig etat - hvor målsetningen er at vi utad skal være bedt mulig. Noen som har en bra PowerPoint? D deles den rundt. Noen har hatt et foredrag eller løst en problemstilling - hversågod. Noen har skrevet en knallgod veiledningstekst - fritt til bruk hvis man ønsker. 

Anonymkode: 7eea6...3f1

Skrevet

Lærarveiledningaen er gull starten, seinare òg, men då har ein gjerne meir erfaring og vil gjere sine eigne vriar eller heilt andre opplegg. Eg ville snakka med ledelsen om dårleg delekultur, det er ingen som tenar på det! 

Anonymkode: 541cd...f75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...