Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #1 Skrevet 17. desember 2021 Aldri hatt før, men i dag morges var kjøkkenet fullt av dem. Hvordan blir jeg kvitt dem raskt? Anonymkode: bba97...7ac
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #2 Skrevet 17. desember 2021 Glass med en slant øl og en dråpe zalo (bryte vannhinna med såpe) en slant hvitvin og en dåpe zalo litt eddik og vann og en dråpe zalo Anonymkode: cb721...c06
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #3 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Glass med en slant øl og en dråpe zalo (bryte vannhinna med såpe) en slant hvitvin og en dåpe zalo litt eddik og vann og en dråpe zalo Anonymkode: cb721...c06 Er eddik uansett eddik? Har bare epledrikk. Har ikke vin eller øl Anonymkode: bba97...7ac
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #4 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er eddik uansett eddik? Har bare epledrikk. Har ikke vin eller øl Anonymkode: bba97...7ac Det går fint. Anonymkode: cb721...c06
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #5 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det går fint. Anonymkode: cb721...c06 Altså ren eddik og en dråpe zalo? Ikke noe vann? Anonymkode: bba97...7ac
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #6 Skrevet 17. desember 2021 Må være nok i glasset så dyrene kan drukne men ikke så veldig mye mer enn en cm er nødvendig. Ikke vann ut eplecideredikken for mye. Anonymkode: cb721...c06
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #7 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Altså ren eddik og en dråpe zalo? Ikke noe vann? Anonymkode: bba97...7ac Den bruker jeg uten å vanne ut. Anonymkode: cb721...c06
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #8 Skrevet 17. desember 2021 Triksene over fungerer godt.. Ha alt av frukt etc i kjøleskapet Anonymkode: c9b55...fcf
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #9 Skrevet 17. desember 2021 Tipper de er kommet inn med en ny potteplante? Anonymkode: fda52...3e0
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #10 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Tipper de er kommet inn med en ny potteplante? Anonymkode: fda52...3e0 Måtte bare kaste hele planten her når jeg oppdaget hvor de ynglet🥴 Anonymkode: fda52...3e0
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #11 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): litt eddik og vann og en dråpe zalo Anonymkode: cb721...c06 Ikke vanlig eddik! Må være eppleeddik. Det er fordi den er epler som er fermentert. Jeg pleier ta gamle glass (fra syltetøy, eller noe annet av beholder jeg har til overs), ta plastikkfolie over og lage et mellomstort hull (på størrelse med en kulepenn) i midten, ha i noe eppleeddik, en dråpe eller to med zalo, og så sette det på kjøkkenbenken så bananfluene kjenner duften av eppleeddiken som dufter så godt for dem. Da hopper de på plastikken, prøver å finne inngangen, går inn, så kommer de aldri ut igjen. Så lenge du ikke har noe annet som står som de kan bruke til mat så vil det være dit de drar for å "spise". Og for å dø. Anonymkode: 40165...75a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #12 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Tipper de er kommet inn med en ny potteplante? Anonymkode: fda52...3e0 Julestjerne innkjøpt i går. 3 stk. må alle kastes? Anonymkode: bba97...7ac
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #13 Skrevet 17. desember 2021 Jeg fikk og det plutselig for et par uker siden. I kjøkkenskapet. Jeg har rydda ut og kasta og vaska og skrubba, men de forsvinner faen meg ikke! Hjelper ikke med edikk heller, men har ikke hatt plast over! Skal prøve det idag Anonymkode: ed891...45a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #14 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg fikk og det plutselig for et par uker siden. I kjøkkenskapet. Jeg har rydda ut og kasta og vaska og skrubba, men de forsvinner faen meg ikke! Hjelper ikke med edikk heller, men har ikke hatt plast over! Skal prøve det idag Anonymkode: ed891...45a De lever av ting som gjærer, tørket frukt, overmoden frukt, øl, vin.. Anonymkode: cb721...c06
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #15 Skrevet 17. desember 2021 8 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg fikk og det plutselig for et par uker siden. I kjøkkenskapet. Jeg har rydda ut og kasta og vaska og skrubba, men de forsvinner faen meg ikke! Hjelper ikke med edikk heller, men har ikke hatt plast over! Skal prøve det idag Anonymkode: ed891...45a Er du sikker på at det ikke er blomsterfluer? Surrer de rundt planter? Bananfluer er litt rundere enn blomsterfluer. Det er noe annet de spiser på. Kan være planter, frukt eller andre søte ting. Anonymkode: c9b55...fcf
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #16 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Er du sikker på at det ikke er blomsterfluer? Surrer de rundt planter? Bananfluer er litt rundere enn blomsterfluer. Det er noe annet de spiser på. Kan være planter, frukt eller andre søte ting. Anonymkode: c9b55...fcf Sett fyrstikker med tennflaten ned i jorden for å ta blomsterfluer. Anonymkode: cb721...c06
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #17 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): De lever av ting som gjærer, tørket frukt, overmoden frukt, øl, vin.. Anonymkode: cb721...c06 Jeg vet, men det er _ingenting_ i det skapet som inneholder noe av det. Det er knekkebrød, brød, lomper og sånne ting (har kasta alt som var åpna) kokebøker, potetgull og kaffe. Alt som er åpna er kasta. Alt som sto der som potensielt kunne vært trigger er fjerna. Og alt er skrubba ned. Skjønner virkelig ikke hvor de kommer fra! På sommeren, om jeg glemmer å ta ut matsøpla så skjønner jeg jo de svirrer rundt søppelskapet, men da forsvinner de og når jeg har fjerna det og vaska dunken. Beats me Anonymkode: ed891...45a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #18 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er du sikker på at det ikke er blomsterfluer? Surrer de rundt planter? Bananfluer er litt rundere enn blomsterfluer. Det er noe annet de spiser på. Kan være planter, frukt eller andre søte ting. Anonymkode: c9b55...fcf Ganske sikker på at det er bananfluer. Bittesmå, lysebrune. De svirrer kun ved skapet, ikke noe annet sted. ikke der plantene står, ikke der vi har frukt, nada! Blir så irritert for nå har jeg vaska og kasta absolutt alt. Tatt ut ALT fra skapet og skrubba ned... Anonymkode: ed891...45a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #19 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ganske sikker på at det er bananfluer. Bittesmå, lysebrune. De svirrer kun ved skapet, ikke noe annet sted. ikke der plantene står, ikke der vi har frukt, nada! Blir så irritert for nå har jeg vaska og kasta absolutt alt. Tatt ut ALT fra skapet og skrubba ned... Anonymkode: ed891...45a Kan det være noe søl under skapet eller noe? De trenger ca 1 mm for å komme seg inn. Jeg hadde blitt gal om jeg hadde opplevd noe sånt. Anonymkode: cb721...c06
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #20 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kan det være noe søl under skapet eller noe? De trenger ca 1 mm for å komme seg inn. Jeg hadde blitt gal om jeg hadde opplevd noe sånt. Anonymkode: cb721...c06 Jeg blir gal! Haha! Det er et skap på benken (sånn "sjalusiskap" med nedtrekksdør, i mangel på bedre ord) og de surrer bare rundt på de to øverste hyllene! Hadde de svirra rundt nedpå gulvet så hadde jeg vel rivd av lista for å finne ut hva det var! Og det skapet har aldri inneholdt noe annet enn kokebøker og brød/knekkebrød. Mysteriet får bare fortsette, så får jeg teste skål med plast! Anonymkode: ed891...45a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #21 Skrevet 17. desember 2021 De elsker vin mest av alt etter min erfaring. Og øl Anonymkode: c9b55...fcf
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #22 Skrevet 17. desember 2021 Med eppleeddik: Anonymkode: 40165...75a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #23 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg blir gal! Haha! Det er et skap på benken (sånn "sjalusiskap" med nedtrekksdør, i mangel på bedre ord) og de surrer bare rundt på de to øverste hyllene! Hadde de svirra rundt nedpå gulvet så hadde jeg vel rivd av lista for å finne ut hva det var! Og det skapet har aldri inneholdt noe annet enn kokebøker og brød/knekkebrød. Mysteriet får bare fortsette, så får jeg teste skål med plast! Anonymkode: ed891...45a Kan det være matrester på kokebøkene? Kanskje de tiltrekkes av det? Anonymkode: bba97...7ac
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #24 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): De elsker vin mest av alt etter min erfaring. Og øl Anonymkode: c9b55...fcf Jeg har faktisk aldri prøvd øl. Men det høres riktig ut. De liker frukt som er fermentert (gjæret litt). Anonymkode: 40165...75a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2021 #25 Skrevet 17. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kan det være matrester på kokebøkene? Kanskje de tiltrekkes av det? Anonymkode: bba97...7ac Nei, de kokebøkene har liggi der siden kjøkkenet var splitter nytt i 2018 og aldri vært i bruk. Just for show! Men tørka over de og når jeg rydda så hadde det vært noe ville jeg sett det og Anonymkode: ed891...45a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå