Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #1 Skrevet 17. desember 2021 Når barnet er voksent og ønsker å oppsøke og ha et forhold til faren som både slo deg og har gjort livet til mor til et levende helvete? Barnet har i oppvekst sett slag, hærverk, løgn og ødeleggelse. Likevel vil det i voksen alder tilbake, i et forsøk på at de kan ha en relasjon. Anonymkode: 9f367...a22
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #2 Skrevet 17. desember 2021 Jeg forstår det godt. Barnet trenger svar og å se om det fortsatt er sånn. Om barnet ser at far fortsatt er voldelig, så blir muligens det endelige skrittet om avstand tatt. Anonymkode: 65de3...cb2
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #3 Skrevet 17. desember 2021 Du bebreider barnet. Jeg ville heller bebreide deg for å ha funnet en sånn person som far for ditt barn. Og i allefall for å la barnet være vitne til vold. Det er viktig for barn å forstå hvor de kommer fra. Faren har sikkert også noen gode sider, som er grunnen til at du lot han få gjøre deg gravid. Uansett er dette noe ditt voksne barn behøver. Om du ikke er enig så Iallefall vær ydmyk og støtt barnet ditt. Jeg har to foreldre som hater hverandre og snakker dritt om hverandre og begge har meldt hverandre til politiet og begge i mørke øyeblikk har sagt at de kunne drept den andre. Jeg har derfor lite kontakt og respekt for begge to. Faren min er den som har sagt det minst av de to, og er ellers en ganske ok fyr (og han har grunner til å hate moren min), så han har jeg litt kontakt med. Men han har fått beskjed om å ikke snakke dritt om moren min til meg. Det respekterer han Anonymkode: 8bb08...df5
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #4 Skrevet 17. desember 2021 HI Dette handler ikke først og fremst om meg. Grunnen til at vi flyktet og politi ble innblandet var vold mot barnet. Anonymkode: 9f367...a22
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #5 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): HI Dette handler ikke først og fremst om meg. Grunnen til at vi flyktet og politi ble innblandet var vold mot barnet. Anonymkode: 9f367...a22 Men barnet har uansett behov for å forsøke å finne svar, og det må respekteres og støttes. Barnet trenger støtte fra mor, den eneste trygge, i prosessen. Anonymkode: 65de3...cb2
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #6 Skrevet 17. desember 2021 Forstår du har vonde følelser. En som har mishandlet deg og det kjæreste du har vil selvsagt alltid gjøre at man føler seg utrygg. At barnet ønsker er relasjon skyldes kanskje mest at barnet ønsker å finne ut hvem far er og dermed også litt seg selv. Det betyr ikke at barnet har glemt og vil starte på nytt. Du skal selvsagt støtte det, men siden detver snakk om en voksen kan du også si hva du føler. At du fortsatt er redd han. Redd han skal skade igjen osv. Anonymkode: ca14a...ce3
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #7 Skrevet 17. desember 2021 Hi Barnet er blitt 21 år Anonymkode: 9f367...a22
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #8 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hi Barnet er blitt 21 år Anonymkode: 9f367...a22 Da er det jo ikke et barn lenger. Hvor gammel var han/hun da dette skjedde? Jeg vil tro at barnet nå som voksen ønsker svar på en del spørsmål, hvem er pappa, hvor kommer jeg fra, hvorfor gjorde han som han gjorde, er han ikke glad i meg, rett og slett finne ut av hvorfor ting ble som det ble og for å finne ut av det må han strekke ut en hånd og prøve bli kjent med han på nytt. De sier alle fortjener en ny sjanse, selv om du i dine øyne ser det som dødfødt og er redd barnet vil bli såret igjen, så er barnet villig til å ta den sjansen for å prøve bli kjent med pappa på nytt. Du kan ikke annet enn akseptere, barnet er voksent og må finne ut av dette selv. Var jeg deg ville jeg sagt det rett ut: "Jeg forstår deg ikke helt, og jeg er ikke enig i at pappaen din skal få en ny sjanse, for det han gjorde var virkelig ikke greit. Men jeg aksepterer at du ønsker å bli kjent med han, se om han har endret seg og gi de gode sidene hans en sjanse. Jeg er her for deg, også om du blir såret, ikke vær redd for å snakke med meg om du trenger det." Anonymkode: e1b5f...2aa
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #9 Skrevet 17. desember 2021 Om barnet er voksent syns jeg du skal ta en prat med det og si at du syns dette er vanskelig. Jeg egner med at det ikke bare er deg selv du syns det er vanskelig med, men også redd for at barnet skal oppleve noe igjen eller brimge frem minner som ikke er så hyggelige. Du skal ikke nekte barnet ditt noe, men vær ærlig og si du syns det er vanskelig, men samtidig hjelpe om det skulle trenges. Mitt nå voksne barn har begynt hos psykolog der hun har begynt å grave litt i fortiden. Hun har opplevd litt forskjellig og har hatt minimalt kontakt med faren. Nå ønsker hun å kunne klare å være i samme rom som han uten å føle seg kvalm innvendig eller være i dårlig humør både før og etter. Jeg har sagt jeg syns dette er veldig vanskelig ang far, men jeg er her for henne og vi kan ta praten. Dette har hjulpet meg også, for hun er åpen og ærlig samtidig som det går i ett så rolig tempo at jeg klarer å bearbeide deg. For deg er mange vonde minner som kommer frem og som jeg egentlig hadde håpt jeg slapp å dra frem igjen. Anonymkode: 6e57f...0ea
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2021 #10 Skrevet 18. desember 2021 21 hours ago, Anonym bruker said: Når barnet er voksent og ønsker å oppsøke og ha et forhold til faren som både slo deg og har gjort livet til mor til et levende helvete? Barnet har i oppvekst sett slag, hærverk, løgn og ødeleggelse. Likevel vil det i voksen alder tilbake, i et forsøk på at de kan ha en relasjon. Anonymkode: 9f367...a22 forstår deg veldig godt at du føler det slik og det er helt lov,men samtidlig har barnet rett på og kjenne begge sine foreldre Anonymkode: b71e8...4a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå