Gå til innhold

Hvis du hadde fått 10.000 kr...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler meg litt ekkel nå, men jeg hadde faktisk ikke merket noe særlig forskjell, så de hadde nok bare sklidd inn i vanlig forbruk. Jeg hadde faktisk satt mer pris på å få f.eks. noen strikkede votter.

Anonymkode: 5c6ea...129

Skrevet
prekæs skrev (1 time siden):

Kan jeg bli med? :D

Bare hvis du liker hvitvin ❤️ Den er så god derfra og smaker nesten som smør.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Føler meg litt ekkel nå, men jeg hadde faktisk ikke merket noe særlig forskjell, så de hadde nok bare sklidd inn i vanlig forbruk. Jeg hadde faktisk satt mer pris på å få f.eks. noen strikkede votter.

Anonymkode: 5c6ea...129

Samme her. Jeg har de pengene jeg akter å leve av. 

Anonymkode: a7cc2...25b

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Aksjer. 
Jeg begynte med fond. Har fortsatt fondene. Prøvde også aksjer og har et overskudd på 300000 på 1,5 år.

Anonymkode: 89377...a5e

Har du noe aksjetips?

Anonymkode: 294e6...068

Skrevet

Kjøpt langrennspakker til hele familien ( må legge til noen lapper selv )

Anonymkode: 294e6...068

Skrevet

Jeg hadde brukt 2000 på tatoveringen jeg ønsker meg, resten hadde jeg spart. Burde sikkert spart alt, men orker ikke bare burde burde. 

Skrevet

I år kjøpte jeg vintertøy/alpint til meg selv, varmt, høy vannsøyle, og fint i tillegg.
Får 10k av foreldrene mine hver jul og bursdag. Pleier å kjøpe noe, som ny iPhone, klær, Apple watch, hotellweekend med mannen min el. Mest for å kunne si «tusen takk for gave, den ble brukt til xxx». 
Det er jo ting jeg hadde kjøpt uansett, så i praksis går bare pengene inn i det daglige forbruket, men koselig å vite at jeg har fått det i gave. 
Tidligere, da vi hadde det trangt økonomisk, var det helt nødvendig tilskudd for å ha råd til snøfreser, varmepumpe, hagemøbler mm. 

Anonymkode: 75428...656

Skrevet
On 12/13/2021 at 10:47 PM, Anonym bruker said:

...i julegave. Hva hadde du brukt de på? 

Anonymkode: c1abc...40d

kjøpt ny tlf, og spart resten, brukt kanskje 7000kr på mobilen

Anonymkode: a2cfa...9df

Skrevet

Kjøpt utstyr til å følge drømmen min, det hadde holdt til cirka halvparten.

Anonymkode: 4df42...e6a

Skrevet

Vi får det i år og gir det videre til de tre barna våre. To er studenter og har nok bedre nytte av drøye 3000 hver enn hva vi har. 

Anonymkode: e67cc...a6b

Skrevet

Lagt til litt og kjøpt ny sofa

Anonymkode: f22a9...110

Skrevet

Da hadde jeg gått i + denne måneden, i stedet for i - 🙂

Anonymkode: eb1ad...ec5

Skrevet

Hadde betalt ned på den dumme forbruksgjelden min 😅 Selv etter refinansiering skylder jeg fortsatt ca 50 000 😌

Anonymkode: a2dfa...f39

Skrevet

Satt av til strømregninga. Er alene med to barn, og selv om jeg har en helt grei jobb merkes det godt når den ble doblet. 

Anonymkode: ef993...279

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 14.12.2021 den 20.18):

I år kjøpte jeg vintertøy/alpint til meg selv, varmt, høy vannsøyle, og fint i tillegg.
Får 10k av foreldrene mine hver jul og bursdag. Pleier å kjøpe noe, som ny iPhone, klær, Apple watch, hotellweekend med mannen min el. Mest for å kunne si «tusen takk for gave, den ble brukt til xxx». 
Det er jo ting jeg hadde kjøpt uansett, så i praksis går bare pengene inn i det daglige forbruket, men koselig å vite at jeg har fått det i gave. 
Tidligere, da vi hadde det trangt økonomisk, var det helt nødvendig tilskudd for å ha råd til snøfreser, varmepumpe, hagemøbler mm. 

Hvis man har det trangt økonomisk kjøper man ikke varmepumpe, snøfreser osv x) Hjelpes altså, da har du ikke hatt det trangt. Når man har det trangt lurer man på hvordan man skal få råd til økt strømregning, julegaver til ungene osv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvis man har det trangt økonomisk kjøper man ikke varmepumpe, snøfreser osv x) Hjelpes altså, da har du ikke hatt det trangt. Når man har det trangt lurer man på hvordan man skal få råd til økt strømregning, julegaver til ungene osv. 

Tenkte det samme. Typisk bortskjemt nordmann.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Viss du bur litt avsides i Finnmark eller ein annan plass med mykje snø og mange kuldegrader, då er det viktig med snøfresar og varmepumpe altså! Så unngår ein dei høgaste straumrekningane og får ungane på skulen og seg sjølv på jobb. 

Syns eigentleg det vitnar om bortskjemt søring som ikkje kan forestille seg at dette kan vere heilt nødvendige hjelpemiddel i kvardagen. 

Anonymkode: 3f2bf...fdf

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Viss du bur litt avsides i Finnmark eller ein annan plass med mykje snø og mange kuldegrader, då er det viktig med snøfresar og varmepumpe altså! Så unngår ein dei høgaste straumrekningane og får ungane på skulen og seg sjølv på jobb. 

Syns eigentleg det vitnar om bortskjemt søring som ikkje kan forestille seg at dette kan vere heilt nødvendige hjelpemiddel i kvardagen. 

Anonymkode: 3f2bf...fdf

Dette. 
Jo, vi hadde det virkelig trangt økonomisk, og snudde på krona. Var som regel på etterskudd med en regning eller to. Spiste billig, kjøpte et absolutt minimum av mat og utstyr, og jobbet HARDT for å forbedre utdanning og jobbmuligheter. 

Men i et eldre hus med vegger som ikke var isolert etter dagens standard, og med en relativt stor tomt som ikke lot seg brøyte for hånd, var snøfreser og varmepumpe helt nødvendig. Det sparte oss både for utgifter til strøm og brøyting. Hagemøbler var ingen luksus, men en enkel spisegruppe fra IKEA. Før vi kjøpte dem hadde vi bare møbler av paller på utsiden. Grill kjøpte vi året etter. 

Skrevet

Kjøpt BTC 😉 så har det doblet seg fort. Akkurat nå er prisen lavere enn normal, sp perfekt å kjøpe 

Anonymkode: 899a0...8ba

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Kjøpt BTC 😉 så har det doblet seg fort. Akkurat nå er prisen lavere enn normal, sp perfekt å kjøpe 

Anonymkode: 899a0...8ba

BTC er ikke smart. Moro så lenge det varte. Men snart penger ut vinduet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...