HeiteH Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 - Som innretter meg etter fagfolk sin vurdering og følger myndighetenes råd. - Som følger lover og regler, også de jeg personlig ikke syns er så viktige. - Som ikke tror at dersom Olga røykte hele livet og ble 100, så er røyking sunt. - Som tenker at mine individuelle ønsker ikke trumfer kollektive behov. - Som er opptatt av selvforsørgelse så langt det er mulig og derfor alltid har tenkt at enhver jobb er en fin jobb. Oppføre meg på jobb klarer jeg også. Og så tror jeg ikke at egenmeldingsdagene er en kvote jeg må bruke opp. - Som oppdrar ungene mine til å vise respekt for andre og være høflige og greie- slik at de ikke som voksne drar med en ribbe i veska når de skal til svigermor.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 Hva med de menneskene som ikke er som deg? Respekterer du og barna dem? De som ikke tar vaksinen og de som røyker? Anonymkode: e7d45...b5a
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #3 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Hva med de menneskene som ikke er som deg? Respekterer du og barna dem? De som ikke tar vaksinen og de som røyker? Anonymkode: e7d45...b5a Røyking og vaksinenekt er vel ikke noe i seg selv som fortjener så mye respekt…? Hadde stabeista giddi å sette den jævla sprøyta, så hadde ikke landet vært i så godt som lock down nå, og folk kunne sluppet å få permittering i julegave rett før jul. For øvrig må folk røyke seg grønne for alt jeg bryr meg. Det går først og fremst utover dem selv. Anonymkode: 2d0cf...d00
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #4 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Røyking og vaksinenekt er vel ikke noe i seg selv som fortjener så mye respekt…? Hadde stabeista giddi å sette den jævla sprøyta, så hadde ikke landet vært i så godt som lock down nå, og folk kunne sluppet å få permittering i julegave rett før jul. For øvrig må folk røyke seg grønne for alt jeg bryr meg. Det går først og fremst utover dem selv. Anonymkode: 2d0cf...d00 Så du har altså ikke den respekten du hever å ha likevel? Da er du jo selvmotsigende. Både røykere og uvaksinerte tar valg som først og fremst går utover den selv. Du skjønner- de vaksinerte smitter like mye som de uvaksinerte. Det er kun hvor alvorlig syk man blir vaksinen kan hjelpe med, ikke smittespredning Anonymkode: e7d45...b5a
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #5 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Så du har altså ikke den respekten du hever å ha likevel? Da er du jo selvmotsigende. Både røykere og uvaksinerte tar valg som først og fremst går utover den selv. Du skjønner- de vaksinerte smitter like mye som de uvaksinerte. Det er kun hvor alvorlig syk man blir vaksinen kan hjelpe med, ikke smittespredning Anonymkode: e7d45...b5a Det var ikke HI som svarte deg. Sjekk hvem du svarer. En av hovedårsakene til at vi stenger ned nå er fordi intensivavdelingene på sykehusene fylles opp. De fylles hovedsakelig opp av de UVAKSINERTE. De blir både sykere og ligger lengre enn de som er vaksinert. Det er derfor vi må ha tiltak nå. Så valgene til de som ikke vaksinerer seg (og da regner jeg ikke med de som faktisk ikke kan) går absolutt ut over langt flere enn dem selv. Anonymkode: f3501...d23
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Det var ikke HI som svarte deg. Sjekk hvem du svarer. En av hovedårsakene til at vi stenger ned nå er fordi intensivavdelingene på sykehusene fylles opp. De fylles hovedsakelig opp av de UVAKSINERTE. De blir både sykere og ligger lengre enn de som er vaksinert. Det er derfor vi må ha tiltak nå. Så valgene til de som ikke vaksinerer seg (og da regner jeg ikke med de som faktisk ikke kan) går absolutt ut over langt flere enn dem selv. Anonymkode: f3501...d23 Det stenger ned fordi sykehusene er for små til landets befolkning og derfor ikke har god nok kapasitet. Vi ligger nest nederst på intensivkapasitet i Europa. Nå er vi midt inne i en situasjon hvor det er mye annen smitte i tillegg til covid-19, bl.a. RS og influensa er på vei. Sykehuset i nabobyen her har hovedsaklig andre infeksjonspasienter enn covid-19, selv om de egentlig har fylkets "covid-avdeling". Totalt sett utgjør covid-19-innlagte pasienter rundt 3 % av alle innlagte. Influensapasienter en normalvinter utgjør flere... Anonymkode: 0b211...246
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #7 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det var ikke HI som svarte deg. Sjekk hvem du svarer. En av hovedårsakene til at vi stenger ned nå er fordi intensivavdelingene på sykehusene fylles opp. De fylles hovedsakelig opp av de UVAKSINERTE. De blir både sykere og ligger lengre enn de som er vaksinert. Det er derfor vi må ha tiltak nå. Så valgene til de som ikke vaksinerer seg (og da regner jeg ikke med de som faktisk ikke kan) går absolutt ut over langt flere enn dem selv. Anonymkode: f3501...d23 Hovedårsaken er smittespredningen, ikke antall innlagte. Det er færre innlagt nå enn på det verste i 2020. Det er uvaksinerte-shaming som er in nå, så derfor er de fritt vilt. Og for de fleste har det ikke noe å si om de kan eller ikke kan vaksineres Anonymkode: e7d45...b5a
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #8 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Så du har altså ikke den respekten du hever å ha likevel? Da er du jo selvmotsigende. Både røykere og uvaksinerte tar valg som først og fremst går utover den selv. Du skjønner- de vaksinerte smitter like mye som de uvaksinerte. Det er kun hvor alvorlig syk man blir vaksinen kan hjelpe med, ikke smittespredning Anonymkode: e7d45...b5a Det er beviselig helt feil. Vaksinen forhindrer også at du smitter andre, dersom du formodning selv skulle ha blitt smittet og være vaksinert. Anonymkode: bd191...e2d
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #9 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er beviselig helt feil. Vaksinen forhindrer også at du smitter andre, dersom du formodning selv skulle ha blitt smittet og være vaksinert. Anonymkode: bd191...e2d Du tar feil. 100%, altså alle, som var på det berømte julebordet var fullvaksinert. I Molde smittet en fullvaksinert pleier tre beboere der én av de døde. https://www.molde.kommune.no/aktuelt/10-11-21-nytt-koronadodsfall-pa-kirkebakken-omsorgssenter.34639.aspx Ved Diakonhjemmet sykehus har det vært 34 smittede ansatte siden 1. august i år. 33 var fullvaksinerte, bare én var uvaksinert. https://www.nrk.no/ytring/ikke-skyld-pa-uvaksinerte-pleiere-1.15727544 Denne shamingen av de få uvaksinerte må ta slutt. Nrk og tv2 har et særlig ansvar. Folk tar valg ut fra egne preferanser og det må respekteres. At det nå er drøyt 150 uvaksinerte innlagt, vipper ikke lasset for norske sykehus, isåfall sier det alt om hvor elendig kapasiteten er. Husk også at mer enn 2000 har vært, eller er, innlagt pga bivirkninger av vaksinen. Det nevnes ikke med et ord. https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20211209 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf Anonymkode: 56237...956
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #10 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det stenger ned fordi sykehusene er for små til landets befolkning og derfor ikke har god nok kapasitet. Vi ligger nest nederst på intensivkapasitet i Europa. Nå er vi midt inne i en situasjon hvor det er mye annen smitte i tillegg til covid-19, bl.a. RS og influensa er på vei. Sykehuset i nabobyen her har hovedsaklig andre infeksjonspasienter enn covid-19, selv om de egentlig har fylkets "covid-avdeling". Totalt sett utgjør covid-19-innlagte pasienter rundt 3 % av alle innlagte. Influensapasienter en normalvinter utgjør flere... Anonymkode: 0b211...246 Men covidpasienter er langt mer krevende. Ikke prøv å prat deg bort fra fakta. Tror du alle land har gått sammen om å bare skulle være vanskelige og late som det er en farlig og ødeleggende pandemi, dette her? Nei, det er slett ikke slik at alle standpunkt er noe å respektere. Og øverst på lista over samfunnsfiender og verdiløse troner i øyeblikket de frivillige uvaksinerte. Mister du jobben eller livet er det den du skal peke på. Anonymkode: a076b...c12
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #11 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men covidpasienter er langt mer krevende. Ikke prøv å prat deg bort fra fakta. Tror du alle land har gått sammen om å bare skulle være vanskelige og late som det er en farlig og ødeleggende pandemi, dette her? Nei, det er slett ikke slik at alle standpunkt er noe å respektere. Og øverst på lista over samfunnsfiender og verdiløse troner i øyeblikket de frivillige uvaksinerte. Mister du jobben eller livet er det den du skal peke på. Anonymkode: a076b...c12 ‘Samfunnsfiender og verdiløse?’ Jeg blir rett og slett forbanna over sånne uttalelser! Du kan rett og slett ikke si sånt om et friskt menneske som har takket nei til en frivillig vaksine. En person som deltar i samfunnet, betaler skatt, og ikke har gjort noe galt! Fy deg! Fy! Anonymkode: 56237...956
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #12 Skrevet 16. desember 2021 Jeg tror verden hadde vært en mye bedre plass hadde vi ikke hatt alt det selvutnevnte koronapolitiet som selv tror de sitter på en høyere kompetanse innen fagfeltet enn de som faktisk jobber med det. Jeg tror verden hadde vært en mye bedre plass hvis det ble slutt på å tilføre skam til alt. Jeg tror verden hadde vært en mye bedre plass hadde alle sluttet å bli krenket på vegne av andre. Jeg tror verden hadde blitt en bedre plass hvis alle hadde lært seg til å respektere hverandre på tross av forskjellige meninger. Det er tross alt disse forskjellene som medfører diskusjoner og nye nye ideer. Hadde vi alle skulle gått rundt å tenkt/ment/handlet slik alle andre sier/gjør ville vi hatt ett ufattelig monotont og trist samfunn. Vær glad det finnes mennesker som tør stå i mot. Det er derfor slaver ble i sin tid avskaffet, kvinner har stemmerett, homofile har lov å adoptere og kvinner har rett på selvbestemt abort, samt mye, mye mer… Anonymkode: 8b075...5af
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #13 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Så du har altså ikke den respekten du hever å ha likevel? Da er du jo selvmotsigende. Både røykere og uvaksinerte tar valg som først og fremst går utover den selv. Du skjønner- de vaksinerte smitter like mye som de uvaksinerte. Det er kun hvor alvorlig syk man blir vaksinen kan hjelpe med, ikke smittespredning Anonymkode: e7d45...b5a Jeg har ikke hevdet å ha respekt for noen som helst, så hva snakker du om? Og nei, uvaksinerte tar overhode ikke valg som først og fremst går utover dem selv. Samfunnet er praktisk talt i lock down og folk mister jobb og levebrød pga de uvaksinerte. Anonymkode: 2d0cf...d00
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #14 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Jeg tror verden hadde blitt en bedre plass hvis alle hadde lært seg til å respektere hverandre på tross av forskjellige meninger. Anonymkode: 8b075...5af Ikke alle meninger fortjener respekt, spesielt ikke når de fører til handlinger som skader andre. Respekterer du rasistiske, fascistiske, kvinnefiendtlige og antidemokratiske meninger, fordi det er så artig med meningsmangfold? Det gjør ikke jeg. Heller ikke meninger som innebærer enorme skader på samfunnet og folks økonomi og trygghet. Anonymkode: 2d0cf...d00
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #15 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Ikke alle meninger fortjener respekt, spesielt ikke når de fører til handlinger som skader andre. Respekterer du rasistiske, fascistiske, kvinnefiendtlige og antidemokratiske meninger, fordi det er så artig med meningsmangfold? Det gjør ikke jeg. Heller ikke meninger som innebærer enorme skader på samfunnet og folks økonomi og trygghet. Anonymkode: 2d0cf...d00 Det er nettopp antidemokratisk å mene at man skal skille samfunnet i klasser, slik mange mener nå. Anonymkode: 2224f...3bf
Luksusdyret Skrevet 16. desember 2021 #16 Skrevet 16. desember 2021 Nei, vi trenger ikke flere hatere i samfunnet, så samfunnet blir alt annet enn bedre med slike.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #17 Skrevet 16. desember 2021 Statistisk sett beskriver du en helt vanlig og høyt representert nordmann, 90 % pluss. Mitt ønske til jul er litt mer raushet, hvor vi slutter å sette folk opp mot hverandre, som den overarbeidede intensivsykepleier mot den permitterte servitøren som sliter økonomisk. Det er ikke sykepleierens skyld at den ene er permittert, det er ikke den permitteres skyld at sykepleieren er overarbeidet. Av og til er noe dritt uten at det nødvendigvis er noen som har skylden. Når vi begynner å lete etter syndebukker, beveger vi oss over i en retning jeg liker dårlig. Anonymkode: 95a1e...b0e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #18 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Statistisk sett beskriver du en helt vanlig og høyt representert nordmann, 90 % pluss. Mitt ønske til jul er litt mer raushet, hvor vi slutter å sette folk opp mot hverandre, som den overarbeidede intensivsykepleier mot den permitterte servitøren som sliter økonomisk. Det er ikke sykepleierens skyld at den ene er permittert, det er ikke den permitteres skyld at sykepleieren er overarbeidet. Av og til er noe dritt uten at det nødvendigvis er noen som har skylden. Når vi begynner å lete etter syndebukker, beveger vi oss over i en retning jeg liker dårlig. Anonymkode: 95a1e...b0e I dag så jeg at de nevnte "delvaksinerte" i en avisartikkel. Enda mer segregering? Anonymkode: 2224f...3bf
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #19 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): I dag så jeg at de nevnte "delvaksinerte" i en avisartikkel. Enda mer segregering? Anonymkode: 2224f...3bf Ikke segregering. Presisering. Stor forskjell. Stor. Anonymkode: f3501...d23
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #20 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det stenger ned fordi sykehusene er for små til landets befolkning og derfor ikke har god nok kapasitet. Vi ligger nest nederst på intensivkapasitet i Europa. Nå er vi midt inne i en situasjon hvor det er mye annen smitte i tillegg til covid-19, bl.a. RS og influensa er på vei. Sykehuset i nabobyen her har hovedsaklig andre infeksjonspasienter enn covid-19, selv om de egentlig har fylkets "covid-avdeling". Totalt sett utgjør covid-19-innlagte pasienter rundt 3 % av alle innlagte. Influensapasienter en normalvinter utgjør flere... Anonymkode: 0b211...246 At sykehusene ev. er for små er endrer ikke det faktum at vi nå stenger ned for å hindre at intensivkapasiteten vi faktisk har ikke blir helt sprengt. Når helsevesenet sier at det er sånn det er, så tenker jeg at det er grunn til å tro dem på det. Jeg ser at du bruker 3% argumentet ditt i denne tråden også. Lærte du ingenting fra forrige gang? En covidpasient krever langt mer ressurser enn andre intensivpasienter. Både fordi de er smittebærende og fordi de er krevende å behandle og ofte blir liggende lenge. Å begynne å sammenligne en covidpasient med f. eks. en oppegående barselkvinne er bare dumt. 3% din er derfor helt, helt meningsløs. Det er heller ikke et mål å vente med å stenge ned til intensivavdelingen er full. Da må alt annet enn det som er akutt stoppe opp. Anonymkode: f3501...d23
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #21 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Ikke segregering. Presisering. Stor forskjell. Stor. Anonymkode: f3501...d23 Nope. Anonymkode: 2224f...3bf
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #22 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Du tar feil. 100%, altså alle, som var på det berømte julebordet var fullvaksinert. I Molde smittet en fullvaksinert pleier tre beboere der én av de døde. https://www.molde.kommune.no/aktuelt/10-11-21-nytt-koronadodsfall-pa-kirkebakken-omsorgssenter.34639.aspx Ved Diakonhjemmet sykehus har det vært 34 smittede ansatte siden 1. august i år. 33 var fullvaksinerte, bare én var uvaksinert. https://www.nrk.no/ytring/ikke-skyld-pa-uvaksinerte-pleiere-1.15727544 Denne shamingen av de få uvaksinerte må ta slutt. Nrk og tv2 har et særlig ansvar. Folk tar valg ut fra egne preferanser og det må respekteres. At det nå er drøyt 150 uvaksinerte innlagt, vipper ikke lasset for norske sykehus, isåfall sier det alt om hvor elendig kapasiteten er. Husk også at mer enn 2000 har vært, eller er, innlagt pga bivirkninger av vaksinen. Det nevnes ikke med et ord. https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20211209 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf Anonymkode: 56237...956 Linken din fra Molde - du refererer feil tall. Det ble tre fullvaksinerte som døde av korona etter smitte av fullvaksinert ansatt (men ansatt gjorde alt rett og er ikke å laste). Anonymkode: 0b211...246
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #23 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): At sykehusene ev. er for små er endrer ikke det faktum at vi nå stenger ned for å hindre at intensivkapasiteten vi faktisk har ikke blir helt sprengt. Når helsevesenet sier at det er sånn det er, så tenker jeg at det er grunn til å tro dem på det. Jeg ser at du bruker 3% argumentet ditt i denne tråden også. Lærte du ingenting fra forrige gang? En covidpasient krever langt mer ressurser enn andre intensivpasienter. Både fordi de er smittebærende og fordi de er krevende å behandle og ofte blir liggende lenge. Å begynne å sammenligne en covidpasient med f. eks. en oppegående barselkvinne er bare dumt. 3% din er derfor helt, helt meningsløs. Det er heller ikke et mål å vente med å stenge ned til intensivavdelingen er full. Da må alt annet enn det som er akutt stoppe opp. Anonymkode: f3501...d23 Men herlighet, når flere sykehus oppgir å ha fulle intensivavdelinger pga. helt andre diagnoser enn korona, så er det merkelig å skylde på få koronapasienter for å fylle dem opp. Det er heller ikke alle intensivbehandlede koronapasienter som behandles på respirator. Prosentene gjespeiler likevel et enormt problem med måten politikerne (og folket) har valgt å organisere og prioritere ned det norske helsevesenet over lang tid. Vi kan ikke ha det slik at 1-3 % får sykehusene til å knele. Vi vet at Norge har altfor dårlig intensivkapasitet generelt. Tyskland har 30 intensivplasser pr. 100 000 innbyggere. Norge har 5 pr 100 000. Se på sykehuset Kaldnes i Østfold: "Den 9. desember, med 77 flere innlagte enn de har sengerplasser til, gikk Sykehuset Østfold opp til gult beredskapsnivå. De har god plass til koronapasienter, opplyser de, men er overfylt med andre pasienter." https://www.nettavisen.no/nyheter/sykehus-ba-om-nasjonale-tiltak-hadde-16-covid-pasienter-innlagt/s/12-95-3424217267 På nordvestlandet ble det ropt om at ene sykehusets intensivavdelingn var full av koronapasienter - mens sannheten var at den var full av andre pasienter og derfor ikke hadde plass til flere koronapasienter. Anonymkode: 0b211...246
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2021 #24 Skrevet 16. desember 2021 Hallooo? Så en som tar med Ribbe i veska=dårlig oppdratt.??!! Du har en stor og dårlig egenskap. Du tenker at det du mener og måten du oppdrar barna på er bedre enn andres. Glad ikke alle er som deg! Anonymkode: 9e1c6...d7a
HeiteH Skrevet 16. desember 2021 Forfatter #25 Skrevet 16. desember 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Hallooo? Så en som tar med Ribbe i veska=dårlig oppdratt.??!! Du har en stor og dårlig egenskap. Du tenker at det du mener og måten du oppdrar barna på er bedre enn andres. Glad ikke alle er som deg! Anonymkode: 9e1c6...d7a Selvsagt er man dårlig oppdratt om man ikke har lært å spise det man får servert og å vise takknemlighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå